בוי אצ'י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוי אצ'י
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 11 באוגוסט 1997 (בן 26)
שם לידה אליאור אנטווי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-2017
עיסוק מפיק מוזיקלי ‏•‏‏ ראפר
סוגה היפ הופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליאור אנטווי (נולד ב-11 באוגוסט 1997), הידוע בשם הבמה בוי אצ'י, הוא מפיק מוזיקלי וראפר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליאור אנטווי גדל בתל אביב-יפו. הוא החל להפיק מוזיקה בגיל 15. אנטווי החל את הקריירה המוזיקלית שלו בהרכב טראפ קומי בשם LAF לצד הראפרים בוי צ'יקן ובוי עומו. בשנת 2017 הוציאו אלבום לאינטרנט בשם "דגים היום". האלבום כלל, בין היתר, הופעת אורח של הראפר דודו פארוק.

בנובמבר 2017 חבר לראפר והמפיק יאנג הפנר, תחת שם ההרכב "יאנג בויז", ויחד הוציאו אלבום הנושא את שם ההרכב, ובו משתתפים בוי צ'יקן, שיפי, נורוז ומיכאל סוויסה. בשנת 2018 הפיק את השיר "דוד המלך (ערק ערק ערק)" של דודו פארוק, שזכה לוויראליות ברשתות החברתיות.[1] בנוסף, השתתף בהפקת המיקסטייפ של הראפר מיכאל סוויסה "מלא בעצמי", שיצא לאור במאי 2018. באוגוסט, יצא אלבומם השני של ההרכב יאנג בויז, "יאנג בויז 2".

בינואר 2019 השתתף בוי אצ'י בשירו של הראפר מיכאל סוויסה "איגואנה", שזכה למיליוני השמעות בפלטפורמות המוזיקה. ביוני, הכריזו בוי אצ'י ויאנג הפנר על פירוק ההרכב יאנג בויז, עם צאת שירם האחרון "יאנג בויז 3". בספטמבר, הוציא יחד עם נורוז את השיר הראשון מתוך מיני-אלבום משותף של השניים, "מרגיש נפלא", שהפך ללהיט וצבר ויראליות בפלטפורמת הטיקטוק.

במרץ 2020 הוציאו נורוז ובוי אצ'י את המיני-אלבום "מרגיש נפלא". שירי המיני-אלבום זכו לאהדה רבה ולמיליוני השמעות.[2] בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה 2020, נורוז ובוי אצ'י זכו במועמדות לייצג את ישראל בקטגוריית "המופע הישראלי הטוב ביותר".[3] ב-2021 הפיק בוי אצ'י מספר שירים באלבומו של נורוז, "מרגיש מוגזם", והתארח בשיר "גריזלי".

בפברואר 2022 הוציא את סינגל הבכורה שלו כאמן סולו, "פורטנייט". ביוני השתתף בהפקת שירה של יסמין מועלם, "לא היה מעולם", שיר הנושא של סדרת הטלוויזיה "בלאדי מורי". באוגוסט התארח באלבומו של מיכאל סוויסה, "בסדרגמור" בשיר "שפשף", ואף השתתף בהפקתו המוזיקלית של האלבום, בין היתר, לצד אחיו ג'ונתן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – יאנג בויז (הרכב)

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רז ישראלי, המחאה נגד דודו פארוק מעלה הילוך, באתר ישראל היום, 17 בספטמבר 2018
  2. ^ מרגיש נפלא, באתר ספוטיפיי
  3. ^ דור מאיר מועלם, ‏טקס פרסי MTV אירופה 2020: כל הזוכים והרגעים הגדולים, באתר ‏מאקו‏, 9 בנובמבר 2020