תרגיע (מחזמר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בי מור צ'יל (מחזמר))
תרגיע
Be More Chill
בימוי סטפן ברקט
כתיבה ג'ו איקווניס עריכת הנתון בוויקינתונים
מבוסס על "תרגיע" מאת נד ויזיני
מוזיקה ג'ו איקווניס עריכת הנתון בוויקינתונים
הצגת בכורה 30 במאי 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר מערכות 2
משך ההצגה שעתיים ו-30 דקות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תרגיעאנגלית: Be More Chill) הוא מחזמר עם מילים ולחן מאת ג'ו איקוניס (אנ') ותסריט מאת ג'ו טרץ. המחזמר מבוסס על ספר בעל אותו שם שנכתב על ידי נד ויזיני בשנת 2004.[1]

המחזמר הועלה לראשונה בשנת 2015 בתיאטרון Two River בניו ג'רזי. בשנת 2018 המחזמר הועלה באוף-ברודוויי. המחזמר רץ בברודוויי החל מה-10במרץ 2019 עד 11 באוגוסט, עם הצגות מקדימות שהחלו ב-13 בפברואר.[2] ערב הפתיחה של הפקת המחזמר בלונדון התקיים ב-18 בפברואר 2020.[3] ב-3 ביוני 2020 הוכרז שההפקה מבוטלת בעקבות מגפת הקורונה.[4] הפקת המחזמר בשיקגו תוכננה לעלות באפריל 2020,[5] אך בוטלה בשל מגפת הקורונה.[6]

החל משנת 2018, עיבוד קולנועי של המחזמר נמצא בשלבי פיתוח.[7]

בשנת 2021 עלתה הפקת המחזמר בישראל בתרגום לעברית בבית הספר למשחק בית צבי.[8]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'רמי היר, תלמיד תיכון בכיתה י"א, הוא נער דחוי חברתית. הוא גר עם אביו, גרוש טרי שעובד מהבית ולא לובש מכנסיים, מה שגורם לג'רמי לחוש חוסר נוחות. בבית הספר, ג'רמי חווה בריונות מתלמיד מקובל בשם ריץ' גורנסקי, שכותב "boyf" על תיק הגב של ג'רמי. חברו הטוב ביותר, מייקל מל (שעל תיק הגב שלו ריץ' כתב "riends"), מנסה לנחם את ג'רמי בכך שהוא אומר לו שזה בסדר להיות לוזר. כריסטין קניגולה, בה ג'רמי מאוהב כבר זמן רב, נרשמת להצגת בית הספר, מה שמניע אותו לעשות זאת גם כן והוא נרשם בעקבותיה. ג'רמי תוהה האם מישהו יכול לעזור לו ("More Than Survive").

בזמן שהם מחכים שהחזרה הראשונה למחזה תתחיל, כריסטין מכריזה על אהבתה לתיאטרון בפני ג'רמי, כי היא יכולה לגלם אנשים שונים ותמיד יודעת מה להגיד ולעשות ("I Love Play Rehearsal"). המורה לדרמה, מר רייס, חושף שהמחזה שיעלה השנה בבית הספר הוא חלום ליל קיץ שיתרחש בעתיד פוסט-אפוקליפטי, וקורא מחדש להצגה חלום ליל קיץ (על זומבים). בזמן החזרה, ג'ייק דילינגר, אחד הבנים המקובלים, מפלרטט עם כריסטין וגורם לג'רמי לקנא ("More Than Survive (Repris")").

ג'רמי נתקל בשירותים בריץ', שמספר לו איך הוא נהייה מקובל: כשהיה לא מקובל בכיתה ט', הוא לקח גלולה שנקראת "יחידת עיבוד סופר קוונטית של אינטל" - "סקוויפ" - שמכילה מחשב שמשתיל את עצמו בתוך המוח של המשתמש ואומר למשתמש מה לעשות ומה להגיד. ריץ' מציע לג'רמי לקנות גלולה אחת כדי להפוך ליותר מגניב ("The Squip Song").

בזמן שהוא משחק משחקי וידאו עם מייקל, ג'רמי מספר לו על ההצעה של ריץ'. לאחר שיחה מביכה עם אביו (שעדיין לא לובש מכנסיים), ג'רמי מחליט לבדוק את הסקוויפ. ג'רמי מבטיח למייקל שלא משנה מה יקרה, הם תמיד יהיו צוות ("Two Player Game").

