אלכסנדר פרוקופצ'וק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדר פרוקופצ'וק
Александр Прокопчук
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 בנובמבר 1961 (בן 62)
הרפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית האוקראינית, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • Faculty of Romance and Germanic Philology, Kyiv University (1983)
  • האוניברסיטה לפיננסים של ממשלת הפדרציה הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכסנדר ואסילייביץ' פרוקופצ'וק (רוסית: Александр Васильевич Прокопчук; נולד ב-18 בנובמבר 1961,) הוא מדינאי רוסי. ראש הלשכה המרכזית הלאומית של האינטרפול במשרד הפנים של הפדרציה הרוסית מאז 14 ביוני 2011, היה סגן נשיא האינטרפול מאז 10 בנובמבר 2016 ועד לשנת 2019.[1] מייג'ור גנרל במשטרה הרוסית (2003), בעל דוקטורט בכלכלה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרוקופצ'וק נולד בעיירה בקורוסטן, ז'יטומיר, אוקראינה, ברית המועצות. אמו - אלה אפאנסייבה, מורה לגרמנית. אביו עבד כמהנדס עיצוב במפעל Khimmash.[2] סיים את לימודיו באוניברסיטת קייב עם תואר בשפות וספרות רומנו-גרמניות בשנת 1983. דובר אנגלית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, פולנית.[3]

הוא החל את הקריירה שלו בארגוני הקומסומול של אוקראינה, עבד בוועדה המחוזית ז'יטומיר של הקומסומול.

בשנת 1986 הוא עבר למוסקבה יחד עם המזכיר הראשון שמונה לוועד המרכזי של הקומסומול ויקטור מירוננקו.

מאז תחילת שנות ה-90, הוא עבד במחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי של הוועדה הממלכתית של הפדרציה הרוסית להשכלה גבוהה, בשנים 1993–1995 היה עוזר ליו"ר ועדת המדינה של הפדרציה הרוסית להשכלה גבוהה ולדימיר קינלב, סגן ראש המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי של משרד החינוך הכללי והמקצועי של הפדרציה הרוסית; עסק בארגון תוכניות חילופי סטודנטים וסטודנטים אקדמיים בינלאומיים.

מאז 1996 שירת ברשויות המס ואכיפת החוק. הוא מילא תפקידים כראש מחלקת מדיניות כוח אדם, ראש המחלקה לביטחון פנים והגנת מידע של המשרד הממשלתי למיסים וחובות, סגן ראשון לראש המנהלת הראשית לביטחון ולמניעת שחיתות, ראש מחלקת המידע ויחסי הציבור של שירות משטרת המס הפדרלית של הפדרציה הרוסית.

בשנת 2000 הוא סיים את לימודיו באקדמיה הרוסית למיסוי עם תואר במשפטים והוא בעל דוקטורט בכלכלה.[4]

משנת 2003 הוא משרת בגופי משרד הפנים הרוסי. הוא מילא את תפקידי ראש השירות הפדרלי לפשעים כלכליים ומיסוי של משרד הפנים של רוסיה; ראש המחלקה לרגולציה משפטית וארגון שיתוף פעולה בינלאומי של המחלקה לביטחון כלכלי של משרד הפנים של רוסיה.

ב-28 באוגוסט 2003, בצו של נשיא רוסיה, הועלה לדרגת מייג'ור גנרל. ב-12 במאי 2006 מונה פרוקופצ'וק לסגן ראש הלשכה המרכזית הלאומית של האינטרפול תחת משרד הפנים של רוסיה וראש נקודת הקשר הלאומית הרוסית לשיתוף פעולה עם יורופול.[5]

ב-14 ביוני 2011, על פי צו של נשיא רוסיה, הועלה לדרגת מייג'ור גנרל. על פי אותו צו, הוא מונה לראש הלשכה המרכזית הלאומית של האינטרפול של משרד הפנים של הפדרציה הרוסית.

ב-10 בנובמבר 2016, באספה הכללית ה-85 של האינטרפול, אלכסנדר פרוקופצ'וק, נבחר ברוב קולות לתפקיד סגן נשיא האינטרפול מאירופה. פרוקופצ'וק הפך לאזרח הרוסי הראשון שמחזיק בתפקיד מנהיגותי בכיר באינטרפול מאז הצטרפותה לארגון זה.

פרוקופצ'וק היה מועמד לתפקיד נשיא האינטרפול בבחירות ב-21 בנובמבר 2018, לאחר שראש הארגון הקודם, מנג הונגווי, נעלם בסין בתחילת אוקטובר. לפי הטיימס, פרוקופצ'וק היה ה"פייבוריט" במאבק על תפקיד זה.[6] עם זאת, נציג דרום קוריאה, קים ג'ונג יאנג, נבחר לבסוף לכהונה בת 5 שנים.

האח הצעיר איגור פרוקופצ'וק (Ігор Прокопчук; יליד 1968) הוא דיפלומט אוקראיני, נציג קבע של אוקראינה לארגונים בינלאומיים בווינה (2010–2019).

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "В МВД подтвердили назначение россиянина вице-президентом Интерпола". РИА Новости. נבדק ב-2016-11-10.
  2. ^ Мэр Коростеня о братьях Прокопчуках: «Теперь они по разные стороны баррикад. Печальное явление...» / КП в Украине, 20 ноября 2018
  3. ^ Прокопчук Александр Васильевич
  4. ^ "Александр Васильевич Прокопчук. Биографическая справка". РИА Новости. נבדק ב-2016-11-10.
  5. ^ МВД России
  6. ^ The Times назвала россиянина фаворитом в борьбе за пост главы Интерпола :: Общество :: РБК