אקרופוקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןאקרופוקה
תקופה
סוף מיוקן 7.246–5.332 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: טורפים
תת־סדרה: דמויי כלב
משפחה: כלבי ים
סוג: אקרופוקה
מינים

Acrophoca longirostris

שם מדעי
Acrophoca
Muizon, 1981
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקרופוקה (שם מדעי: Acrophoca) הוא סוג נכחד של טורף ימי גדול ממשפחת כלבי הים. הוא התקיים במשך המיוקן שלפני 7.2 עד 5.3 מיליון שנה מזמננו במימי אמריקה הדרומית.

סיווג[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאובנים של כלב ים זה התגלו בתצורות Bahía Inglesa Formation שבמחוז אטקמה בצ'ילה ובתצורות Pisco Formation בפרו. הממצאים הוגדרו ב-1981 בידי החוקר Christian De Muizon, ולפי מבנה השיניים שלו שויך לקבוצת המונכיים. בעבר סברו שהיה קרוב למין כלב ים נמרי, עקב אורח חייו הדומה אך מקרים מאוחרים יותר מצביעים שהוא קשור יותר לכלבי ים נזיריים. הסוג הקרוב ביותר אליו הוא Piscophoca שחי לצידו. סביב המאובנים שלו התגלו גם ממצאי חיות ימיות אחרות ביניהם לווייתן האודובנוצטופס, העצלן הימי תאלסוקנוס, דולפינן, סולת גנט וקורמורניים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלב ים זה הגיע לאורך של 1.5 מטר והיה בעל סנפירים וצוואר פחות מפותחים לשחייה ימית כמו כלבי הים האנטארקטיים. בלסתותיו היו שורות שיניים חרוטיות המותאמות לאוכלי דגים, אם כי השיניים היו גם בעלות חורים שמותאמים לסינון חומרי פלנקטון או קריל. מבנה האגן שלו היה צר יחסית ולא התאים לשחייה מותאמת לאוקיינוס, כך שהגיוני שהתקיים סביב החופים. הוא היה כנראה טורף קשוח, אם כי לא כמו כלב הים הנמרי המודרני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אקרופוקה בוויקישיתוף