איימי פרדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איימי פרדי
לידה 7 בנובמבר 1979 (בת 44)
לאס וגאס, נבדה, ארצות הברית
מידע כללי
שם לידה אמליה מישל פרדי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה Cimarron-Memorial High School עריכת הנתון בוויקינתונים
http://amypurdy.com
ספורט
ענף ספורט גלישת שלג עריכת הנתון בוויקינתונים
מאזן מדליות
מתחרה עבור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
המשחקים הפאראלימפיים
כסף פיונגצ'אנג 2018גלישת שלג
ארד סוצ'י 2014גלישת שלג
ארד פיונגצ'אנג 2018סללום
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמליה "איימי" פרדיאנגלית: Amelia "Amy" Purdy; נולדה ב-7 בנובמבר 1979) היא שחקנית אמריקאית, דוגמנית, גולשת סנואובורד ברמה עולמית וזוכת מדליית ארד במשחקים הפאראלימפיים בסוצ'י בשנת 2014 ומדליית כסף במשחקים הפאראלימפיים פיונגצ'אנג בשנת 2018, מייסדת עמותת  Adaptive Action Sports המסייעת לנכים בספורט, מעצבת בגדים וסופרת.

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרדי נולדה וגדלה בלאס וגאס, נבדה, לאחר לימודי התיכון היא עברה לגור בהרים כדי לגלוש בסנואובורד. כשהייתה בת 19 חלתה פרדי בדלקת קרום המוח, ובתוך פחות מ-24 שעות המחלה השפיעה על מערכת הדם שלה וגרמה לאלח דם ולכשל איברים. הרופאים נאלצו לקטוע את שתי רגליה מתחת לברך, והיא איבדה גם את שתי הכליות והטחול. הרופאים נתנו לפרדי רק 2% סיכוי לשרוד, אך לאחר שלושה שבועות ללא הכרה היא התעוררה, החלימה ממחלתה וקיבלה רגליים תותבות. שנתיים לאחר מכן, היא קיבלה תרומת כליה מאביה. שבעה חודשים אחרי שקיבלה את רגליה התותבות החלה פרדי לגלוש בסנואובורד, ובתוך מספר חודשים הגיעה למקום השלישי בתחרות סנואובורד בממות' מאונטין(אנ'), קליפורניה. לאחר מכן קיבלה פרדי מענק מקרן CAF, ארגון ללא כוונת רווח המסייע לאתלטים בעלי מוגבלויות והתמודדה במספר תחרויות גלישה בארצות הברית. בשנת 2003 עברה פרדי לסן דייגו ושימשה כדוברת קרן CAF, ובמקביל עסקה בטיפול בעיסוי. בפברואר 2003 שיחקה בקליפ של מדונה.

בחודש מאי 2011 נאמה פרדי בועידת TED באורנג', קליפורניה. בנאומה, שכותרתו "חיים מעבר לגבולות" סיפרה פרדי על תקופת מחלתה, על המשבר שחוותה בעקבות המחלה ועל חזרתה לחיים רגילים, ודיברה על היכולת של כל אדם להתגבר על מגבלותיו. בין היתר אמרה: "במקום להסתכל על האתגרים והמגבלות שלנו כעל משהו שלילי או רע, אנחנו יכולים להתחיל להסתכל עליהם כמו ברכות, מתנות מפוארות שניתן להשתמש בהם כדי להצית את הדמיון שלנו ולעזור לנו ללכת רחוק יותר מאשר אי פעם ידענו שאנחנו יכולים ללכת."

בשנת 2014 השתתפה פרדי בתוכנית המציאות האמריקאית "רוקדים עם כוכבים" בעונה ה-18 והגיעה לגמר במקום השני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איימי פרדי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]