ג'ו-און: הקללה האחרונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ו-און: הקללה האחרונה
呪怨 -ザ・ファイナル-
בימוי מאסאיוקי אוצ'יאיי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טאקאשי איצ'ס
תסריט מאסאיוקי אוצ'יאיי
טאקאשי איצ'ס
שחקנים ראשיים אירי טאירה
ראן קירייאמה
נאוקו אונו
יורינה יאנאגי
מיאבי מאטסורה
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 ביוני 2015
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה
על טבעי
סרט קודם ג'ו-און: תחילתו של הסוף
סרט הבא סאדאקו נגד קיאקו
www.juon-movie.jp
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ו-און: הקללה האחרונהיפנית: 呪怨 -ザ・ファイナル-) הוא סרט אימה יפני שעלה לאקרנים בשנת 2015 ומשמש כסרט האחד עשר בסדרת הסרטים "ג'ו-און". הסרט הוא המשך ישיר לסרט "ג'ו-און: תחילתו של הסוף" ונכתב ובוים בשיתוף פעולה בין הבמאי מאסאיוקי אוצ'יאיי לבין טאקאשי איצ'ס. הסרט עלה לאקרנים ב-20 ביוני 2015[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה המוצגת בסרט אינה ליניארית, אך פה היא תוצג לפי הסדר.

ראו האסגאווה היא תלמידת תיכון החיה עם אמה החד הורית מאקי (אחותו של טאקאו סא'אקי), מתבשרת שבן דודה טושיו סא'אקי עומד לעבור לגור איתן לאחר שאיבד את הוריו. מאז שטושיו עבר להתגורר בבית, דברים מוזרים מתרחשים, וראו ומאקי מתחילות להירדף על ידי קיאקו, אמו של טושיו. חברתה של ריו, מידורי (אחותה הצעירה של יאווי, אחת מקורבנות הקללה מהסרט הקודם) הולכת לבלות לבדה בחדר קריוקי כשלפתע רוחה של אחותה ורוחו של טושיו הורגות אותה שם. מדוקה, אחת החברות של ראו מחפשת ברשת האינטרנט מידע על מה שקרה למשפחתו של טושיו ולאחר שהיא שולחת את המידע לראו, רוחו של טושיו הורגת אותה.

ראו ומאקי מתגנבות לחדרו של טושיו ופוגשות שם ברוחו שלו וברוחה של קיאקו. מבינה שהרוחות לעולם לא יניחו לה לנפשה, מאקי רצה למטבח בחיפוש אחר סכין כדי להגן על עצמה ונהרגת על ידי קיאקו. ראו, שרוצה לנקום את מות אמה עולה לחדר במטרה לתקוף את קיאקו וטושיו, אך קיאקו הורגת גם אותה בעזרת שבירת הגב שלה.

בזמן הזה, מאי שונו, עובדת בבית מלון מודאגת לאחר שאחותה יוי (גיבורת הסרט הקודם) נעלמת במסתוריות. מאי פוגשת ברוחה של יוי שמזהירה אותה מפני טושיו ומקבלת הודעה קולית בה נשמעים חרחורי הגסיסה של קיאקו. מאי משיגה את חפציה של יוי ובעזרת לוח הפגישות שלה מצליחה למצוא את כתובתו של טושיו. בהגיעה לבית, מאי מגלה שהבית נהרס על ידי קאיסוקה טאקאדה, שאיבד את אשתו וגיסתו (אהוי) לקללה. מאי משיגה מקאיסוקה את כתובה של ראו, אך מגלה שהבית ריק. בן זוגה של מאי, סוטה קיטאמורה הוא מאבטח בתחנת רכבת ביפן הפוגש ילדה חולה סופנית בעלת כוחות טלפתיים בשם אנה וחווה בעזרתה חזיון לפיו אנה היא האדם היחיד שתיקשר עם רוחו של טושיו ולא מצא את מותו. סוטה חוזר לביתו של טושיו, אך מותקף על ידי רוחו של טושיו וניצל. סוטה הופך לפרנואיד בעקבות הקללה ולבסוף נהרג על ידי רוחה של קיאקו בביתו.

מאי מחליטה להביס את הקללה והולכת לביתה של ראו, שם היא פוגשת ברוחותיהן של ראו ומאקי, המסבירות לה שאנה החולה הייתה בעצם טושיו כל הזמן. מתברר לצופים שרוחו של טושיו יאמאגה השתלטה על גופו של טושיו סא'אקי ולאחר מכן, במאבק עם סוטה, טושיו נהרג בשנית ורוחו השתלטה על גופתה של אנה. מאי מבחינה ברוחו של טושיו עוזבת את גופה של אנה ומנסה לברוח, אך מותקפת על ידי קיאקו. קיאקו לפתע משנה את צורתה ליוי ומסבירה למאי שהקללה לעולם לא תסתיים. בסוף הסרט מאי נהרגת על ידי רוחה של קיאקו בזמן שטושיו צופה במתרחש.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן.ית דמות
אירי טאירה מאי שונו
ראן קירייאמה סוטה קיטאמורה
נאוקו אונו ראו האסגאווה
יורינה יאנאגי מידורי
מיאבי מאטסורה מדוקה
רימי אנה
קאנן נאקאהרה מאקי האסגאווה
יואינה קורושימה יאווי
מיסאקי סאיסו קיאקו סא'אקי
קאי קוביאשי טושיו סא'אקי
יאשוהיטו הידה טאקאו סא'אקי
יושיהיקו האקאמדה קאיסוקה טאקדה
נוזומי סאסאקי יוי שונו
היקאקין מלצר

המשכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מתברר שיוי (גיבורת הסרט הקודם) נהרגה ומאי היא אחותה הצעירה.
  • מידורי היא אחותה הצעירה של יאווי, שנהרגה בסרט הקודם.
  • קאיסוקה, גיסה של אהוי מופיע גם בסרט הזה. אשתו הייתה מתווכת הנדל"ן שמכרה את הבית המקולל למשפחת סא'אקי בסרט הקודם.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • העלילה לפיה מאי מנסה למצוא מידע על מות אחותה דומה לסרט "הטינה 2" בו אוברי מנסה ללמוד על הקללה לאחר שאחותה קרן (גיבורת הסרט הראשון) נהרגת על ידה. בסוף שני הסרטים, מאי ואוברי מנסות להתעמת עם קיאקו, אך מוצאות את מותן.
  • סוטה נוגע בידה של אנה וחווה חיזיון אודות הקללה. בסרט "הטינה 2" אוברי נגעה בידה של אמה של קיאקו וחוותה גם היא חיזיון.
  • בסרטים הקודמים רוחו של טאקאו השתלטה על חלק מהדמויות והפכה אותן לאגרסיביות יותר, אך זהו הסרט הראשון בסדרה בו נראית רוח משתלטת על אדם חי ומשנה את צורתה בזמן אמת (טושיו השתלט על אנה והתחזה אליה).
  • כמו בסרט הקודם, הגיבורה הראשית מוצאת את מותה בזמן שטושיו מביט על המתרחש מהצד. כמו כן, שתי הגיבורות הן אחיות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ג'ו-און: הקללה האחרונה", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ju-On Horror Film Series' Final Film Announced, Anime News Network (באנגלית)