לדלג לתוכן

גוגל סטדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גוגל סטדיה
Google Stadia

מכשיר נייד שמריץ את מורטל קומבט 11 בסטדיה עם הבקר הרשמי
מכשיר נייד שמריץ את מורטל קומבט 11 בסטדיה עם הבקר הרשמי
מפתח גוגל
מחזור חיים 19 בנובמבר 201918 בינואר 2023 (3 שנים)
מערכת הפעלה חוצה-פלטפורמות
קטגוריה משחק רשת שמריץ משחקי וידאו על שרתים.
stadia.google.com

סטדיהאנגלית: Stadia) היה שירות למשחק רשת באמצעות מחשוב ענן שפותח והופעל בידי חברת גוגל. השירות היה ידוע בתהליך פיתוחו כ"פרויקט הזרמה" ויצא כגרסת בטא באוקטובר 2018, עם תאריך השקה ב-19 בנובמבר 2019. סטדיה היה נגיש באמצעות מכשירי כרומקאסט אולטרה ו-Android TV, במחשבים אישיים באמצעות דפדפן גוגל כרום ודפדפנים אחרים מבוססי-כרומיום, בכרומבוק ובטאבלטים שמריצים את מערכת ההפעלה Chrome OS, וכן באפליקציית מובייל של סטדיה הפועלת במכשירי אנדרואיד. הייתה גרסה נסיונית שסיפקה תמיכה למכשירי אנדרואיד שהיו מסוגלים להתקין את אפליקציית סטדיה. בדצמבר 2020, גוגל הוציאה יישום אינטרנט מתקדם מבוסס-iOS עבור סטדיה, מה שאיפשר לשחק באמצעות דפדפן ספארי.

סטדיה איפשר אספקת שירותי הזרמת מדיה למשחקי וידאו ממרכזי המידע של החברה ברזולוציה עד 4K ו-60 פריימים לשנייה, עם תמיכה בטלוויזיה בטווח דינמי גבוה (HDR). השירות איפשר לקנות משחקים דרך החנות המקוונת, יחד עם משחקים חינמיים, בשעה שהשירות עצמו היה חינם ואיפשר למשתמשים שירותי הזרמה ברזולוציה עד 1080p. מנוי חודשי של Stadia Pro איפשר צפייה ברזולוציה 4K, בצליל היקפי 5.1 ובטכנולוגיית HDR. המינוי החודשי הציע גם גישה לאוסף גדול של משחקים חינמיים שנשארו בספרייה של המשתמש כל עוד המנוי היה בתוקף. גם המנוי הרגיל וגם המנוי החודשי איפשרו משחקי מולטיפלייר ללא כל עלות נוספת. סטדיה שולבה לתוך Youtube, והמצב השיתופי איפשר להריץ משחק נתמך באמצעות שמירה ששותפה בידי משתמש נוסף דרך לינק קבוע (permalink). השירות תמך בבקר משחק רשמי של סטדיה, כמו גם בקרים לא רשמיים דרך חיבורי USB ובלוטות'.

שירות סטדיה היה נתון לתחרות עם שירותי גיימינג באמצעות ענן אחרים כמו PlayStation Plus של סוני, GeForce Now של Nvidia, לונה של אמזון ו-Xbox Cloud Gaming של Microsoft. עם תחילת השקתה, סטדיה זכתה לביקורות מעורבות מהמבקרים, כאשר נמתחה ביקורת על המגוון המצומצם של המשחקים החינמיים ומחסור בהגדרות שהובטחו בזמן ההשקה. גוגל תכננה לפתח משחקים משלה בסטודיו מיוחד בנוסף למשחקים מחברות אחרות, אך נטשה את הרעיון בפברואר 2021 וסגרה את הסטודיו. השירות המשיך למכור משחקים של חברות צד שלישי, וגוגל הציעה את טכנולוגיית הזרמת המשחקים כמוצר מדבקה.

בספטמבר 2022, חברת גוגל הכריזה שתסגור את שירותי סטדיה, שנמשכו עד ל-18 בינואר 2023. החברה זיכתה את המשתמשים שקנו את החומרה, וסיפקו עדכון תוכנה לבקר סטדיה כדי לאפשר חיבור בלוטות' לשימוש במחשבים אישיים ובקונסולות משחקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.