השניים הולכים לקניון כדי לקנות את הסקוויפ מסוחר שנמצא ב-Payless ShoeSource (אנ'). ג'רמי פועל לפי ההוראות ובולע את הגלולה עם משקה מאונטיין דיו ירוק. כאשר הסקוויפ מופעל, הוא גורם לג'רמי לחוות התקף מול כריסטין וג'ייק ("The Squip Enters"). הסקוויפ (בתחפושת של קיאנו ריבס), מעביר ביקורת על המראה, האישיות וההתנהגות של ג'רמי ואומר לו שכל דבר בו הוא נורא ("Be More Chill, Pt. 1"). הסקוויפ מצווה עליו ללכת לחנות ולקנות חולצה של אמינם.

ג'רמי מרים חולצה של אישהונתקל בשתי בנות מקובלות מבית ספרו, ברוק לוהסט וקלואי ולנטיין. הסקוויפ עוזר לג'רמי להמציא סיפור שיגרום לבנות להזדהות עמו. הן מציעות לג'רמי טרמפ הביתה ("?Do You Wanna Ride") והסקוויפ מצווה עליו להסכים, אך ג'רמי מסרב להצעה כי הוא לא רוצה לעזוב את מייקל לבד בקניון. הבנות עוזבות, והסקוויפ משקר לג'רמי ואומר לו שמייקל עזב את הקניון. הוא אומר לו שבשביל שהתוכנית לשפר את מעמדו החברתי תצליח, ג'רמי חייב לציית לכל פקודה שהוא נותן לו ("Be More Chill, Pt. 2").

ביום למחרת, ג'רמי הולך לבית הספר עם ביטחון עצמי מחודש, תוהה אם יהיה פחות בלתי נראה מבעבר. הסקוויפ מתעמק בנפשות התלמידים מסביבו, וגורם לג'רמי להבין את הפחדים וחוסר הביטחון של חבריו ללימודים. הסקוויפ של ג'רמי מבצע סנכרון עם זה של ריץ', גורם להם להיות חברים. ג'רמי נכנס בביטחון לחזרה להצגת סוף שנה ("Sync Up"). כריסטין מספרת לג'רמי על רגשותיה שהיא חשה כלפי בחור שהיא מכירה, ג'רמי מאמין שמדובר בו, אבל מתברר שזה ג'ייק ("A Guy That I'd Kinda Be Into").

לאחר מכן, הסקוויפ מודיע לג'רמי שכריסטין לא תצא עמו עד שהמעמד החברתי שלו ישתפר משמעותית. הוא מעודד את ג'רמי להשתמש בברוק, שמעוניינת בו, כמדרגה בסולם החברתי. הוא מתחיל איתה, בזמן שג'ייק מציע לכריסטין לבוא אליו הביתה ("Upgrade"). המום, ג'רמי מבקש מהסקוויפ לכבות את עצמו למספר דקות. באותו הרגע, ג'רמי מבחין במייקל ושמח לראותו, אבל מייקל אומר שג'רמי התעלם ממנו כל היום. הסקוויפ מסביר שהוא השתמש ב"חסימת עצב ראייה" כדי לחסום את מייקל משדה הראייה של ג'רמי ושבשביל להיות יותר מקובל הוא יהיה חייב "להתעדכן לגרסת ג'רמי 2.0". בסופו של דבר, ג'רמי מחליט שנמאס לו להיות לוזר ומפעיל בחזרה את חסימת הראייה שלו, דבר המשאיר אותו לבד עם הסקוויפ ("Loser Geek Whatever").

מערכה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליל כל הקדושים, ג'ייק מארח בביתו מסיבה גדולה הכוללת אלכוהול וחומרים נוספים ("Halloween"). כריסטין מגיעה מחופשת לג'וליה בשל מחמאה שג'ייק נתן לה בעבר, בתקווה לרצות את ג'ייק, אבל הוא דוחה אותה מעליו. ג'רמי מגיע למסיבה כדי לפגוש את ברוק, אבל קלואי, שמקנאת בברוק, מנסה לפתות אותו. ג'רמי מרגיש לא בנוח ומנסה להתחמק, אבל הסקוויפ מכריח אותו להישאר שם, וקלואי מתחילה להתמזמז עם ג'רמי ("?Do You Wanna Hang"). קלואי גורמת לג'רמי לשתות אלכוהול, דבר הגורם לסקוויפ להתקלקל, ואז מעמידה פנים שהיא מקיימת יחסי מין עם ג'רמי, דבר המכעיס את ג'ייק ושובר את ליבה של ברוק.

