אי הילדים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אי הילדים
Children's Island
מבוסס על הספר "אי הילדים"
מאת מירה לובה
סוגה הרפתקאות, ילדים
כותבים תסריט לטלוויזיה חנן פלד
בימוי נתנאל גוטמן
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור BBC One
רשת שידור בישראל רשות השידור
תקופת שידור מקורית 1 ביולי 1985 – 1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אי הילדיםאנגלית: Children's Island) היא מיני-סדרת טלוויזיה בריטית המבוססת על הספר אי הילדים מאת מירה לובה. הסדרה שודרה לראשונה ב-1 ביולי 1985 בערוץ BBC One לפי תסריט של חנן פלד ובבימויו של נתנאל גוטמן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מלחמת העולם השנייה מזמין נשיא ארצות הברית לארח בארצו ילדים מלונדון הסובלים מההפצצות האוויריות של גרמניה. הם מועברים לארצות הברית בספינות אשר אחת מהן מותקפת על ידי צוללת גרמנית ושוקעת. רוב הילדים מצליחים להחלץ מהספינה הטובעת אך ספינת הצלה אחת עם 11 ילדים נסחפת ונחשבת כאבודה. ספינת ההצלה מגיעה לאי בודד שם הילדים, על מנת לשרוד, מארגנים את עצמם בצורה של מדינת ילדים קטנה, שבה לכל אחד יש משימות מוגדרות משלו. למרות סכסוכים פרטניים, הם מצליחים לשרוד באי.

באנגליה ובארצות הברית מאמינים שהילדים הנעדרים מתים. רק ויליאם, בנו של נשיא ארצות הברית, משוכנע שהם עדיין בחיים. לבסוף, הוא מצליח לשכנע את אביו ליזום חיפוש שמוביל בסופו של דבר לאיתור הילדים והצלתם.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1940, בזמן מלחמת העולם השנייה הבריטים יזמו את תוכנית CORB(Children's Overseas Reception Board) לשליחת ילדים בריטים בספינות מחוץ לאזור המלחמה. התוכנית הופסקה לאחר שהספינה "City of Benares was" טבעה ב-8 בספטמבר 1940 בדרכה לקנדה ו-77 מהילדים על הספינה נהרגו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "אי הילדים", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)