ג'יימס מלוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס מלוי
James J. Malloy
לידה 21 בינואר 1963 (בן 61)
סילבר ספרינג, מרילנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות צי ארצות הברית
תקופת הפעילות 1986–2022 (כ־36 שנים)
דרגה תת אדמירל (צי ארצות הברית) תת-אדמירל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה (2)
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס מלויאנגלית: James J. Malloy) הוא קצין בדימוס בדרגת תת-אדמירל בצי ארצות הברית. בתפקידו האחרון כיהן כסגן מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלוי גדל בסילבר ספרינג שבמרילנד. ב-1986 סיים לימודיו באקדמיה הימית של ארצות הברית והתגייס לצי.

שירת כקצין במשחתות. שימש בתפקידי מטה בפיקוד מרכז של ארצות הברית, במטה הצי ובאגף התכנון של המטות המשולבים. לאחר פיגועי 11 בספטמבר הקים את תא התיאום לכוחות ידידותיים בבחריין. כמו כן שימש עוזר למפקד הצי החמישי. מיוני 2004 עד אפריל 2006 פיקד על המשחתת מסדרת המשחתות ארלי ברק "USS PINCKNEY". בפברואר 2010 מונה למפקד פלגת המשחתות ה-50 ושימש בתפקיד עד אוגוסט 2011. בנוסף פיקד על כוח משימה רב לאומי במפרץ הפרסי.

כאדמירל שימש עוזר קצין אג"ם של פיקוד מרכז. בספטמבר 2016 מונה למפקד קבוצת התקיפה העשירית בראשות נושאת המטוסים דווייט אייזנהאואר (CVN-69) לתמיכה במבצע נחישות טבועה, ביולי 2017 מונה סגן ראש אגף המבצעים במטות המשולבים וב-2018 מונה לקצין אג"ם במטה הצי. הוא שירת בתפקיד תקופה קצרה בטרם נקרא לשמש מפקד הצי החמישי בדצמבר 2018 בעקבות התאבדותו של קודמו בתפקיד סקוט סטירני. בספטמבר 2020 מונה לסגן מפקד פיקוד מרכז. כיהן בתפקיד עד פרישתו ביולי 2022 ובמקומו מונה גרגורי גולט.

מלוי בעל תואר שני בטכנולוגיית מערכות מבית הספר של הצי ללימודים מתקדמים, תואר שני בלימודי ביטחון ממכללת המלחמה הלאומית ותואר שני בניהול מצבי חירום ואסונות מאוניברסיטת טורו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימס מלוי בוויקישיתוף