כשהוא בורח מג'ייק והבנות, ג'רמי רץ לשירותים, שם הוא מוצא את מייקל, שהסתנן למסיבה. מייקל מנסה להזהיר את ג'רמי בנוגע לסכנות שיש בסקוויפ, ומסביר שמישהו הגיע לבית חולים לחולי נפש לאחר שהשתגע בעת ניסיון להוציא את הסקוויפ מראשו.

ג'רמי מאשים את מייקל שהוא מקנא בפופולריות שלו וקורא לו לוזר. מייקל, הרוס וכועס, נועל את עצמו בשירותים, שם הוא חווה התקף חרדה ועומס רגשי בעודו מתאבל על אובדן חברו הטוב היחיד ("Michael In The Bathroom"). ג'רמי מדבר עם כריסטין ללא עזרת הסקוויפ ומזמין אותה לצאת בפרץ של ביטחון ("A Guy That I'd Kinda Be Into (Reprise)"). כריסטין, שמוצאת את עצמה במשבר קיומי אחרי שנפרדה מג'ייק, מסרבת.

בינתיים, ריץ' מסתובב במסיבה ומבקש ללא הפסקה מהנוכחים מאונטיין דיו אדום. הסקוויפ של ג'רמי מופעל מחדש, מריץ את אירועי הלילה וגורם לג'רמי לעזוב את המסיבה במידית. ריץ', בודד ומיואש, מדבר אל הסקוויפ שלו ואז מצית את הבית. בבוקר למחרת, ג'נה רולן, רכלנית בית הספר, מיידעת את כולם שריץ' שרף את הבית של ג'ייק בסוף המסיבה. שריפה אשר שולחת את ריץ' לבית החולים וגורמת לג'ייק לשבור את שתי רגליו בקפיצה מהחלון בזמן שהוא מנסה להימלט מהשריפה. החדשות מתפשטות ברחבי בית הספר באמצעות הודעות טקסט וציוצים בטוויטר ("The Smartphone Hour (Rich Set a Fire)").

בבית, ג'רמי מתעמת עם אביו (שעדיין לא לובש מכנסיים), אשר אומר לו שהאישיות שלו והגישה שלו השתנו. ג'רמי נוזף באביו על התנהגותו מאז הגירושים וקורא גם לו לוזר. מזועזע מדבריו של ג'רמי, מר היר מבין שמשהו ממש לא בסדר ושהוא חייב לקחת אחריות. הוא מאתר את מייקל ומבקש ממנו לא לוותר על החבר שלו. מייקל מסכים לעזור בחוסר רצון, בתנאי שמר היר ילבש מכנסיים ויהפוך לאבא טוב יותר ("The Pants Song").

בזמן שצוות השחקנים מתכונן להצגה, ג'רמי נתקל בכריסטין, שנרעדת ונסערת מהשריפה. ג'רמי לא מרוצה ממערכות היחסים שהוא הרס ומאשים בכעס את הסקוויפ בחוסר המזל שלו. הסקוויפ במקום זאת תולה את האשמה ב"טעות אנושית" ואומר לג'רמי שהוא יכול לשפר את חייהם של שאר התלמידים, ובסופו של דבר את חיי העולם כולו, בכך שיספק לכולם סקוויפים. בארונית של ריץ', ג'רמי מוצא קופסה מלאה בסקוויפים ושופך אותם לכוס עם מאונטיין דיו ("The Pitiful Children").

