בית ברנשטיין (תל אביב)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית ברנשטיין
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע כללי
על שם אליעזר ברנשטיין
מיקום תל אביב-יפו
מדינה ישראלישראל ישראל

בית ברנשטיין בתל אביב-יפו הוא מבנה לשימור בן שלוש קומות ברחוב יהודה הלוי 45 פינת אלנבי 9. הבית נרכש על ידי קבוצה של 22 משקיעים והוא חלק מפרויקט התחדשות עירונית. במסגרת הפרויקט עומדים להוסיף לבית שתי קומות נוספות. קומה אחת מתוכננת למסחר והקומה הנוספת תכלול 22 דירות חדשות.

אליעזר ברנשטיין יזם את בניית הבית בתחילת שנות השלושים של המאה העשרים כהשקעה, לכן הבית מכונה "בית ברנשטיין". בבית יש משרדים ובתי עסק.

בשנת 1931, כשהבית נוהל על-ידי אליעזר ברנשטיין, נפתח במקום בית מסחר למחוכים ולחזיות. בשנת 1938 התמקם כאן הסופר משה סמבטיון, והפעיל עסק יוצא דופן – ‘מכון למתן שמות עבריים’. בשנת 1941 שכרו שמואל ובלה ורבה אגף אחד של הבניין, והם פתחו בו את ‘מלון גלים’.

ברנשטיין היה הבעלים של הבניין עד 1958, אז מכר את הבניין לאדם בשם יחזקאל עזיזאדה. מיקומו של ‘בית ברנשטיין’ במרחק של עשרות מטרים מהים כשהוא חשוף לרוחות וללחות כבדה הוביל לכך שהוא הלך והפך לבלתי ראוי למגורים, כפי שקרה עם רבים מהבניינים בסביבה, עד אשר שופץ. במסגרת עבודות השימור חוזק הבניין, הורחבו הקומות הקיימות ונוספו שתי קומות. כיום, הבניין משמש למגורים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]