לדלג לתוכן

אקאליזה קזה גארה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקאליזה קזה גארה
Akaliza Keza Gara
לידה אוגנדה
מדינה רואנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקאליזה קזה גארה היא פעילת טכנולוגיות מידע ויזמית מרואנדה. גארה פעילה בהנגשת התחום לנשים וזכתה בפרסים מממשלת רואנדה ומאיגוד הטלקומוניקציה הבין-לאומי על פעילותה. גארה הקימה חברת ייעוץ טכנולוגי ועיצוב אתרים כמו גם סטודיו לאנימציה. היא תוארה כ"אחת מהנשים הרואנדיות הבודדות שעשו צעדים משמעותיים לינוי פני הטכנולוגיה במדינה" והיא חברת קהילת המעצבים הגלובלית של הפורום הכלכלי העולמי.

אקאליזה קזה גארה נולדה באוגנדה וחיה בתקופות שונות בחייה בדרום אפריקה, קניה, ארצות הברית, צרפת, שווייץ ואיטליה. יש לה תואר ראשון בטכנולוגיה ועיצוב של מולטימדיה מאוניברסיטת קנט בקנטרברי, אנגליה[1]. עם סיום התואר השתקעה גארה בקיגאלי בירת רואנדה והתקבלה לעבודה ראשונה ב־2009 בעקבות מכרז תחרותי לעיצוב אתר למזכירות בניית הקיבולת של הסקטור ציבורי בממשלה. גארה היה אז בת 23 ונאלצה להשאיל מחשב נייד מהלקוח כדי להשלים את המשימה[1][2]. גארה הקימה את חברת המולטימדיה "שייקינג סאן" כדי לגייס לקוחות נוספים בתחומי העיצוב הגרפי, עיצוב האתרים והכשרת רואנדים צעירים בתחומים הללו[1][2]. החברה עיצבה אתרים למשרד התכנון הפיננסי והכלכלי ולמשרד המשאבים הטבעיים של רואנדה[2].

מאז ספטמבר 2012 גארה עבדה כמנטורית ב־kLab, ארגון שמספק תמיכה ומנטורינג טכנולוגיים לתושבי קיגאלי, והייתה פעילה ב־ICT רואנדה שמאגדת נשים שמתמחות בתחומי טכנולוגיות מידע ותקשורת ומקדמת את התחום כמסלול קריירה לנשים[1][2]. גארה היא חברה בהאב של קהילת המעצבים העולמית של הפורום הכלכלי העולמי בקיגאלי[3]. בשנת 2012 היא קיבלה את פרס הנשים היזמות הבולטות במידע, תקשורת וכלכלה דיגיטלית מטעם משרד הנוער והמידע, התקשורת והכלכלה הדיגיטלית[3]. באותה שנה היא הייתה אחת מארבע יזמיות רואנדיות שהוכרו כבולטות בתחומן על ידי איגוד הטלקומוניקציה הבין-לאומי[4]. היא הייתה חלוצה בשימוש בהאשטאג RwOT# (רואנדים בטוויטר)[5].

בשנת 2013 מינתה מיקרוסופט את גארה כנציגת נוער למזרח אפריקה, מינוי ראשו של אדם מרואנדה לתפקיד. היא שימשה אחת מארבע חברי מועצת הנוער המייעצת ליוזמת 4Africa של מיקרוסופט[1][3][6].

גארה ייסדה את סטודיו האנימציה יאמבי[5]. פרויקט האנימציה הראשון שביצעה גארה ב־2014 היה סידרה של סיפורים חינוכיים לילדים[3]. נכון לשנת 2024 האתר של סטודיו יאמבי אינו פעיל.

ב-2018 צירף מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש את גארה פאנל הגבוה לשיתוף פעולה דיגיטלי. לדבריו של גוטרש "טכנולוגיות דיגיטליות תורמות משמעותית למימוש מטרות של פיתוח בר-קיימא והן חוצות גבולות בין לאומיים בצורה ייחודית. לפיכך, שיתוף פעולה חוצה תחומים וחוצה גבולות הוא קריטי למימוש הפוטנציאל החברתי והכלכלי של טכנולוגיות דיגיטליות, להקטנת הסיכונים הכרוכים בהן ולצימצום תופעות לוואי בלתי צפויות."[7]

גארה מתוארת כ"אחת מקומץ נשים רואנדיות צעירות שעשו צעדים משמעותיים בשינוי פני הטכנולוגיה במדינה"[1]. היא לקחה חלק בקורסים "שלום דרך עסקים" ו"אקדמיה למנהיגות בתחרותיות ושגשוג" במכון קובה למחשוב[2][8].

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ 1 2 3 4 5 6 "Akaliza Keza Gara, Rwanda's ICT woman". The East African (באנגלית). 7 במרץ 2014. נבדק ב-8 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 4 5 "Akaliza Keza Gara". kLab. נבדק ב-8 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 3 4 "Built in Africa: Shaking Sun's Akaliza Keza Gara on using tech to tell African stories". Ventureburn. 23 באפריל 2014. נבדק ב-8 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Twahirwa, Aimable (4 באוגוסט 2014). "Tech Entrepreneur Encourages Rwanda's Young Women to Venture into ICT". Inter Press Service. נבדק ב-8 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 Migisha, Magnifique (17 במאי 2015). "10 Young Rwandan Entrepreneurs You Should Follow On Twitter". The Kigalian. אורכב מ-המקור ב-15 בספטמבר 2018. נבדק ב-8 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Akariza Keza Gara, Umunyarwandakazi watowe mu buyobozi bwa Microsoft muri Afurika #Rwanda" (בשונה). Kigali Today. 20 בפברואר 2014. נבדק ב-8 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ "Secretary-General Appoints High-Level Panel on Digital Cooperation | Meetings Coverage and Press Releases". United Nations. 12 ביולי 2018. נבדק ב-6 ביוני 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "Akaliza Keza Gara - Google Scholar Citations". Google Scholar. נבדק ב-8 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)