אליה סזאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתקיים דיון בו מוצע לאחד ערך זה עם הערך המופלאה: הרפתקאות ליידי באג - דמויות.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
מתקיים דיון בו מוצע לאחד ערך זה עם הערך המופלאה: הרפתקאות ליידי באג - דמויות.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
אליה סזאר
Alya Césaire
שם סרט המופלאה: הרפתקאות ליידי באג וחתול שחור
תוכנית טלוויזיה המופלאה: הרפתקאות ליידי באג
הופעה ראשונה ״סופת הקרח (2015)״
יוצרים תומאס אסטרוק
דיבוב פאני בלוק (צרפתית)
קרי קראנן (אנגלית)
דיבוב בשפה העברית מיה קדוש
מידע
שם אמיתי אליה סזאר
כינויים רינה רוז'
גיל 14-15
מקום לידה פריז
מין נקבה
מקצוע תיכוניסטית, גיבורת על, יוצרת בלוג החיפושית, בלוגרית
כוחות אשליות, חוזק-על, חושים על-אנושיים, מהירות-על
כלי נשק חליל
אזרחות צרפתי צרפתצרפת
מקום מגורים בית משפחת סזאר
דמויות קשורות
משפחה אוטיס סזאר (אבא)
מרלנה סזאר (אמא)
נורה סזאר (אחות גדולה)
אלה ואטה סזאר (אחיות קטנות)
חברים מרינט דופן צ'אנג
נינו לה היף (בן זוג)
אדריאן אגרסט
מילן הפראל
אליקס קובדל
ג'וליקה קופאין
לוקה קופאין
רוז לאביון
קגאמי טסורוגי
זואי לי
איוון בראל
מקס קאנטה
קים נואין
אויבים עש לילה/עש אפלולי/מונרך
מאיורה
לילה רוסי
קלואי בורז'ואה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליה סזארצרפתית: Alya Césaire) היא דמות בדיונית, שיצר תומאס אסטרוק מהסדרה "המופלאה: הרפתקאות ליידי באג".

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מראה חיצוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלייה היא נערה קריאולית-צרפתית מרטיניקאנית בעלת גוף עקום. יש לה שפתיים בצורת לב, עיני זהב אפרפר ושומה מעל מצחה. שיערה גלי וחום אדמדם, צומח מעט מעבר לכתפיה ובעל קצות טאנג'לו מבריקים.

אליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא מרכיבה משקפיים שחורים עם מסגרת קרן, עם כתם לבן בכל צד. התלבושת שלה מורכבת מגופיה לבנה מתחת לחולצה משובצת עם שרוולים קצרים עם פסים לבנים, בז', כתומים וסגולים; ג'ינס תכלת, וסניקרס לבנות עם עליוניות שחורות. היא לובשת שפתון ארגמן מבריק.

מפרק "מפלצת רגש" ועד סוף עונה 4, היא לבשה פאוץ' על מותניה בצבע זהה לחולצתה כדי להסתיר את הקוואמי שלה, טריקס, והיא מחביאה את מופלא השועל שלה מתחת לחולצה.

רינה רוז'[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אליה משנה צורה, שערה של רינה רוז' מתארך, הופך לאומברה תלת גוונים, כשהשורשים הופכים לחום אדמדם/בריק, מתערבבים לכתום כשהקצוות לבנים, והיא עונדת את שיערה בחזרה לקוקו גבוה עם סרט כתום. גופה נראה רזה יותר מצורתה הרגילה. השכבה העליונה של הסרבל של רינה רוז', דומה למעיל עם צווארון ברבור כתום עם חלק שחור על הצוואר, חזית לבנה וזרועות שחורות וכפפות עד אמצע זרועותיה העליונות. שכבת המעיל מתחברת למרכז הקדמי האנכי עם רוכסן, ומופלא השועל הופך לרוכסן. למעיל יש גם זנב פרווה ארוך דמוי זנב שועל שמסתיים קצת מתחת לברכיה בקצה לבן חד. השכבה התחתונה של החליפה שלה היא כתומה עם מרכז לבן בקדמת הגוף ורגליים שחורות שמתחילות בנקודה באמצע רגליה העליונות. היא גם נועלת מגפיים שחורים עם סוליות כתומות וסימוני טביעת כפות שועל שחורות. רינה רוז' לובשת מסכה כתומה עם חצי תחתון לבן וסימן שחור מעל כל עין הדומה לגבות. שתי אוזני שועל כתומות מזויפות עם פנים לבן, קצוות שחורים וקצוות שחורים מחוברות לחלק העליון של ראשה. היא מצמידה את החליל שלה באלכסון על גבה כדי ליצור אשליה של משהו.

רינה החמקנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרינה החמקנית יש מראה זהה לרינה רוז' פרט לכך שיש לה שיער כחול כשהתלבושת שלה בעלת עיצוב הדפס הסוואה כחול, יחד עם עיניים כחולות קורנפלוריות חיוורות.

