דורית שדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דורית שדה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 4 ביולי 1953 (בת 70)
תל אביב
שם לידה דורית פנדריך
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מעצבת אופנה
בן זוג גבי שדה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דורית שדה (נולדה ב-4 ביולי 1953) היא מעצבת אופנה ישראלית. בעברה הייתה זמרת, יוצאת להקת הנח"ל, בשם נעוריה דורית פן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בתל אביב בשם דורית פנדריך. בנערותה למדה בגימנסיה הרצליה והייתה סולנית של להקת עיריית תל אביב והופיעה עמה במסע הופעות בעולם. שירתה בלהקת הנח"ל תחת השם דורית פן. השתתפה בתוכניתה ה-23 של להקת הנח"ל, "פלנח"ניק", שכללה את שיר הרעות, שבו הייתה אחת הסולניות.

לאחר שחרורה השתתפה בדואט עם שלמה ארצי בשיר "ארץ גלויה", שנכלל באלבום האוסף שלו "אומרים ישנה ארץ" שיצא בשנת 1973. ארצי גם כתב לה את השיר "שיר עם", שזכה להצלחה במצעדי הפזמונים.

באמצע שנות ה-70 נוצר קשר בינה לגבי שדה, שחיפש זמרת לצורך הקמת צמד. הרעיון לא יצא אל הפועל, אך בשנת 1977 נישאו השניים. לאחר שגבי שדה קיבל מלגה ללימודי אופרה עברו השניים להתגורר בלונדון. בתקופה זו נחשפה לתחום עיצוב האופנה ועם שובם לישראל החלה שדה לעצב אופנה ולשווקה. כעבור זמן החלה שדה לפתוח חנויות שנושאות את שמה. כיום לשדה 3 חנויות שנושאות את שמה בקניון רמת אביב, ברחוב דיזנגוף ובמתחם התחנה תל אביב.

בשנת 2005 העסיקה את בתה הזמרת מיקה שדה כפרזנטורית של המותג "דורית שדה" שבבעלותה. בשנת 2009 היא שיתפה בהצגת קולקציית שלה את הדוגמנית הוותיקה עדיה מאירצ'ק. בקיץ 2012 שבה והעסיקה את בתה יחד עם גיסתה, השחקנית סנדרה שדה, כפרזנטוריות של קולקציית הקיץ שלה.

בשנת 2017 עיצבה את בגדיה של גיסתה סנדרה שדה בתפקיד נעמי שמר במחזמר "סימני דרך" בתיאטרון הבימה.

דורית וגבי שדה מתגוררים בתל אביב והם הורים לזמרת מיקה שדה ולאורי, הלומד מוזיקה בלונדון, אחייניתה היא הזמרת יעל פנדריך שהתחרתה ביחד עם בתה בתוכנית "כוכב נולד".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]