גרם המדרגות הצורח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרם המדרגות הצורח
The Screaming Staircase
מידע כללי
מאת ג'ונתן סטראוד
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה, מותחן
הוצאה
הוצאה רנדום האוס עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור רנדום האוס (הממלכה המאוחדת)
דיסני-הייפריון (ארצות הברית)
תאריך הוצאה 29 באוגוסט 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 384
הוצאה בעברית
הוצאה ידיעות ספרים
תאריך 2014
תרגום איריס ברעם
סדרה
סדרת ספרים לוקווד ושות'
הספר הבא הגולגולת הלוחשת
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003686342
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרם המדרגות הצורחאנגלית: The Screaming Staircase) הוא ספר פנטזיה לנוער שנכתב על ידי ג'ונתן סטראוד. הספר יצא לאור בשנת 2013. זהו הספר הראשון בסדרת לוקווד ושות'. הסדרה מספרת את סיפורה של לוסי קרלייל, כשהיא מצטרפת לאנתוני לווקוד ולג'ורג' קבינס בחקירותיהם על רוחות רפאים ברחבי לונדון, כאשר הספר מתמקד בחקירת טירת קומב קרי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתרחש בלונדון, ששטופה ברוחות רפאים (המכונות 'אורחים'), בשל גורם לא ידוע שהתחיל לפני חמישים שנה. לנערים צעירים יש יכולות על-טבעיות שמאפשרות להן לחוש ולהילחם ברוחות - יכולות שמחולקת לכישרון הראייה, לכישרון השמיעה ולכישרון המגע. בשל כוחותיהם של הילדים מוקמות באנגליה סוכנויות המעסיקות ילדים למלחמה ברוחות הרפאים. הסוכנויות כולן מפוקחות על ידי הממשב"ט - המחלקה למחקר ולשליטה בתופעות על טבעיות.

עלילתו של הספר נסובה סביב סוכנות לוקווד ושות'. שלושת הסוכנים, אנתוני לוקווד, לוסי קרלייל וג'ורג' קבינס נקלעים לבעיה כספית לאחר ששרפו בטעות בית של לקוחה בעת לחימה ברוח רפאים מרושעת בשם אנני וורד. כדי להשיג את הכסף הם לוקחים על עצמם את תיק החקירה של טירת קומב קורי, טירה רדופה ביותר שאיש לא הצליח להישאר בה לילה ולשרוד.

רוחות הרפאים מסווגות לשלושה טיפוסים, על פי רמת הכוח, התבונה ופוטנציאל הנזק שלהן. הסוכנים משתמשים בכסף, מלח ואש כדי להרתיע את הרוחות, ובכוחות שלהם כדי לחוש את הרוחות ואת העבר הטרגי שהביא למיתתן.

בד בבד עם חקירת הטירה חוקרים השלושה את נסיבות מותה של אנני וורד, שלוסי מצאה תליון שלה וגילתה ממנו שהיא נרצחה בידי אהוב שלה. אנשים שונים לא מרוצים מחשיפת הפרשה והם מנסים לצוד את לוקווד ואת חבריו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוסי קרלייל: הסוכנת החדשה בלווקוד ושות' והמספרת של הספר. לוסי מתוארת כחמת מזג ומהירה להילחם. היא בתו של מנהל תחנה בצפון אנגליה, והצטרפה למשמר הלילה בגיל צעיר. עם זאת, לאחר מקרה אסון, לוסי משאירה את הסוכנות הישנה ומשפחתה מאחור, כדי לעבור ללונדון ולהתחיל שם מחדש. הכישרונות החזקים של לוסי הם שמיעה ומגע.
  • אנתוני לווקוד: המנהל של לווקוד ושות'. מתואר כנועז ופזיז. לרוב מכונה בפשטות לווקוד. הכישרון שלו הוא ראייה, והוא טוב בו מלוסי וג'ורג' גם יחד. עם זאת הכישרון שלו בשמיעה הוא חלש. הוריו מתו בנסיבות לא ידועות. הוא ידוע בגישה מהירה אך יסודית לרוחות רפאים, בה הוא מתגאה. הוא חכם מאוד ובעל ביטחון עצמי לא מבוטל.
  • ג'ורג' קבינס: סגנו של לוקווד. די ציני, שמנמן מרושל במקצת אך חכם. ג'ורג' מצטיין במחקר ומאמין בהכנה נרחבת לפני פעולה. הוא מבצע ניסויים שונים על רוחות בניסיון להבין אותן יותר.
  • אנני וורד: אישה צעירה שחוזרת לעולם כרוח רפאים מטיפוס 2 לאחר מותה. לווקוד ושות' נתקלים בה בתחילת סיפורם, ולאחר מכן פותרים את תעלומת הרצח שלה.
  • המפקח בארנס: חוקר של ממשב"ט. לא אוהב את לווקוד ושות', אך למרות זאת משתף איתם פעולה בפיענוח מקרה הרצח של אנני וורד.
  • סר ג'ון ויליאם פיירפקס: תעשיין עשיר המחזיק בטירת קומב קרי. ממנה את לווקוד ושות' לפתירת התעלומה באחוזה, ומציע להם את הכסף הדרוש להם כדי להציל את החברה מסגירה בתמורה.
  • הוגו בלייק: החבר של אנני וורד. לוקווד ושות' חושדים בו שרצח את אנני וורד.

עיבוד לסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזכויות לסרט נרכשו על ידי Illumination Entertainment וסרטי יוניברסל, מה שהיה הופך אותו לסרט הראשון שלהם מסוגת הלייב אקשן. הסרט היה אמור להיות מופק על ידי מייסד והעומד בראש אילומיניישן אנטרטיינמנט, כריס מלדנדרי.[1] עם זאת, בספטמבר 2017 הוכרז ש-Big Talk Productions קנו את הזכויות של לוקווד ושות', עם הכוונה להפוך את זה לסדרה.[2] בדצמבר 2020, הוכרז שהסדרה תעלה בנטפליקס, בעיבודו של ג'ון קורניש.[3] הצילומים לסדרת הטלוויזיה לוקווד ושות' החלו ב-5 ביולי 2021,[4] והסדרה עלתה ב-27 בינואר 2023.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kroll, Justin (24 באוקטובר 2012). "Illumination, U acquire 'Lockwood' series". Variety. נבדק ב-21 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Tartaglione, Nancy (19 September 2017).
  3. ^ Ravindran, Manori (13 December 2020). Variety.
  4. ^ Daniels, Nia (5 July 2021). The Knowledge. Retrieved 17 July 2021.
  5. ^ Netflix. Lockwood & Co. | Official Teaser | Netflix. Retrieved 26 October 2022 – via YouTube.