ג'יימס וורד (צייר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס וורד
James Ward
לידה 23 באוקטובר 1769
לונדון, ממלכת בריטניה הגדולה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 בנובמבר 1859 (בגיל 90)
צ'סהאנט, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות קנסאל גרין עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפע על ידי ג'ון רפאל סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים George Raphael Ward עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס וורדאנגלית: James Ward‏; 23 באוקטובר 176917 בנובמבר 1859) היה צייר בריטי, בעיקר של בעלי חיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בלונדון, אחיו הצעיר של החרט ויליאם וורד. ג'יימס וורד הושפע מאנשים רבים, אך הקריירה שלו מחולקת באופן ברור לשתי תקופות: עד 1803, השפעתו הגדולה ביותר הייתה לגיסו ג'ורג' מורלנד. מאותו הזמן הוא הושפע מרובנס. משנת 1810 בערך, החל וורד לצייר סוסים בתוך הנוף. מעט מאוחר יותר הוא פנה לנופים גדולים מאוד, מהם ״נוף ביורקשייר״ (טייט, לונדון), שהושלם בשנת 1814 או 1815 ומשמש כדוגמה לנוף נשגב, ונחשב ליצירת המופת שלו ויצירת מופת באנגליה של הציור הרומנטי.[1]

וורד הקדיש חלק ניכר מהתקופה 21–1815 לציור של יצירה ענקית בשם "האלגוריה של ווטרלו". הציור לא זכה להערכה גדולה ולא הביא את ההכנסה שקיווה לה. ייתכן שהחוויה מילאה אותו, ובמקביל מות אשתו הראשונה ובתו היו טרגדיות מרכזיות בחייו. כמו אמנים רבים באותה תקופה, וורד חיפש עבודות מאנשים עשירים, וצייר את ילידיהם, את הסוסים האהובים עליהם, וכן את כלבי הצייד.[2]

משפחה כזו שג'יימס וורד צייר שוב ושוב, הייתה משפחת לבט מסטאפורדשייר. אחד הדיוקנאות הידועים ביותר של וורד היה "תיאופילוס לבט צד בסטפורדשייר" משנת 1817.[3] ציור נוסף היה משנת 1811 שכותרתו "הכומר תומאס לבט וכלביו בעת צייד". וורד צייר גם דיוקן קבוצתי של שלושה ילדי לבט - ג'ון, תיאופילוס ופרנסס לבט.[4]

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימס היה בנם של ג'יימס וריישל וורד. הוא נישא לראשונה למרי אן וורד בשנת 1794 ואחרי מותה לשארלוט פריצ'ה בשנת 1827. לג'יימס ומרי אן וורד נולדו כמה ילדים כולל: מתילדה לואיזה וורד, שנישאה לצייר ג'ון ג'קסון. וג'ורג' רפאל וורד, שהיה גם צייר.

ג'יימס וורד היה סבא של הציירת הנרייטה וורד וסבא רבא של הצייר לסלי וורד, הקריקטוריסט של המגזין "וניטי פייר".

בשנת 1830 עבר ג'יימס וורד להרטפורדשייר עם אשתו השנייה, והמשיך לעבוד, בעיקר בנושאים דתיים. אירוע מוחי בשנת 1855 סיים את עבודתו, והוא מת בעוני.

הוא קבור בבית העלמין קנסל גרין.

סגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימס וורד היה אחד האמנים המצטיינים באותה תקופה, סגנונו הייחודי ומיומנותו הרבה הציבו אותו מעל רוב בני דורו, והשפיעו באופן ניכר על התפתחות האמנות הבריטית. הוא נחשב לאחד מציירי החיות הגדולים בתקופתו. הוא ייצר ציורים היסטוריים, דיוקנאות, נופים וז'אנר. הוא התחיל בתור חרט, שהוכשר על ידי אחיו ויליאם וורד, שאחר כך חרט הרבה מעבודתו של ג'יימס. השותפות של ויליאם וג'יימס וורד הניבה את התוצאות הטובות ביותר שיש לאמנות האנגלית להציע, כשהמיומנות הטכנית הגדולה שלהם והאמנות הובילו לתמונות המשקפות את החן והקסם של התקופה. הוא הועמד לחברות באקדמיה המלכותית בשנת 1811.

אחד מציוריו הידועים ביותר של וורד, "גנב הצבאים", הוזמן בשנת 1823 בסכום של 500 גינאה על ידי פטרונו של וורד תיאופילוס לבט. לאחר סיום העבודות, לבט היה מרוצה מאוד מהתוצאות, וכתוצאה מכך העלה את התגמול ל -600 גינאה. הציור תלוי כעת בטייט בלונדון.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימס וורד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Chisholm, Hugh, ed. (1911). "Ward, James (painter)" . Encyclopædia Britannica (11th ed.). Cambridge University Press.
  2. ^ Sporting Magazine: Or, Monthly Calendar of the Transactions of the Turf, the Chase and Every Other Diversion Interesting to the Man of Pleasure, Enterprize, and Spirit, Rogerson & Tuxford, 1827. (באנגלית)
  3. ^ Glueck, Grace (2004-07-30). "ART REVIEW; Dashing World of Animals As Regal as Their Owners". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2020-08-08.
  4. ^ James Ward, R.A. (1769-1859) , Group Portrait of John, Theophilus and Frances Levett, full-length, the younger two seated on a donkey, in a wooded landscape, www.christies.com (באנגלית)