דייוויד ג'יימס אליוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד ג'יימס אליוט
David James Elliott
לידה 21 בספטמבר 1960 (בן 63)
מילטון, אונטריו, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג ננסי צ'מברס (1992–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד ג'יימס אליוטאנגלית: David James Elliott; נולד ב-21 בספטמבר 1960) הוא שחקן קנדי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליוט נולד באונטריו, קנדה כדייוויד ויליאם סמית' כילד אמצעי מבין שלושה בנים. בנעוריו ניגן בלהקה ועזב את התיכון על מנת להגשים את חלומו להיות כוכב רוק אך שנה לאחר מכן השלים את לימודיו ולאחר מכן למד החל ללמוד באוניברסיטה המטרופולינית של טורונטו, שם סיים את לימודי בשנת 1982.

הוא נבחן לפסטיבל תיאטרון באונטריו והתקבל אליו, לאחר מכן עבר ללוס אנג'לס ואימץ את שם הבמה ג'יימס אליוט לאחר שגילה כי ישנו שחקן בשם דייוויד סמית. הוא הופיע בתחילה במספר סדרות טלוויזיה ובין היתר ב"נוטס לנדינג" ו"דוגי האוזר".

בשנת 1988 הצטרף לעונה השלישית של סדרת הדרמה המשפטית "Street Legal" של ערוץ CBC Television (אנ'), בדמותו של ניק דלגאדו אותו גילם גם בשתי העונות הבאות עד 1991.

ב-1994 שיחק תפקיד קבוע בארבעה פרקים של "מלרוז פלייס" והתארח בפרק של "סיינפלד". ב-1995 החל לשחק את התפקיד הראשי בסדרה המשפטית "ג'אג", שם שיחק במשך עשר עונות עד סיום הסדרה. ב-1996 נבחר על ידי מגזין פיפל כאחד האנשים היפים בעולם.

ב-2001 הופיע בקומדיה "פסיכולוגיה בגרוש" לצד קורטני קוקס.

בשנת 2010 שיחק בסדרת הדרמה של ABC, "נוכלים", בתפקיד ראשי של וולף ווסט, אך זו ירדה מאוויר לאחר עונה אחת. ב-2012 התארח בסדרה "ביצ'יות מבית טוב" של רשת ABC.

ב-2014 התארח בסדרה "מד מן", ושנה לאחר מכן התארח בסדרה "צוות עקרב".

בשנת 2018 שיחק בסרט" ענייני המדינה" בתפקיד של ג'ון בולנד ביינס.

בשנת 2019 שיחק בשלושה פרקים מתוך סדרת המשטרה "NCIS: לוס אנג'לס". באותה שנה שיחק בסרט הדרמה האמריקאי "The Obituary of Tunde Johnson" בתור אלפרד.

בשנת 2020 החל לשחק בסדרת הדרמה האמריקאית "נאחזת בקרח". בפברואר 2020 פורסם כי אליוט ישחק לצד מינקה קלי ואלון אבוטבול בסרט הביוגרפי "לנסקי" על חייו של מאיר לנסקי המאפיונר היהודי. הסרט יצא בשנת 2021.[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1992 נישא לשחקנית ננסי צ'מברס ולהם שני ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ D'Alessandro, Anthony (13 בפברואר 2020). "'Lansky': DC 'Titans' Actress Minka Kelly & More Join Harvey Keitel & Sam Worthington In Gangster Epic – EFM". Deadline Hollywood. נבדק ב-31 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא שחקנים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.