אליזבת סקוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליזבת סקוט
Elizabeth Scott
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 בנובמבר 1917
פורט סיל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 20 בדצמבר 1988 (בגיל 71)
ברקלי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Elizabeth Leonard Scott עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מתמטיקה, סטטיסטיקה, אסטרונומיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט Robert Julius Trumpler עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות אוניברסיטת קליפורניה בברקלי (1951) עריכת הנתון בוויקינתונים
תלמידי דוקטורט Amanda L. Golbeck, Frances Irene Rizzardi, Susan Elizabeth Leroy, Mary I. Regier, Marisa Liuba Yadlin De Weintraub, Dennis Keith Pearl, Robert K. Sembiring, Virginia Foard Flack, Hans Konrad Ury, Kamal H. Abeywickrama עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • עמית האגודה הסטטיסטית המלכותית (1981)
  • פרס ניוקומב קליבלנד (1958)
  • עמיתת המכון לסטטיסטיקה מתמטית (1951) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליזבט ליאונרד סקוטאנגלית: Elizabeth Leonard Scott;‏ 23 בנובמבר 1917 - 20 בדצמבר 1988) הייתה סטטיסטיקאית, מתמטיקאית ואסטרונומית אמריקנית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט גדלה בברקלי, קליפורניה, ולמדה באוניברסיטה שם מתמטיקה ואסטרונומיה. היא קיבלה את תואר הדוקטור ב-1949. במהלך לימודיה למדה מספר קורסים בסטטיסטיקה, אם כי העניין הראשוני שלה בסטטיסטיקה היה לצורך ניתוח נתונים אסטרונומיים. מאחר שבאותה תקופה הייתה קיימת אפליה חזקה נגד נשים בתחום (על נשים נאסר להשתמש בטלסקופ שבהר וילסון, ונשים לא מונו למשרות אקדמיות בתחום), החליטה להתרכז בסטטיסטיקה, וב-1948 (עוד לפני שסיימה את לימודי הדוקטורט) מונתה למרצה לסטטיסטיקה באוניברסיטת ברקלי, ושם הגיעה עד לדרגת פרופסור בין 1968 ל-1973 הייתה יו"ר המחלקה לסטטיסטיקה.

בשנות מלחמת העולם השנייה הייתה עוזרת המחקר של ג'רזי ניימן, שעסק בתכנון אופטימלי של תוכניות הפצצה. במהלך עבודתה המשותפת עם ניימן התפתחו ביניהם גם קשרי ידידות אמיצים.

תרומתה למדע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקריירה המדעית של סקוט עסקה בסטטיסטיקה, אסטרונומיה, ובתחומים המשותפים לשני התחומים. ב-1948 פרסמה מאמר משותף עם ניימן שהראה כי בתנאים מסוימים אמד נראות מקסימלית עשוי להיות לא עקיב. בין 1952 ל-1964 סקוט וניימן פרסמו 26 מאמרים משותפים שעסקו בניתוח נתונים אסטרונומים של גלקסיות, חלקם בשיתוף פעולה עם ק. ד. שיין, מנהל מצפה הכוכבים בהר ליק. בנוסף לכך, עסקה גם בחקר מזג האוויר, ובייחוד בטכנולוגיה של זריעת עננים, ופרסמה 30 מאמרים שעסקו בתחום זה (חלקם בשיתוף פעולה עם ניימן). כן הייתה מעורבת במחקר לזיהוי גורמי סיכון של סרטן העור, וערכה מחקר שעסק באי השוויון בשכר בין גברים ונשים באקדמיה.

הכרה מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט הייתה עמיתה במכון לסטטיסטיקה מתמטית וכיהנה כנשיאת המכון בשנים 1977-1978.היא הייתה נשיאת המכון הבינלאומי לסטטיסטיקה בשנים 1981–1983, ונשיאת אגודת ברנולי בשנים 1983–1985. כן הייתה סגנית נשיא האיגוד האמריקני לקידום המדע בשנים 1970–1971. היא נבחרה לעמיתת החברה המלכותית לסטטיסטיקה בשנת 1981.

ב-1992, ועדת הנשיאים של ארגוני הסטטיסטיקה (COPSS) הכריזה פרס על שמה המוענק עבור קידום נשים בתחום הסטטיסטיקה. הזוכה הראשונה בפרס הייתה פ. נ. דייוויד.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]