גאליפריי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גאליפרייאנגלית: Gallifrey) הוא כוכב לכת בדיוני מסדרת המדע הבדיוני הבריטית דוקטור הו וכוכב הבית של אדוני הזמן. הכוכב היה חלק מכוכב כפול (בשם "גרידלוק") שהוא חלק מקבוצת הכוכבים קסטבורוס (מוזכר בפרקים "הפירמידות של מאדים", "מתקפת הסייברמנים" ו"מסע הארורים"), ב"קואורדינטות גלקטיות עשר אפס אחת-עשרה אפס אפס על אפס שתיים ממרכז האפס הגלקטי" (מוזכר ב"פירמידות של מאדים (1975), "מעגל מלא" (1980), ובאופן חלקי ב"משפחת הדם" (2007)).

במהלך העשור הראשון של הסדרה, שמו של כוכב הבית של הדוקטור לא נחשף, על אף שהכוכב הוצג לראשונה ב"משחקי המלחמה" (1969) במהלך משפטו של הדוקטור. שמו של הכוכב צוין לראשונה ב"לוחם הזמן" (1973). בסדרה אף פעם לא מוצהר באופן ברור שהכוכב גאליפריי מוצג. מאחר שאל הכוכב מגיעים לרוב על ידי מסע בזמן, הזמן בו מוצג הכוכב יכול להיות בכל זמן בעבר או בעתיד של כדור הארץ לפני השנה 100 טריליון, שאליה אדוני הזמן מעולם לא הגיעו.

מיקומו של הכוכב בסדרה המחודשת (מ-2005 ואילך) נחשף בהדרגה במהלך שלוש השנים הראשונות לסדרה. בעונה הראשונה, נרמז שהכוכב נהרס יחד עם אימפריית הדאלקים על ידי הדוקטור במהלך מלחמת הזמן. לכוכב לא התייחסו בשמו עד ספיישל חג המולד של 2006, הוא תואר בפלאשבק ב"צליל התופים" (פרק סיום העונה השלישית), והיה חלק חשוב בעלילת הספיישל "סוף הזמן". הכוכב הופיע לזמן קצר בפרק סיום העונה השביעית, "שמו של הדוקטור", שבו הוצג הרגע בו הדוקטור הראשון וסוזן (נכדתו של הדוקטור) גונבים את הטארדיס. בסוף ספיישל החמישים שנה לסדרה, "יומו של הדוקטור", נחשף שהכוכב שרד, על אף שקפא בזמן והועתק למימד אחר.