אנדרו אנג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אנדרו נג)
אנדרו אנג
Andrew Yan-Tak Ng
אנדרו אנג, 1976
אנדרו אנג, 1976
לידה 18 באפריל 1976 (בן 47)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Andrew Yan-Tak Ng עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מדען בתחום בינה מלאכותית
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט מייקל א. ג'ורדן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תלמידי דוקטורט Quoc Viet Le, Rajat Raina, Andrew Lee Maas, Zico Kolter, Awni Hannun, Rion Snow, Ashutosh Saxena, Chuong B. Do, Honglak Lee, Pieter Abbeel, Pranav Rajpurkar עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה IJCAI Computers and Thought Award (2009) עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Carol Reiley (2014–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.andrewng.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרופסור אנדרו אנג (Andrew Yan-Tak Ng, במנדרינית: 吳恩達; נולד ב-1976) הוא מדען ויזם בתחום הבינה מלאכותית. אנדרו, יליד בריטניה, הוא איש עסקים, מדען בתחום מדעי המחשב, משקיע, סופר וממקימי מיזם האוניברסיטה המקוונת קורסרה. אנדרו הוא ממייסדי Google Brain, והיה סגן הנשיא והמדען הראשי של באידו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג נולד בלונדון, בשנת 1976 לשני הורים שהיגרו לבריטניה מהונג קונג. במהלך התבגרותו, אנג, בילה, בין השאר בהונג קונג וסינגפור שם גם השלים לימודי תיכון במכון Raffles, ב-1992.

ב-1997 השלים במקביל שלושה תארים ראשונים במדעי המחשב, סטטיסטיקה, וכלכלה, לימודים אותם הוא סיים כ"ראשון בכיתה", מטעם אוניברסיטת קרנגי מלון. באותן שנים, אנג גם היה חוקר-שותף במעבדות BELL, שם חקר מודלים של למידת חיזוקים (ענף בבינה מלאכותית) ותחומים נוספים.

ב-1998 הוא השלים את התואר השני מטעם המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. במסגרת המכון, בנה אנג את מנוע החיפוש הראשון בעולם - לחיפוש אוטומטי של מחקרים (מנוע חיפוש ממוקד למחקרים הקשורים ללמידת מכונה/בינה מלאכותית).

ב-2002 קיבל אנג תואר דוקטור מטעם אוניברסיטת קליפורניה בברקלי. התזה שלו הייתה בנושא "עיצוב וחיפוש מדיניות ברשתות ללמידת חיזוקים", תזה שזכתה לציטוטים רבים[1].

החל מ-2002 הוא עובד כפרופסור מן המניין באוניברסיטת סטנפורד.

אנג נשוי לקרול ריילי (Carol E. Reiley)[2], ב-2019 נולדה להם בת[3]. הם גרים בקליפורניה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקדמיה והוראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג הוא פרופסור בסטנפורד, בפקולטה למדעי המחשב והנדסת חשמל. הוא היה דירקטור במעבדה לבינה מלאכותית של סטנפורד, שם הוא לימד וחקר בתחומים של כריית מידע, נתוני עתק, למידת מכונה ועוד. במשך כמה שנים היה הקורס שלימד, הקורס הפופולרי ביותר בסטנפורד - קורס שמשך אליו למעלה מ-1,000 סטודנטים בחלק מהשנים.

מאז שאנג הצטרף לאוניברסיטת סטנפורד ב-2002, הוא חנך עשרות סטודנטים לתוארי מסטר ודוקטורט ובכללם אדם קואטס, פיטר אביל, איאן גודפלו (מי שפיתח את ה"רשתות גנרטור - שופט" GAN), אשטוש סקסטנה, הונגלאק לי, איליה סוצקבר, מורגן קוויגלי, ריצ'רד סוצ'ר, זיקו קולטר, קווק לי, סידהרתה בטרה ורבים אחרים.

ב-2008 היה אנג חבר בקבוצת מחקר בסטנפורד, שהייתה אחת הקבוצות הראשונות בעולם שהחלה בקידום השימוש במעבד גרפי (GPU) לטובת למידה עמוקה. הם היו בין הראשונים שתמכו בצעד הזה, כדי לאפשר הרצת רשתות נוירונים רבודות "מעל" נתוני עתק. בעת ההיא ההחלטה עדיין נחשבה בלתי מקובלת ומסוכנת, אך מאז, הפך הנושא למוסכמה עולמית, בין השאר, בזכות העבודה של אנג. מ-2017 מוביל אנג את המגמה של השקעות בתחום מחשוב על כמענה להאצת היכולות בתחום למידה עמוקה.

