ביקיני קיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ביקיני קיל
Bikini Kill
ביקיני קיל בהופעה, 1991
ביקיני קיל בהופעה, 1991
מקום הקמה אולימפיה, וושינגטון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ריוט גירל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קיל רוקסטארס עריכת הנתון בוויקינתונים
bikinikill.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
קתלין האנה
קתי ווילקוקס
טובי וייל
בילי קארן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ביקיני קילאנגלית: Bikini Kill) הייתה להקת פאנק רוק אמריקאית מאולימפיה, וושינגטון. הלהקה נוסדה ב-1990 וחבריה היו הזמרת והכותבת קתלין האנה (Kathleen Hanna), הגיטריסט בילי קארן (Billy Karren), הבסיסטית קתי ווילקוקס (Kathi Wilcox) והמתופפת טובי וייל (Tobi Vail). רבים רואים את הלהקה כחלוצת תנועת הריוט גירל (riot grrrl). שירי הלהקה מאופיינים בפמיניזם רדיקלי, פרובוקטיביים במכוון ומשויכים להארדקור פאנק. הופעותיה של הלהקה היו בוטות. הלהקה הוציאה שני אלבומים, מספר סינגלים ושני אוספים, והתפרקה ב-1997. למרות שיתופי פעולה עם אמנים ידועים כמו נירוונה וג'ואן ג'ט, ביקיני קיל סירבו לחתום עם חברות מוזיקה גדולות ולא שיתפו פעולה עם עיתוני המוזיקה של הזרם המרכזי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קתלין האנה בהופעה עם הלהקה, בסידני, אוסטרליה, 1996

הלהקה נוסדה באולימפיה, וושינגטון באוקטובר 1990 על ידי קתלין האנה (מילים ושירה), בילי קארן (גיטרה), קתי ווילקוקס (בס) וטובי וייל (תופים). עבודתן המשותפת של האנה, ווילקוקס ווייל התחילה בפאנזין בשם ביקיני קיל, ובעקבותיה החליטו על הקמת הלהקה, אליה הצטרף קארן. בניגוד למקובל בסצנת הפאנק של אותם שנים שנחשבה גברית ואלימה, כאשר הקהל באותן ההופעות נהג להשתתף בריקודי פוגו שגרמו לנשים רבות לחוש לא בטוחות ולא רצויות, הלהקה עודדה אווירה המאפשרת לנשים להרגיש רצויות ובטוחות. הופעות רבות נפתחו בהכרזה של קתלין האנה שקראה לנשים לבוא לקדמת האולם ולגברים לזוז אחורה, ובכך לגרום לנשים להרגיש בטוחות ולמנוע הטרדה[1].

ב-1991 הלהקה הוציאה קלטת דמו עצמאית בשם "Revolution Girl Style Now!". שנה לאחר מכן הלהקה שחררה את המיני אלבום "Bikini Kill" בהפקת חברת האינדי "Kill Rock Stars". מיני אלבום זה הוא שהחל למשוך אליה קהל מעריצים. אלבום הבכורה של הלהקה, "Pussy Whipped" יצא בספטמבר 1993. הלהקה יצאה אז לסבב הופעות באנגליה, שתועד על ידי לוסי טיין בסרט התיעודי "It Changed My Life: Bikini Kill In The U.K". כשחזרה הלהקה לארצות הברית היא החלה לשתף פעולה עם ג'ואן ג'ט, בעברה ממלהקת The Runaways, שאת המוזיקה שלה תיארה קתלין האנה כדוגמה מוקדמת לסגנון הריוט גירל. ג'ט הפיקה לביקיני קיל את הסינגל "New Radio"/"Rebel Girl".

בשלב זה תנועת הריוט גירל כבר החלה לעורר עניין תקשורתי, וביקיני קיל הוזכרה פעמים רבות כחלוצת התנועה. אז קראה האנה לחרם על התקשורת בקרב אוהדות התנועה, מכיוון שהיא חשה שהתנועה מיוצגת באופן סקסיסטי על ידי התקשורת. ב-1996 הוציאה הלהקה את אלבומה האחרון "Reject All American". שנה לאחר התפרקות הלהקה ב-1997, יצא אלבום אוסף שכלל סינגלים שהוקלטו בין השנים 1993 ל-1995, תחת השם "The Singles".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • (Revolution Girl Style Now! (1991
  • (Pussy Whipped (1993
  • (Reject All American (1996

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ביקיני קיל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]