אנג'לה ריינר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנג'לה ריינר
Angela Rayner
לידה 28 במרץ 1980 (בת 44)
סטוקפורט, מנצ'סטר רבתי, בריטניה
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
השכלה Stockport Academy עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה מפלגת הלייבור
www.angelarayner.co.uk
סגנית מנהיג מפלגת הלייבור
4 באפריל 2020 – מכהנת
(4 שנים)
תחת קיר סטארמר
חברת הפרלמנט של הממלכה המאוחדת מטעם מחוז אשטון אנדר ליין
7 במאי 2015 – מכהנת
(9 שנים)
→ דייוויד הייס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנג'לה ריינראנגלית: Angela Raynery; נולדה ב-28 במרץ 1980) היא פוליטיקאית בריטית המכהנת כסגנית יושב ראש מפלגת הלייבור וכנציגת מחוז אשטון אנדר ליין בבית הנבחרים הבריטי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריינר (במקור בואן) נולדה וגדלה בסטוקפורט שבמנצ'סטר רבתי. בגיל 16 נכנסה להריון ועזבה את לימודי התיכון.[1] היא עבדה בתחום הטיפול ובמקביל הייתה פעילה בהתאחדות העובדים בה התקדמה עד לתפקיד יושבת ראש אזור צפון-מערב אנגליה.[1]

לאחר פרישתו של דייוויד הייס שכיהן כחבר הפרלמנט מטעם מחוז אשטון אנדר ליין, נבחרה ריינר מטעם מפלגת הלייבור להתמודד על המושב שהתפנה. בבחירות הכלליות שנערכו ב-2015 זכתה ברוב גדול. היא כיהנה כמצליפת הסיעה, ביולי 2016 מונתה על ידי מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין לשרת החינוך בממשלת הצללים שלו. היא נבחרה שוב לפרלמנט ב-2017 וב-2019.

באפריל 2020 נבחרה לסגנית מנהיג הלייבור ומונתה על ידי קיר סטארמר לסגנית ראש ממשלת הצללים בהנהגתו. היא מונתה ב-2021 לשרת הצללים של צ'נסלור של דוכסות לנקסטר ולשרת העבודה והפנסיה בממשלת הצללים. בספטמבר 2023 מונתה לשרת השיכון והפיתוח בממשלת הצללים של סטארמר.

בפברואר 2021 מונתה לחברה במועצה המלכותית.

ריינר נישאה למארק ב-2010, בן זוגה אימץ את בנה הבכור, ולזוג נולדו עוד שני ילדים. בנם המשותף הראשון נולד פג והוא עיוור. הזוג נפרד ב-2020.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנג'לה ריינר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]