מאחורי הקלעים במהלך ההצגה, כריסטין מתעמתת עם ג'רמי על השימוש שלו בסקוויפ, דבר שגורם לו לפקפק בתוכנית. עם זאת, הסקוויפ כבר התחיל להשתלט על שאר השחקנים בהצגה. הסקוויפ מגלה את כוונותיו לסנכרן את כל התלמידים ולבסוף את כל האנשים בעולם. ג'רמי מבין: מאונטיין דיו ירוק מפעיל את הסקוויפ, ומאונטיין דיו אדום משבית אותו. מייקל מופיע מהקהל עם בקבוק של מאונטיין דיו אדום, שאותו הוא נותן לג'רמי לאחר שגרם לו להתנצל על המעשים שלו, אבל ג'ייק שנשלט בידי הסקוויפ שופך את רוב תכולת הבקבוק. ג'רמי ומייקל נלחמים בתלמידים הנשלטים על ידי הסקוויפ עד שהסקוויפ מגלה לג'רמי שגם כריסטין נשלטת על ידי הסקוויפ, ותחת השפעתו, היא מצהירה על אהבתה לג'רמי. עם זאת, ג'רמי מבין שזה לא מה שהוא רצה וגורם לכריסטין לשתות את מה שנשאר מהמאונטיין דיו האדום: דבר הגורם לתגובת שרשרת ומשמיד את שאר הסקוויפים ("The Play").

ג'רמי מתעורר בבית החולים, חולק חדר עם ריץ', שיוצא מהארון בגאווה כביסקסואל בפני ג'רמי ומוכן סוף סוף להיות מי שהוא באמת. מייקל מבקר את ג'רמי והשניים משלימים, ומר היר (שסוף סוף לובש מכנסיים) גם מגיע לבקר את ג'רמי ומודיע לו שהוא יהיה אבא טוב יותר. מוקף בחברים ומשפחה, ג'רמי מבין שתמיד יהיו השפעות מבחוץ, אבל הוא צריך ללמוד להחליט בעצמו. הוא שוב מציע לכריסטין לצאת והיא מסכימה ומנשקת אותו. מתגלה שהסקוויפ עדיין בחיים, מתגרה בחולשה בג'רמי מתוך ראשו, אבל ג'רמי מתעלם ממנו ומכריז בשמחה "מכל הקולות שבראש שלי, החזק ביותר הוא הקול שלי" ("Voices In My Head").

הפקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניו ג'רזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעת הבכורה של המחזמר התקיימה ב-30 במאי 2015 בתיאטרון Two River (אנ') ברד-בנק, ניו ג'רזי (אנ').[9] המופע רץ עד ה-28 ביוני.[1] ההפקה כוללת בימוי מאת סטיבן בראקט, תזמור מאת צ'ארלי רוזן, בימוי מוזיקלי מאת נתן דיים וכוראוגרפיה מאת צ'ייס ברוק.[10] בהפקה מופיעים וויל קונולי בתפקיד ג'רמי, אריק וויליאם מוריס בתפקיד הסקוויפ, ג'ורג' סלזאר בתפקיד מייקל, סטפני שו בתפקיד כריסטין, קייטי לנדר בתפקיד ג'נה, לורן מרקוס בתפקיד ברוק, ג'ייק בויד בתפקיד ג'ייק, ג'רארד קאנוניקו בתפקיד ריץ', קייטי קארלסון בתפקיד קלואי ופול וויטי במספר תפקידים.[9][10]

אוף-ברודוויי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תרגיע רץ באוף-ברודוויי בתיאטרון Irene Diamond Stage, הנמצא ב-Pershing Square Signature Center (אנ'). ההצגות המקדימות החלו ב-26 ביולי 2018. וערב הפתיחה התקיים ב-9 באוגוסט. ההפקה הייתה אמורה להסתיים ב-23 בספטמבר 2018 אבל הסתיימה ב-30 בספטמבר, לאחר ארכה שניתנה עקב מכירת כל הכרטיסים.[11][12] הפקה זו כוללת מספר שחקנים שהיו חלק מצוות השחקנים המקורי אשר חזרו לגלם את אותם תפקידים. צוות השחקנים כולל גם שחקנים חדשים" וויל רולנד בתור ג'רמי, ג'ייסון טאם בתור הסקוויפ, בריטון סמית' בתור ג'ייק, טיפאני מן בתור ג'נה וג'ייסון "סוויטתות'" וויליאמס בתור מר היר.[13] הפקה זו כוללת את אמילי מרשל בתפקיד מנהלת מוזיקלית.[14]

