ג'ורג' אולט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג' אולט
George Copeland Ault
לידה 11 באוקטובר 1891
קליבלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
התאבד 30 בדצמבר 1948 (בגיל 57)
וודסטוק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • בית הספר סלייד לאמנות יפה
  • בית הספר לאמנות עץ בסנט ג'ון עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות פרסיסיוניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Louise Jonas (21 ביולי 194130 בדצמבר 1948) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג' אולטאנגלית: George Ault; ‏ 11 באוקטובר 1891 - 30 בדצמבר 1948) היה צייר אמריקאי. הוא היה מחובר עם זרם הפרסיסיוניזם ואף שהושפע מהקוביזם והסוריאליזם, עבודתו המתמשכת ביותר היא בעלת אופי ריאליסטי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולט נולד בקליבלנד, אוהיו, ארצות הברית, למשפחה עשירה ובילה את נעוריו בלונדון, אנגליה, שם למד בבית הספר סלייד לאמנות ובבית הספר לאמנות סנט ג'ון. בשובו לארצות הברית ב-1911, הוא בילה את שארית חייו בניו יורק ובניו ג'רזי. חייו האישיים מעתה ואילך היו בעייתיים. הוא הפך לאלכוהוליסט במהלך שנות ה-20, לאחר מות אמו במוסד לחולי נפש. [1] כל אחד משלושת אחיו התאבד, שניים לאחר אובדן ההון המשפחתי במפולת הבורסה ב-1929.[2]

למרות שהוא הציג את יצירותיו בהצלחה מסוימת, בתחילת שנות ה-30 התנהגותו הנוירוטית והתבודדות הרחיקה אותו מעולם הגלריות. [3]ב-1937 עבר אולט לוודסטוק, ניו יורק עם לואיז ג'ונאס, שתהפוך לאשתו השנייה. בוודסטוק בני הזוג חיו בצימצום בקוטג' קטן שכור שלא היה בו חשמל או צנרת תקינה בהתאם להכנסתה של לואיז.

סצנת לילה, 1946

אולט יצר כמה מהציורים הטובים ביותר שלו במהלך תקופה זו, אך התקשה למכור אותם. [4] ב-1948, אולט התגלה מת חמישה ימים לאחר שטבע ב-30 בדצמבר, כאשר יצא לבד לטיול במזג אוויר סוער וחשוך. המוות נחשב כהתאבדות על ידי חוקר מקרי המוות. [5] בימי חייו הוצגו עבודותיו בין היתר במוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית ובגלריה אדיסון לאמנות אמריקאית (באנדובר, מסצ'וסטס).

יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולט עבד בשמן, בצבעי מים ובעיפרון. לעיתים קרובות הוא משויך לציירים פרסיסיוניסטים כמו צ'ארלס שילר ורלסטון קרופורד, בגלל ייצוגיו הבלתי מעוטרים של אדריכלות ונופים אורבניים. עם זאת, ההיבטים האידאולוגיים שלהם והמודרניזם הבלתי מעורער אינם כל כך ניכרים ביצירתו. כך למשל, הוא התייחס פעם לגורדי שחקים כ"מצבות הקפיטליזם" והחשיב את העיר האמריקאית המתועשת "כתופת ללא האש". [6] אולט צייר את מה שראה סביבו, מפשט במעט את הפרטים לצורות ומישורים שטוחים, ותיאר את הדפוסים הגאומטריים הבסיסיים של מבנים.

במילותיה של אשתו, הציור עבורו היה אמצעי ל"יצירת סדר מתוך תוהו ובוהו." [7] הוא היה צייר אנליטי ובסופו של דבר ריאליסט, אולט ידוע בתיאור המציאותי שלו של האור - במיוחד אור הירח ואור המנורות - שכן אותם צייר לעיתים קרובות בסצינות לילה. מציוריו המאוחרים, כגון ינואר, ירח מלא; לילה שחור; ליל אוגוסט.

רוברטה סמית' מהניו יורק טיימס כתבה: ״התפאורה זהה בכל מקרה - פנס רחוב בודד, אותו עיקול בכביש, אותו אוסף של אסמים וסככות - אבל נראה מנקודות תצפית שונות. בהם, אולט זימן את שירת החושך בצורה בלתי נשכחת - הבדידות והמוזרות הבלתי נשכחים שהלילה מעניק לצורות ומקומות שפעם היו מוכרים להם״[8]

בשנת 2011 ארגן מוזיאון האמנות האמריקאית של סמיתסוניאן תערוכה גדולה סביב עבודתו של אולט, [9] שנדדה למוזיאון לאמנות של ג'ורג'יה .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורג' אולט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Schwartz, Sanford (1990). Artists and Writers. New York: Yarrow Press
  2. ^ Lubowsky, Susan (1988). George Ault. New York: Whitney Museum of American Art
  3. ^ Lubowsky, Susan (1988). George Ault. New York: Whitney Museum of American Art p. 24-26
  4. ^ Schwartz, Sanford (1990). Artists and Writers. New York: Yarrow Press p.305
  5. ^ George Copeland Ault | Caldwell Gallery, www.caldwellgallery.com (באנגלית)
  6. ^ Fryd, Vivien Green (2003). Art and the Crisis of Marriage: Edward Hopper and Georgia O'Keeffe. University of Chicago Press
  7. ^ George Ault and 1940s America
  8. ^ Schwartz, Sanford (1990). Artists and Writers. New York: Yarrow Press p.300
  9. ^ To Make a World: George Ault and 1940s America | Smithsonian American Art Museum, americanart.si.edu (באנגלית)