יובייקיטי (ספיישל פריז)

כאשר השתלט עליה קאמיקו[1], השיער של יובייקיטי התארך, הפך לאומברה דו-גווני, כשהשורשים הופכים לסגולים, דוהים למגנטה באמצע הדרך, והיא לבשה את שערה ישר, ארוך ומבולגן. גופה נראה רזה יותר מצורתה האזרחית. היא לבשה סרבל גיבורי על סגול מכוסה בכוכבים. שכמיית קסם סגולה הייתה מחוברת לזרועותיה. יובייקיטי לבשה מסכה סגולה ועיניה הפכו למגנטה, המסכה הייתה מכוסה במשקפי מגן עגולים וגדולים, החפץ האקומטי. בדפנות המשקפיים היה הלוגו של יובייקיטי: כנף.


זהות בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליה היא דמות של נערה בת 15. היא לומדת בבית הספר על שם פרנסואה דופון.

בת הזוג של נינו וחברתהּ הטובה ביותר של מרינט. היא יודעת על אהבתהּ של מרינט לאדריאן ומנסה לעזור לה להתוודות בפניו ובסוף מרינט הופכת לבת זוגו של אדריאן. אליה היא מעריצה גדולה של החיפושית, וכן מנהלת בלוג המוקדש לה בשם "בלוג החיפושית". הבעלים הקבוע של מופלא השועל בתור רינה רוז', וכוח העל שלה הוא יצירת אשליות. בהמשך מגלה את זהותה של מרינט כחיפושית, והופכת למחזיקה קבועה במופלא השועל. החזיקה זמנית במופלא החיפושית. בסוף עונה 3 נעקצה על ידי צרעה של מלכת הפלאים ונשלטה על ידה. בעונה 4 הפכה לרינה החמקנית לאחר שגבריאל אגרסט משוכנע שהיא לא רינה רוז' יותר. בסוף העונה הרביעית מחזירה לחיפושית את מופלא השועל. הייתה המגויסת השנייה למחתרת הרטבים של נינו. בעונה 5 קיבלה שוב את מופלא החיפושית והפכה לבאגאבלה בפרקים 10 - 11, 20. השנייה שהצליחה להיתנגד לאקומה של אש אפלולי.

חפץ המופלא שלה הוא שרשרת ולקוואמי שלה קוראים טריקס, שניזונה מכל מאכל שיתנו לה. לאחר שאליה משנה צורה (ורק לאחר שהשתמשה בכוחה) היא צריכה להאכיל את טריקס על מנת שתיצבור אנרגיות להמשיך במשימה.

כוח העל של הרינה רוז' הוא כוח האשליה, שפועל באמצעות האמירה: ״מיראז'״. כאשר היא אומרת זאת מתאפשר לה ליצור כל אשליה שתרצה, אך היא תוכל לנצל את כוחה רק פעם אחת, ולאחר מכן יש לה רק 5 דקות עד שתשתנה חזרה לזהותה האזרחית.

בין זהויותיה השונות: אליה סזאר, רינה רוז', ליידי וויפיי, רינה החמקנית, משכיחן, באגאבלה, רינה רוגז, שם קוד חמאה-צרפתית.

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא אנרגטית למדי, נלהבת, מצחיקה, בטוחה בעצמה, הרפתקנית, אך עם זאת על נמצאת על הקרקע. יש לה בלוג שנקרא "בלוג החיפושית". כשזה מגיע לכל דבר שקשור לחיפושית וחתול שחור, היא בקלות ממש מתרגשת ויש לה מטרה אחת לעדכן את הבלוג שלה במהירות, למשל כשהיא נחטפת על ידי פרעה והייתה הקורבן שלו ועדיין בכל זאת היא מתעדת את עצמה ומשדרת את הסרטון בשידור חי בבלוג שלה. לפעמים היא הולכת קצת יותר מדי רחוק, כמו שהיא ריגלה אחרי הלוקר של קלואי בניסיון לגלות אם היא החיפושית, מה שגרם לה להיענש על ידי מר דמוקלס.

אליה לא אוהבת שאחרים מפקפקים בה, במיוחד כשזה מגיע לעבודתה. אם מישהו מציין לה משהו לא בסדר, היא עקשנית מכדי להודות שהוא צודק. אף על פי שהמחקר שלה צודק בדרך כלל כשהיא לוקחת את הזמן שלה, אליה נוטה לקפוץ למסקנות, כמו לחשוד במהירות בקלואי שהחיפושית לאחר שראתה את קלואי עם חליפת חיפושית משלה וצעצוע יו-יו ולטעות בהם כאל האמיתיים. יש לה גם הרגל של אף פעם לא לבדוק את המקורות שלה או לבצע חקירה אתית של הפוסטים בבלוג שלה, בעוד שהיא דורשת מאחרים לספק הוכחות לטענותיהם, היא לא עושה זאת בעצמה לעיתים קרובות.

נדמה שהחוד של הכתב שלה נרגע בזכות האלטר אגו שלה כשהיא רינה רוז' היא מודעת לכך שיש קווים בכל מה שקשור לחשיפת סודות או זהותה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אקומה בגרסאתו הטובה/החיובית