ברודוויי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 בספטמבר 2018 הוכרז שהפקת המחזמר תעלה בברודוויי. הצגות מקדימות החלו ב-13 בפברואר 2019 בתיאטרון לייסיאום (אנ'), וערב הפתיחה התקיים ב-10 במרץ 2019.[15] ב-18 בדצמבר הוכרז שצוות השחקנים מהפקת המחזמר באוף-ברודוויי ישוב לגלם את אותם התפקידים בהפקה בברודוויי. השחקנים המחליפים בהפקה כוללים את קמרון בונד, אנתוני צ'טמון השני, מורגן סיובן גרין, טרוי איוואטה, טליה סוסקאואר וג'ואל וואגונר.[16] ב-20 ביוני, ההפקה הכריזה על כך שתסתיים ב-11 באוגוסט, לאחר 30 הצגות מקדימות ו-177 הופעות.[17]

לונדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-29 בספטמבר 2019 הוכרז שהפקת המחזמר תעלה בלונדון. הצגות מקדימות החלו ב-12 בפברואר 2020 בתיאטרון The Other Palace (אנ'), ערב הפתיחה התקיים ב-18 בפברואר 2020.[18][19] ב-9 בדצמבר 2019 הוכרז צוות השחקנים הכולל את סקוט פולן בתפקיד ג'רמי, בלייק פטריק אנדרסון בתפקיד מייקל, מירקל צ'אנס בתפקיד כריסטין וסטיוארט קלארק בתפקיד הסקוויפ. שאר השחקנים הנכללים בהפקה הם רנה למב, מילי אוקונל, אלואיז דייוויס, ג'יימס חמיד, מיילס פלומה וכריסטופר פריי.[20][21] למרות שתוכנן שההפקה תסתיים ב-14 ביוני, ב-4 ביוני יצאה הודעה שכל ההופעות שתוכננו למחזמר מבוטלות בשל מגפת הקורונה.[22]

שיקגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 בדצמבר 2019 הוכרז שהמחזמר ירוץ בהרצה מוגבלת של 18 שבועות, בתיאטרון אפולו (אנ') בשיקגו. ההצגות המקדימות תוכננו להתחיל ב-17 באפריל וערב הפתיחה תוכנן ל-26 באפריל 2020.[23][24] אבל, בשל מגפת הקורונה, ההצגות המקדימות נדחו ל-7 ביולי וערב הפתיחה נדחה ל-17 ביולי.[25] צוות השחקנים בהפקה כולל את ליאם הו בתפקיד ג'רמי, ג'רמיה אלסוף בתפקיד מייקל, רבקה הורד בתפקיד כריסטין, תרזה להגמבה בתפקיד ג'נה, מישל לאוטו בתפקיד קלואי, אבן ל. לוגן בתפקיד ברוק, בילי רוד בתפקיד ג'ייק, קוריי טרחן בתפקיד ריץ' ואלכס גודריץ' בתפקיד מר היר/מר רייס. טרם נחשף השחקן שיגלם את תפקיד הסקוויפ.[26] בעקבות מגפת הקורונה הפקת המחזמר הודיעה שהמחזמר מבוטל.

יפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעת הבכורה של ההפקה היפנית התקיימה ב-25 ביולי בבית התיאטרון הלאומי החדש בטוקיו. צוות השחקנים כולל את קוטה יאבו, סיישירו קאטו, סאיורי אינואה, יויה קידו, אקיושי אוצומי, רוקי סאיטו, מריקה דנדוי, אייקה לריסון, ברו. טום ודייסקה יוקויאמה.[27]

פרסים ומועמדויות[2][עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד תוצאה
2019 פרס דרמה דסק (אנ') מחזמר יוצא מהכלל ג'רלד גורינג מועמדות
שחקן משנה יוצא מהכלל במחזמר ג'ורג' סלזאר מועמדות
שחקנית משנה יוצאת מהכלל במחזמר סטפני שו מועמדות
לחן יוצא מהכלל ג'ו איקוניס מועמדות
מילות שירים יוצאות מהכלל מועמדות
תזמור יוצא הכלל צ'ארלי רוזן מועמדות
עיצוב תלבושות יוצא מהכלל למחזמר בובי פרידריק טילי השני מועמדות
עיצוב הקרנה יוצא מהכלל אלכס בסקו קוק מועמדות
פרס ליגת הדרמה הפקת מחזמר יוצאת מהכלל של ברודוויי או אוף-ברודוויי ג'ו איקוניס, ג'ו טרץ מועמדות
פרס מעגל המבקרים החיצוני (אנ') מחזמר ברודוויי חדש יוצא מהכלל ג'רלד גורינג מועמדות
פסקול חדש יוצא מהכלל ג'ו איקוניס מועמדות
עיצוב הקרנה יוצא מהכלל אלכס בסקו קוק מועמדות
שחקן משנה יוצא מהכלל במחזמר ג'ורג' סלזאר מועמדות
פרס טוני הפסקול המקורי הטוב ביותר ג'ו איקוניס מועמדות

