אורי גת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורי גת
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1977 (בן 47 בערך)
ירושלים, ישראל
מוקד פעילות תל אביב, ישראל
תקופת הפעילות מ-1997
עיסוק מתופף
מוזיקאי
סוגה פאנק (Funk)
רוק כבד
אינדי רוק
מוזיקה אלקטרונית
רוק פסיכדלי
רוק מתקדם
כלי נגינה תופים
כלי הקשה
גיטרה בס
גיטרה
חברת תקליטים נענע דיסק
התו השמיני
שיתופי פעולה בולטים מרסדס בנד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורי גת (נולד ב-1977) הוא מתופף, בסיסט ומפיק מוזיקלי ישראלי. ידוע בעיקר בשל השתתפותו כמתופף של להקת הFאנק-רוק כבד הישראלית "מרסדס בנד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורי גת נולד בירושלים. הוא החל את הקריירה שלו כמתופף בתקופת נעוריו דרך כמה להקות מקומיות, אך אף אחת מהן לא הצליחה בסצנת הרוק'נרול של ירושלים החילונית.

בשנת 1998 הצטרף ללהקה מרסדס בנד, להקת Fאנק ירושלמית שהכילה את גל תורן, רונן כוכבי, אורי גת ואריאל שרבקובסקי. הלהקה הייתה להצלחה גדולה בסצנת הרוק-פאנק של אותה תקופה, ומהר מאוד עברה לתל אביב, שם נשארו חברי הלהקה עד היום.

האלבום הראשון, מרסדס בנד, יצא בשנת 2004, שנים לאחר הקמת הלהקה, והיה להצלחה. הוא הכיל כמה להיטים, בהם "בואי ונביא לך ת'פאנק", אשר נכתב בידיי גל תורן ואורי גת. השיר היה להצלחה גדולה ברדיו, עם מספר השמעות רבות ברשות השידור וגלגלצ.

בשנת 2009 יצא אלבומה השני של הלהקה, תביאו בירות, שגם הוא היה להצלחה. באלבום זה שני שירים שנכתבו בשיתוף של גל תורן ואורי גת, "חגים" ו-"דיסקו קלאב". השירים אמנם הצליחו בתוך קהל מעריצי הלהקה, אך אף אחד מהם לא יצא לאור כסינגל נפרד, וההשמעות שלהם ברדיו היו מעטות.

בשנת 2011 יצא אלבום שלישי ללהקה בשם זהות, אשר היה תפנית קלה בסגנון המוזיקלי של הלהקה. באלבום זה היה גת דומיננטי פחות מבחינה לירית, ורק שיר אחד נכתב בשיתוף שלו, "די". לעומת זאת, באלבום זה הוא שימש לא רק כמתופף על מערכת התופים אלא ניתן להבחין בנגינתו על כלי הקשה שונים (בהם טימפני, מרימבה וכלים דרום-אמריקאים נוספים) לצד שימוש יוצא דופן בפד תיפוף. השימוש בפד הפך דומיננטי אף יותר באלבום הבא.

בשנת 2019 יצא האלבום האחרון עד כה של הלהקה, מה זה הדבר הזה. בשלב זה נותרו רק גת ותורן מההרכב המקורי, בעוד שבזמן החולף התחלפו כשלושה נגנים שונים בתפקיד גיטרה בס וגיטרה. באלבום זה הלהקה פנתה יותר לכיוון של מוזיקה אלקטרונית פסיכדלית, כיוון מוזיקלי שבו חשק גת זה זמן מה. באלבום ניתן להבחין בו בשימוש בתופים אלקטרוניים לצד פד תיפוף, והסינגל המפורסם ביותר מאותו אלבום, "דאווינים", נכתב על ידו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]