אנורה בראון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנורה בראון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1899
רד דיר, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1987 (בגיל 88 בערך)
Deep Cove, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת מכללת אונטריו לאמנות ועיצוב עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפעה על ידי ארתור ליסמר, ג'יימס הארווי מקדונלד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנורה בראון, באנגלית: Annora Brown ‏ (18991987), הייתה אמנית חזותית קנדית שעבודתה כללה ציור ועיצוב גרפי. היא נודעה בעיקר בזכות התיאורים שלה של נופי טבע, פרחי בר וקהילות של האומות הראשונות בקנדה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי אנורה בראון נולדה ליד רד דיר, אלברטה, קנדה בשנת 1899,[1] בתם של אדמונד פורסטר בראון מהמשטרה הרכובת בצפון-מערב ואליזבת אתל קודי. היא גדלה בפורט מקלאוד, אלברטה. ההיכרות עם האמנות הגיעה מאמה, אשר בתורה למדה לצייר אצל פלורנס קרלייל. בראון המשיכה ללמוד במכללת אונטריו לאמנות בין השנים 1925-1929.[2] שניים מהמדריכים שלה היו חברים בולטים ב״קבוצה של השבעה: ארתור ליסמר וג'יימס הרווי מקדונלד. אמנים אלו היו מעוניינים לפתח סגנון מודרניסטי של אמנות קנדית שיכול לתרום לבניית זהות קנדית, אך עודדו אותה לפתח סגנון משלה .

לאחר מכן לימדה בראון במאונט רויאל קולג' בקלגרי, אלברטה בין השנים 1929 עד 1931. עם שובה לפורט מקלאוד ב-1931, היא השלימה את עבודתה עבור הרחבת האמנות באוניברסיטת אלברטה, בנושא עבודות יד.[2] היא המשיכה לייצר יצירות אמנות בסטודיו שלה, ובמקביל עבדה כמאיירת ומעצבת, טיפלה בהוריה ועסקה בנטורליזם חובבני. היא הפכה מחויבת להכנסת בתי ספר לאמנות באזור והייתה אחת מכמה אמנים שהתחייבו להרחיב את החינוך לאמנות בשנות ה-30 וה-40.[1] בין השנים 1945–1950 לימדה בבית הספר לאמנויות באנף. היא הציגה והפכה לחברה בארגונים אמנותיים שונים לאורך הקריירה שלה, והיא הייתה החברה הראשונה של אגודת האמנים של אלברטה .

ב-1965 עברה בראון לקולומביה הבריטית, בתחילה לסידני, ולאחר מכן לדיפ קוב, שם המשיכה ליצור אמנות. ב-1971 הוענק לה תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת לטברידג'.

בראון מתה בדיפ קוב ב-1987.

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות ה-30 החלה בראון לאסוף מידע הנוגע להיסטוריה ולידע על פרחי בר בדרום אלברטה, שלימים יהפוך לפרסום הגדול הראשון שלה: ״גן האיש הזקן״. הוא פורסם ב-1954 על ידי J.M. Dent & Sons, המו"ל שעבורו השלימה בעבר איורי ספרים.[3] הספר משלב ידע מעשי וידע מקהילות האינדיאנים של דרום אלברטה, עם מידע מדעי והיסטורי שנלקח מדיווחיהם של חוקרי בוטניקה אירופאים. הוא פורסם מחדש בשנת 1970 על ידי Evergreen Press.

לאחר שפרשה לדיפ קוב, החלה בראון לעבוד על האוטוביוגרפיה שלה, שפורסמה בשם Sketches from Life, ב-1981.[4]

אומנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראון הייתה אמנית רב תחומית ועבדה במדיומים שונים, כולל ציור שמן, צבעי מים, עיצוב גרפי ועוד. היא נודעה בעיקר בזכות ציורי נופי טבע, פרחי בר וקהילות הילידים של קנדה, [5] תוך מיקוד עבודתה בדימויים ובנושאים של מערב קנדה. [6]

עבודתה של בראון, שתיארה חפצים ונופים שנחשבו שגרתיים באותה תקופה (כגון ערימות תבואה ונופי ערבות), נתפסה כרדיקלית על ידי סוחרי שוק האמנות המקומי. היא הייתה מהאמנים הראשונים שתיארו נושא אזורי בניסיון להגדיר את הזהות האזורית. היא דחתה את השמרנות של האמנות של תחילת המאה ה-20, במקום זאת אימצה השפעה מקהילות מקומיות, צמחים מקומיים ומהנוף האזורי. עבודתה והפילוסופיות שלה תרמו לחקירה ולגיבוש הזהות המקומית. אף שהיא מוכרת היטב באזור פורט מקלאוד, היא נעלמה בדיונים רחבים יותר על ההיסטוריה של האמנות הקנדית.

היא נשכרה, ב-1958, על ידי קרן גלנבו כדי ליצור 200 ציורים של פרחי בר של אלברטה. על מנת למצוא דגימות לציור, בראון נסעה לאזורי טבע שונים במחוז כמו הפארק הלאומי ווטרטון לייקס ולפארק באנף. היא השלימה את ההזמנה בשנת 1960. חלק מהפרחים שציירה נכחדו כעת, והציורים, שנעשו בצבעי מים, נמצאים כעת באוסף האמנות של גלנבו.

בראון הציגה נטיות מודרניסטיות בשימוש שלה בצבעים עזים, והושפעה מהמדריכה שלה לורן האריס בהצגת חללים טבעיים באמצעות צורות מופשטות וגאומטריות לעבודותיה יש אופי דקורטיבי, המשקף את ניסיונה בעיצוב, רקמה וייצור של אמנות טקסטיל.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Evenden, Kristen (2001). "A Sense of Place in Alberta: The Art and Life of Annora Brown". In Cook, Sharon Anne; McLean, Lorna R.; O'Rourke, Kate (eds.). Framing our past Canadian women's history in the twentieth century. Montreal: McGill-Queen's University Press. pp. 48–51
  2. ^ 1 2 Brown, Annora". Canadian Women Artists History Initiative.
  3. ^ Brown, Annora (1954). Old Man's Garden. Toronto, Ontario: J.M. Dent & Sons
  4. ^ Brown, Annora (1981). Sketches from Life. Edmonton, Alberta: Hurtig.
  5. ^ Annora Brown – Noted artist was trained by Lismer". The Globe and Mail. 28 February 1987. p. D8.
  6. ^ Hunt, J. Doris (1944–45). "The art of Annora Brown A.O.C.A.". Canadian Review of Music and Art 3 11–12: 27–29, 31.