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Be More Chill Extends at Two River Theater | TheaterMania, www.theatermania.com (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ 1 2 עמוד המחזמר באתר Playbill
  3. ^ Alan Henry, Breaking: BE MORE CHILL Will Get A London Upgrade in 2020, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  4. ^ Be More Chill Musical Tickets | The Other Palace Official Box Office, LW Theatres (באנגלית בריטית)
  5. ^ Chloe Rabinowitz, BE MORE CHILL to Premiere in Chicago in April, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  6. ^ Be More Chill, www.bemorechillmusical.com (באנגלית)
  7. ^ Mike Fleming Jr, Mike Fleming Jr, Shawn Levy & Greg Berlanti Chosen To Team On Movie Version Of Broadway-Bound ‘Be More Chill’, Deadline, ‏2018-10-20 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ תרגיע Be More Chill, באתר www.beit-zvi.com
  9. ^ 1 2 Two River Theater Presents World Premiere of BE MORE CHILL, NewJerseyStage.com, ‏2015-05-08 (באנגלית)
  10. ^ 1 2 Be More Chill, Two River Theater (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ RYAN MCPHEE, Be More Chill Will Play Off-Broadway; Will Roland to Star, Playbill, ‏APRIL 13, 2018
  12. ^ RYAN MCPHEE, Be More Chill Extends Off-Broadway Engagement, Playbill, ‏AUGUST 10, 2018
  13. ^ Company — BE MORE CHILL | Off-Broadway | Official Site, web.archive.org, ‏2018-07-04
  14. ^ Joe Iconis's Musical Be More Chill Announces Summer Off-Broadway Run | TheaterMania, www.theatermania.com (באנגלית אמריקאית)
  15. ^ OLIVIA CLEMENT, Be More Chill Will Transfer to Broadway in 2019, Playbill, ‏SEPTEMBER 05, 2018
  16. ^ OLIVIA CLEMENT, Entire Off-Broadway Cast of Be More Chill Will Make the Move to Broadway, Playbill, ‏DECEMBER 18, 2018
  17. ^ Alan Henry, Breaking: BE MORE CHILL Announces Summer Closing Date; Joe Iconis Performs At Tonight's Curtain Call, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  18. ^ "Be More Chill: The word-of-mouth hit musical now heading to London". BBC News (באנגלית בריטית). 2019-09-30. נבדק ב-2022-12-31.
  19. ^ Alan Henry, Breaking: BE MORE CHILL Will Get A London Upgrade in 2020, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  20. ^ Be More Chill UK lead cast announced | WhatsOnStage, www.whatsonstage.com (באנגלית בריטית)
  21. ^ Stephi Wild, Casting Announced For UK Production of BE MORE CHILL - Scott Folan, Blake Patrick Anderson, and More!, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  22. ^ Be More Chill Musical Tickets | The Other Palace Official Box Office, LW Theatres (באנגלית בריטית)
  23. ^ Broadway’s ‘Be More Chill’ is coming to Chicago — in an updated version 2.0, Chicago Tribune
  24. ^ Chloe Rabinowitz, BE MORE CHILL to Premiere in Chicago in April, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  25. ^ A. A. Cristi, BE MORE CHILL Chicago Announces Three Month Postponement, BroadwayWorld.com (באנגלית)
  26. ^ RYAN MCPHEE, Cast Set for Chicago Run of Be More Chill, Playbill, ‏FEBRUARY 28, 2020
  27. ^ Be More Chill Makes Asian Premiere in Tokyo | TheaterMania, www.theatermania.com (באנגלית אמריקאית)