בהוקית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןבהוקית
Ganoderma applanatum
מיון מדעי
ממלכה: פטריות
מערכה: פטריות בסיסה
מחלקה: Agaricomycetes
סדרה: Polyporales
משפחה: Ganodermataceae
סוג: בהוקית
שם מדעי
Ganoderma
Karsten
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
Ganoderma lucidum

בְּהוּקִית (שם מדעי: Ganoderma) הוא סוג של פטריות, הגדלות על עצים, הכולל כ-80 מינים, מרביתם מאזורים טרופיים.[1] בשל השימוש הנרחב שלהן כתרופות במסורות אסייתיות, והפוטנציאל שלהם בתחום הביו-רמדי (bioremediation), הן מהוות סוג חשוב מבחינה כלכלית. פטריית הריישי (Ganoderma sichuanense) היא דוגמה לבהוקית בשימוש מסורת הרפואה המזרחית, שהפכה לבעלת שוק נרחב ומבוקשת כיום בכל העולם.

ניתן להבדיל בין פרטים מסוג בהוקית לבין פרטים מסוגים אחרים שבסדרת הפוליפורים, על ידי הבסידוספורה (basidiospore) של הבהוקית. בסדיוספורה של בהוקית היא בעלת קיר כפול.

פטריות מסוג בהוקית מכונות באופן עממי, בשל צורתן, גם "פטריות מדף" ו"פטריות סוגריים".

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם הלועזי Ganoderma נגזר מן המילה היוונית ganos‏/γανος שמשמעו בהירות או בוהק, ו-derma/‏δερμα שמשמעה עור.[2]

סוג זה תואר לראשונה על ידי פיטר קרסטן הפיני בשנת 1881. בהמשך תוארו סוגים נוספים שניתן למצוא באירופה בשנת 1902 ויליאם מריל תיאר כמה מינים שנפוצים באמריקה הצפונית. עד היום תוארו כ-80 מינים בעיקר באזור הטרופי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בהוקית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kirk PM; Cannon PF; Minter DW; Stalpers JA (2008). Dictionary of the Fungi (10 ed.). Wallingford: CABI. p. 272. ISBN 0-85199-826-7.
  2. ^ Liddell, Henry George; Robert Scott (1980). A Greek-English Lexicon (Abridged Edition). United Kingdom: Oxford University Press. ISBN 0-19-910207-4.