גרניקס (משחק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרניקס
GrannyX
כללי
תאריך הוצאה 31 באוקטובר 1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור מחשבת (חברה) עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
פלטפורמות Microsoft Windows עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרניקסאנגלית: GrannyX) הוא משחק הרפתקאות גרפי מ-1997 שפותח על ידי חברת מחשבת הישראלית, והופץ בארצות הברית על ידי Sir-Tech.

זהו המשחק השני שפותח על ידי מחשבת גם להפצה לחו"ל אחרי שליט הממדים. המשחק הופץ תחת השם "Granny" בגרמניה, "Dementia" בשאר אירופה, ו-"Armed and Delirious" בארצות הברית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המשחק השחקן שולט בדמותה של הסבתא לבית קרוטוני. בתחילת המשחק בני המשפחה של הסבתא נשאבים לעולם אחר על ידי ארנב מרושע, כעונש על פגיעה בבעלי חיים. כאשר הסבתא יורדת במדרגות הבית היא מגלה שבני משפחתה נעלמו, יחד עם ספר המתכונים שלה. הסבתא יוצאת למסע בשישה עולמות כדי למצוא את ספר המתכונים שלה. עלילת המשחק וסביבות המשחק השונות מאופיינים בסגנון סוריאליסטי, עם הומור נונסנס המושפע ממונטי פייתון.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקיות מבוססת על משחקי הרפתקה קלאסיים בסגנון "הצבע והקלק". ניתן לבצע מספר פעולות על אובייקטים אינטראקטיביים שונים באזור. הפעולות שניתן לבצע תלויות באובייקט המוצבע על ידי הסמן של העבר. הפעולות שניתן לבצע הן:

  • משיכה/גרירה.
  • מעבר לאזור אחר.
  • שימוש.
  • התבוננות.

כמו כן ניתן להשתמש על האובייקט בחפץ מהמצאי (שנמצא בתוך החזייה של הסבתא). הפעולות הללו הן הכלי המניע את המשחק. החל משלב מסוים במשחק ניתן לנוע באופן חופשי בין האזורים השונים ובין העולמות השונים.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

התלונות העיקריות נגד המשחק הן עקב רמת הקושי הגבוהה שלו. חידות רבות במשחק הן לא הגיונית בצורה שקשה מאוד להבין כיצד יש לפתור אותן. עולם המשחק הגדול והפתוח מקשה גם הוא על המשחק שכן קשה להבין כיצד יש להתקדם. בעיה נוספת עם העולם הפתוח היא החלפת הדיסקים התכופה הדרושה במעבר בין עולמות (המשחק פרוס על חמישה דיסקים).