ב-2012 ייסד ביחד עם פרופסור דפנה קולר את האוניברסיטה המקוונת קורסרה.

תעשייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 2011–2012, עבד אנג בגוגל, שם הקים את Google Brain ביחד עם ג'ף דין וגרג קורדו.

ב-2014 הצטרף אנג לחברת באידו כמדען הראשי של החברה, שם חקר נושאים שונים בתחום נתוני עתק ובינה מלאכותית. אנג ניהל כמה פרויקטי פיתוח ובכללם צ'אטבוט רפואי ויישומים בתחום זיהוי פנים. במרץ 2017 התפטר מבאידו[4].

בינואר 2018 הוא הקים קרן השקעות לעידוד חברות הזנק בתחום בינה מלאכותית. הגיוס הראשוני של הקרן היה בהיקף של 175 מיליון דולר[5].

מחקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג חוקר בתחומי למידת מכונה, למידה עמוקה, תפיסה מלאכותית (Perception), ראייה ממוחשבת ועיבוד שפה טבעית. הוא נחשב אחד מהמדענים המשפיעים ביותר בעולם בתחום מדעי המחשב.

אנג היה ממפתחי פרויקט ההליקופטר האוטונומי, וממפתחי הרובוט החכם - תוכנית שבמסגרתה הוא וצוותו פיתחו מערכת הפעלה ייעודית לתחום הרובוטיקה ROS.

ב-2011, במסגרת עבודתו בגוגל, פיתח אנג רשתות נוירונים רבודות שיודעות לפעול על גבי אלפי ליבות מבוזרות. טכנולוגיה זו שולבה במכשירים המבוססים על מערכת הפעלה אנדרואיד.

חינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג היה מעורב בפיתוח הרעיון של אוניברסיטה מקוונת, שאחר כך הוביל ליצירתן של קורסרה, יודסיטי ופלטפורמות דומות.

ב-2019 הוא פיתח קורס "בינה מלאכותית לכל אחד", שתכליתו להסביר באופן פופולרי על מה מדובר.

השקעות סיכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג הוא יו"ר Woebot Labs, מרפאה פסיכולוגית שמשתמשת במדעי הנתונים לטובת סיוע רפואי באמצעות צ'אטבוט. אנג גם חבר ב-drive.ai, חברה העוסקת בבינה מלאכותית לטובת פיתוח כלי רכב אוטונומיים.

הוא פועל רבות לדמוקרטיזציה של תחום הבינה מלאכותית בין השאר באמצעות Landing AI.

פרסומים ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג שותף לפרסומם של יותר מ-300 מאמרים מדעיים בתחום למידת מכונה, למידה עמוקה, בינה מלאכותית, רובוטיקה ותחומים משיקים. חלק קטן מהפרסים בהם אנג זכה:

  • 1995 - זכייה במלגה של מיקרוסופט
  • 1996 - זכייה במלגה של מיקרוסופט
  • 1998–2000 - תוכנית עמיתי ברקלי
  • 2001–2002 - תוכנית עמיתי מחקר של מיקרוסופט
  • 2008 - המאמר הטוב ביותר של כנס למידת המכונה
  • 2008 - אחד מ-35 החוקרים המבטיחים בעולם שהם בני פחות מ-35
  • 2013 - אחד ממאה האנשים המשפיעים בעולם של העיתון טיים[6].
  • 2015 - מהמנהיגים הצעירים של העולם - מטעם הפורום הכלכלי העולמי

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג כתב שני ספרים על בינה מלאכותית. ב-2018, הוא כתב ספר על הפרקטיקה של הבינה המלאכותית והפיץ אותו בצורה מקוונת לכל מי שהיה מעוניין - ברחבי העולם.

דעותיו בנושא בינה מלאכותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג נחשב אחד המדענים שהצליחו להביא את הבינה המלאכותית לתודעה של האנושות כולה. הוא מאמין שבינה מלאכותית תוכל לשפר את חייהם של אנשים ושהתועלות שלה גוברות בהרבה על הסכנות שהתחום מביא אתו. הוא מאמין שאחת הפעולות החשובות ביותר היא להבטיח דמוקרטיזציה של הנושא כדי למנוע ריכוז של הכוח בידי מעטים. במהלך 2017 הצהיר אנג שהוא תומך ב"הכנסה בסיסית קבועה" כמענה לאבטלה וכדי לאפשר לשכבות רחבות באוכלוסייה לרכוש השכלה בתחום בינה מלאכותית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנדרו אנג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]