גרג פרופס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרג פרופס
Gregory Everett Proops
לידה 3 באוקטובר 1959 (בן 64)
פיניקס, אריזונה, ארצות הברית
סוגה מועדפת אלתור קומי•קומדיה אבחנתית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982
מקום לימודים
  • אוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו
  • בית הספר התיכון סן קרלוס
  • קולג' סן מטאו עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג ג'ניפר קנאגה
https://www.gregproops.com/blog/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרגורי אוורט "גרג" פרופסאנגלית: Gregory Everett Proops; נולד ב-3 באוקטובר 1959) הוא שחקן, סטנדאפיסט ומנחה טלוויזיה אמריקאי. הוא ידוע בעיקר בזכות הופעות האורח שלו בגרסאות הבריטית והאמריקאית של התוכנית "של מי השורה הזאת בכלל?". הוא גם דיבב בבוב הבנאי בגרסה האמריקאית (פרויקט "בנה את זה" בעונות 10–14).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופס נולד בפיניקס, אריזונה, וגדל בסן קרלוס (קליפורניה), פרבר דרומית לסן פרנסיסקו, ולמד בתיכון סן קרלוס.[1] הוא למד בקולג' של סן מטאו ועמד בראש הצמד הקומי "Proops & Brakeman". מאוחר יותר, הוא לקח קורסים באלתור ומשחק באוניברסיטת סן פרנסיסקו סטייט, אף על פי שמעולם לא סיים את הקולג'.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלתור קומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הקולג', הוא הצטרף לקבוצת אלתור עם מייק מקשיין. גם פרופס וגם מקשיין הרשימו את המפיקים דן פטרסון ומארק לבסון, שצירפו אותם לתוכנית שלהם של מי השורה הזאת בכלל? (בגרסה הבריטית). לעיתים קרובות הוא נהג להתבדח על אידיוסינקרטיה והבדלים שונים בין אנגלית בריטית לבין אנגלית אמריקאית, ולעיתים קרובות היה מתלוצץ עם קלייב אנדרסון בעניינים אלה (בין היתר). הוא התגורר בלונדון במשך ארבע שנים כשהשתתף בתוכנית, ומנה את מקשיין, ריצ'רד וראנץ'[2] וקולין מוקרי בין חבריו הטובים ביותר. לאחר סיום התוכנית, הוא צורף לגרסה האמריקאית של של מי השורה הזאת בכלל? והיה "מתחרה רביעי" תדיר. עד 2020, הוא הופיע ב-74 פרקים של Whose Line בארצות הברית, יותר מכל חבר שחקנים לא קבוע אחר. פרופס גם הופיע בכל פרק בתוכנית קצרת הימים " Drew Carey's Green Screen Show" של דרו קארי, שם השחקנים שיחקו במשחקי אלתור (שחלקם נלקחו מההשפעה העיקרית של התוכנית של מי השורה הזאת בכלל?) מול מסך ירוק ענק.[3] מאוחר יותר, אנימטורים ציירו על הרקע ואביזרים אחרים. באפריל 2011, תוכניתו של דרו קארי "Drew Carey's Improv-A-Ganza" הוקרנה בבכורה בערוץ Game Show Network (GSN) עם פרופס ועם שחקנים אחרים שהופיעו תכופות בשל מי השורה הזאת בכלל. ביולי 2012 הופיע פרופס בתוכנית האימפרוביזציה של "ABC "Trust Us with Your Life.[4] בנובמבר 2011, פרופס עשה שבוע בMS Freedom of the Seas של הרויאל קאריביאן אינטרנשיונל, עם סיור השייט של Lewis Black Comedy. הוא הופיע בכל שבוע הסטנד-אפ עם אמנים נוספים, שכלל פודקאסט חי של שעה מול כל הקהל שלו.[5]

סרטים וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופס ביצע את מופע הסטנד-אפ שלו ברחבי הממלכה המאוחדת, יבשת אירופה, אוסטרליה וניו זילנד. הקרדיטים האחרים שלו כוללים הנחיה של השעשועון "Space Cadets", שעשועון קומי-מדע בדיוני מאמצע שנות ה-90 בערוץ 4 הבריטי, שבו הופיעו קרייג צ'ארלס (דייב ליסטר מננס אדום (סדרת טלוויזיה)) וביל ביילי, ובתוכנית "Mock the Week" של הBBC Two. הוא הופיע כחבר פאנל בחידוש של התכנית "To Tell the Truth" משנת 2000. פרופס הנחה גם שעשועונים נוספים, כולל "Vs." משנת 1999,[6] "Rendez-View" בשנת 2001[7] ו"Head Games", שעשועון של ערוץ המדע שרץ במשך עונה אחת ב-2009.[8] פרופס התחרה גם בפרק של ג'פורדי ב-8 בנובמבר 1984, והפסיד לאלוף בסופו של דבר, ג'ון ג'נובה. מאוחר יותר הוא יקליט רמזים בווידאו עבור שני פרקים של ג'פורדי ב-2000 ו-2001.[9] בנוסף למופעי הסטנד-אפ והאלתור שלו, פרופס ביצע עבודת דיבוב לסרטים ותוכניות טלוויזיה שונות, כולל סרטו של טים ברטון הסיוט שלפני חג המולד, והמיני-סדרה סטריפרלה ("Stripperella") ביחד עם פמלה אנדרסון. פרופס דיבב את קולו של בוב בגרסה האמריקאית של סדרת הטלוויזיה בוב הבנאי במשך חמש העונות של Project Build It. הוא גם דיבב בסרט ההנפשה אחי הדוב משנת 2003 כקולו של אחד מדובי האהבה, ודיבב את קולו של הקריפטוגרף בסרט אסטריקס והוויקינגים משנת 2006. פרופס מעורב בTurner Classic Movies מאש שנת 2013, והופיע בכמה מהפודקאסטים של הרשת ובאופן אישי באירועים פומביים. בשנת 2016, הוא הופיע כמגיש טלוויזיה עבור TCM, והציג סרטי קומדיה של האחים מרקס ו-Wheeler & Woolsey. פרופס היה מעורב גם בזיכיון של מלחמת הכוכבים. הוא שיחק את תפקידו של פוד (fode) במלחמת הכוכבים - פרק 1: אימת הפנטום. מאוחר יותר הוא יעבוד עם היקום המורחב (Expanded universe) וחזר על תפקידו כ-Fode במשחק הווידאו Star Wars Episode I: Racer ועיבוד משחק הווידאו של Star Wars Episode I: The Phantom Menace, והוא היה כוכב אורח במלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים (סדרת טלוויזיה, 2008) בתור טל מאריק. ב-2018, פרופס דיבב את קולו של ג'ק סיוורק במלחמת הכוכבים: התנגדות. פרופס הופיע כאורח בתוכנית האירוח של ג'ורג' לוקאס "The George Lucas Talk Show" במהלך גיוס התרומות למרתון May the AR Be LI$$ You Arli$$.

