ג'וביסי (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וביסי
FCF Juvisy
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל לנשים ג'וביסי סור אורגה
כינוי הג'וב
תאריך ייסוד 1971
אצטדיון אצטדיון רוברט בובין
(תכולה: 18,850)
נשיא מרי-כריסטיאן טרוני
מאמן עמנואל בושה
ליגה ליגת העל הצרפתית
האתר הרשמי
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

מועדון כדורגל הנשים ג'וביסי (שמו המלא בצרפתית: Football Club Féminin Juvisy Essonne) הוא מועדון כדורגל נשים מהפרוור וירי שטיון שבפריז, צרפת.

מאז 1987, משחקת הקבוצה בליגת העל הצרפתית, ולזכותה שש אליפויות צרפת וגביע מדינה אחד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון הוקם ב-1971 כחלק מקבוצת הכדורגל המקומית (ES Juvisy) של הקומונה ג'וביסי סור אורגה. לאחר 14 שנים התפצלה קבוצת הנשים מהמועדון, עברה לפרוורי פריז ושינתה את שמה למועדון כדורגל הנשים ג'וביסי (FCF Juvisy). למרות המעבר מג'וביסי, שמרה הקבוצה על שמה, על מנת שלא תאבד את אוהדיה ואת הגב הכלכלי שהיה לה.

ב-1987 עלתה הקבוצה לליגת העל הצרפתית, וחמש לאחר מכן זכתה באליפות הראשונה בתולדותיה. בין השנים 1994 ל-2003, זכתה הקבוצה בארבע אליפויות צרפת, וביססה את עצמה כאחת מהקבוצות המצליחות במדינה. בשנת 2004 היא השתתפה לראשונה בגביע אופ"א לנשים, אך לא הצליחה לעבור את שלב הבתים. הישג השיא שלה במפעל התרחש בשנת 2013, אז העפילה הקבוצה לחצי הגמר, ושם הודחה על ידי אולימפיק ליון.

קפטנית נבחרת צרפת לשעבר, סנדרין סובריינד, היא שיאנית ההופעות בקבוצה, כשלזכותה למעלה מ-300 משחקים ב-14 עונות. גם מלכת השערים של הנבחרת בכל הזמנים, מרינט פישון, שיחקה בקבוצה במשך מספר שנים, ואף זכתה איתה באליפות הליגה ב-2006.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון לסוף עונת 2014/15:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וביסי בוויקישיתוף