אייקון פור הייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אייקון פור הייר
הלהקה בהופעה בשנת 2016
הלהקה בהופעה בשנת 2016
הלהקה בהופעה בשנת 2016
מקום הקמה דקטור עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות דקייטור, אילינוי, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2007
סוגה רוק אלטרנטיבי, פופ פאנק, רוק אלקטרוני, אימו
חברת תקליטים Tooth & Nail
www.iconforhire.com
חברים
אריאל בלומר (סולנית)
שון ג'אמפ (גיטרה, קלידים)
חברים לשעבר
ג'ושוע דייוויס
אדם קרונשגן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אייקון פור הייר (Icon for Hire) היא להקת רוק אמריקאית אשר נוסדה בשנת 2007 בעיר דקייטור שבמדינת אילינוי. הלהקה מורכבת נכון להיום ממקימתה, הסולנית אריאל בלומר ומבעלה הגיטריסט שון ג'אמפ. הלהקה הוציאה חמישה אלבומי אולפן, הראשון ב-2011 והאחרון שבהם ב-2022. היא התפרסמה בעיקר הודות לסינגל הבכורה שלה וללהיט הגדול ביותר שלה עד היום, "Make a Move".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייקון פור הייר הוקמה בשנת 2007 על ידי חברי הילדות אריאל בלומר ושון ג'אמפ (שכעבור מספר שנים גם התחתנו). בהמשך הצטרף ללהקה המתופף אדם קרונשגן והשלושה החלו להופיע ולנגן בפאבים קטנים במדינת אילינוי. לאחר מכן גם צורף גם הבאסיסט ג'ושוע דייוויס והרביעייה החליטה יחד על שם הלהקה, שהוא למעשה ביקורת סאטירית על הדרך בה מתייחסים למוזיקאים בתעשיית המוזיקה. דייוויס עזב את הלהקה לאחר שהוציא עימה כ-2 EPs בין 2008 ל-2009, וחברת התקליטים "Tooth & Nail" גילתה את הלהקה דרך פלטפורמת מייספייס והציעה לה חוזה הקלטות. הלהקה עבדה על אלבום הבכורה, "Scripted", בשנת 2010 עם מפיקים מכובדים בתעשייה דוגמת רוק הוקינס ואארון ספרינקל. האלבום בסופו של דבר יצא באוגוסט 2011 והיה הצלחה אדירה כאלבום בכורה. הוא מכר קרוב ל-5,000 עותקים בשבוע הראשון לצאתו (שיא כל הזמנים של "Tooth & Nail"), ונכנס למאה הגדולים של מצעד האלבומים היוקרתי של מגזין הבילבורד. ההצלחה האדירה הגיעה בעיקר להודות לסינגל הבכורה של הלהקה, "Make a Move", שקידם את האלבום וזכה להצלחה במצעדים ברחבי העולם, בסצנת האימו ובמגזינים נחשבים דוגמת "Guitar World". מהאלבום יצאו עוד מספר סינגלים מוצלחים דוגמת "Get Well" ו-"Off With Her Head".

אלבום ההמשך, שנקרא על שם הלהקה ("Icon for Hire"), יצא באוקטובר 2013 והצליח להגיע למקום ה-66 המכובד ביותר במצעד אלבומי הבילבורד. להבדיל מקודמו, שהיה בבסיסו אלבום רוק טהור, האלבום השני כלל אלמנטים של היפ הופ, ודאבסטפ. הסינגל הראשון ממנו, "Cynics & Critics", נחל הצלחה רבה בתחנות הרדיו האמריקאיות. ביוני 2015, הוציאה הלהקה הודעה רשמית ובה היא הודיעה על עזיבת "Tooth & Nail" בשל "חילוקי דעות מוזיקליים, אומנותיים וטכניים". במקביל להודעה גם יצא סינגל בשם "Now You Know", סינגל שתקף את חברת התקליטים על יחסה הרע כלפי הלהקה. כעבור מספר חודשים המתופף אדם קרונשגן הודיע על עזיבתו את הלהקה. בתחילת 2016 חברי הלהקה הנותרים, אריאל בלומר ושון ג'אמפ, שמו סוף לחרושת שמועות בנוגע לפירוק הלהקה, והעלו קמפיין מימון המונים שמטרתו הייתה לגייס כסף על מנת להוציא באופן עצמאית את האלבום השלישי, "You Can't Kill Us". הקמפיין היה הצלחה מסחררת (הלהקה גייסה 127 אלף דולר בעת שהמטרה הייתה גיוס של לא יותר מ-2,500 דולר) והאלבום יצא רשמית בסוף נובמבר 2016. אף על פי שיצא באופן עצמאי, האלבום רשם הישג מרשים כשהצליח להיכנס ללא תמיכה של חברת תקליטים ובצורה אורגנית לחלוטין למצעד אלבומי הבילבורד (נכנס למקום ה-180).

אלבום אקוסטי של הלהקה בשם "Still Can't Kill Us: Acoustic Sessions" יצא בדצמבר 2018, ולאחריו הלהקה פתחה בפרויקט מימון המונים נוסף על מנת להוציא את אלבומה הרביעי. האלבום אמור היה לצאת בשנת 2020, אך בשל התפשטות נגיף הקורונה יציאתו נדחתה ובסופו של דבר "Amorphous" יצא בפברואר 2021 (כמעט חמש שנים מאז יציאתו של אלבום האולפן הקודם). האלבום כלל מספר סינגלים שהצליחו בתחנות הרדיו האמריקאיות דוגמת "Curse or Cure", Last One Standing" ו-"Waste My Hate". הלהקה עבדה בחשאי על אלבומה החמישי מרגע יציאתו של "Amorphous", והודיעה עליו במפתיע לקראת סוף שנת 2022. "The Reckoning" יצא בספטמבר 2022 וזכה לביקורות חיוביות רבות שהגדירו אותו כחלק חשוב בתחייה המחודשת של ז'אנר האימו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Scripted (2011)
  • Icon for Hire (2013)
  • You Can't Kill Us (2016)
  • Still Can't Kill Us: Acoustic Sessions (2018)
  • Amorphous (2021)
  • The Reckoning (2022)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אייקון פור הייר בוויקישיתוף