רדיו ופודקאסט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2010, פרופס מנחה פודקאסט בשם "The Smartest Man In The World", לעיתים קרובות יחד עם אשתו ג'ניפר קנאגה, בו הוא מדבר על אירועים אקטואליים, תרבות סלבריטאים וחייו האישיים, בדרך כלל מול קהל חי. לפני פודקאסט זה, פרופס הנחה פודקאסט בשם "The Greg Proops Experiment". בשנת 2010, פרופס אירח את Odd News ב-yahoo.com במשך מספר שנים. זו הייתה תוכנית שבועית שבה הוא סיפר סיפורים מוזרים ומצחיקים מרחבי העולם. עם זאת, נראה שכולם הוסרו מ-yahoo! לחלוטין, אפילו קישורים ישירים מאתרים אחרים מביאים אותך לדף המציין שהדף שאתה מחפש כבר לא קיים. נראה שהסדרה המשיכה בפורמט טקסט ובטוויטר במשך מספר שנים לאחר שפרופס כבר לא היה חלק ממנה.[10][11][12] מ-1995 עד 1996, פרופס הציג קטעים מהרדיו של השבוע שעבר בBBC Radio 1. הוא עשה עבודה קולית לסדרה של הBBC Radio 2 בשם "Flight of the Conchords", ששודרה לראשונה בספטמבר 2005. פרופס שיחק גם בתפקיד הראשי בסדרת המדע-בדיוני קומית של הBBC Radio 4 בשם "Seymour the Fractal Cat".פרופס דיבב את הקולות של שד הארלקין, השטן ונגן הסקסונים בפסקול ובסרטו של טים ברטון הסיוט שלפני חג המולד.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופס סיפק עבודת קריינות בתור הווארד "בוקשוט" הולמס, קריין משחקים יחד עם ג'ון דימאג'יו למשחק "MadWorld" של הנינטנדו Wii. דימאג'יו ופרופס משחקים כקריינים קומיים בתוכנית משחק אכזרית שתתקיים בעתיד. פרופס סיפק את קולו של מת'יו בלאק, כתב במשחק הפסיכולוגיה הנשכח, ZombieVille משנת 1997. פרופס דיבב את קולו של פארגוס, ליצן חצר פירומנטי לסדרת המשחקים "Pandemonium!" בפלייסטיישן. מאוחר יותר הוא דיבב במשחק "Skylanders: Imaginators" מוח ששוחרר על ידי קאוס כדי לעזור לשכלל את פרויקט ה-Domlanders שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרג פרופס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Greg Proops guest column, web.archive.org, ‏2011-08-09
  2. ^ The Smartest Man in the World on Apple Podcasts, Apple Podcasts, ‏2023-11-06 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Drew Carey's Green Screen Show, www.whose-line.com
  4. ^ Brian Lowry, Trust Us With Your Life, Variety, ‏2012-07-09 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Pollstar, www.pollstar.com
  6. ^ TIM GOODMAN, Time for the (mis)match game, SFGATE, ‏1999-05-31 (באנגלית)
  7. ^ Joe Schlosserpublished, Rendez-View, Broadcasting Cable, ‏2001-01-08 (באנגלית)
  8. ^ Silver, Curtis. "Play Head Games, Rule Your Social Media Circle". Wired (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-11-10.
  9. ^ J! Archive - Show #44, aired 1984-11-08, j-archive.com, ‏2023-02-05 (באנגלית)
  10. ^ Yahoo Odd News with Greg Proops - RickLimpert.info - RickLimpert.info, ricklimpert.squarespace.com (באנגלית)
  11. ^ https://twitter.com/gregproopsnet/status/129406731729121280, X (formerly Twitter)
  12. ^ Thanks for pushing our Odd News Facebook page past 100,000 fans, Yahoo News, ‏2012-04-16 (באנגלית אמריקאית)