דפיקה בדלת (סרט, 2023)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דפיקה בדלת
Knock at the Cabin
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על "הבקתה בסוף העולם"
בימוי מ. נייט שאמלאן
הופק בידי מ. נייט שאמלאן
מארק ביינשטוק
אשווין ראג'אן
תסריט מ. נייט שאמלאן
מייקל שרמן
סטיב דזמונד
עריכה נעמי קתרינה פרייוורק
שחקנים ראשיים דייב בטיסטה
ג'ונתן גרוף
בן אולדרידג'
ניקי אמוקה-בירד
קריסטן קוי
רופרט גרינט
אבי קווין
מוזיקה הרדיס סטפנסדור
צילום ג'ארין בלאשקה
לואל א' מאייר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי יוניברסל
Blinding Edge Pictures
FilmNation Entertainment
Wishmore Entertainment
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 30 בינואר 2023 (רוז הול)
ישראלישראל 2 בפברואר 2023
ארצות הבריתארצות הברית 3 בפברואר 2023
משך הקרנה 100 דק'[4]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט אימה, סרט מותחן, סרט שמבוסס על ספרים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20 מיליון דולר[1]
הכנסות 54.8 מליון דולר[2][3]
www.knockatthecabin.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דפיקה בדלתאנגלית: Knock at the Cabin) הוא סרט מותחן פסיכולוגי אפוקליפטי אמריקאי שנכתב ובוים על ידי מ. נייט שאמלאן, בכך שכתב את התסריט מתוך טיוטה ראשונית של סטיב דזמונד ומייקל שרמן. הסרט מבוסס על הרומן הבקתה בסוף העולם (אנ') משנת 2018 מאת פול ג. טרמבליי, וזהו העיבוד הראשון מאחת יצירותיו.

בסרט מככבים דייב בטיסטה, ג'ונתן גרוף, בן אולדרידג', ניקי אמוקה-בירד, קריסטן קוי, רופרט גרינט ואבי קווין. העלילה סובבת סביב משפחה שנופשת בבקתה נידחת, ומוחזקת לפתע כבת ערובה על ידי ארבעה זרים, ששואלים דבר מה, ההוכה בהלם בעיני המשפחה.

דפיקה בדלת הוקרן בבכורה בניו יורק באולם רוז הול ב-30 בינואר 2023, ועלה לאקרנים בארצות הברית ב-3 בפברואר 2023, ובישראל ב-2 בפברואר 2023.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

וון, ילדה הנופשת עם אביה המאמצים, אריק ואנדרו, בבקתה נידחת באזור הכפרי של פנסילבניה. בעודה תופסת חגבים, ניגש לוון זר בשם לאונרד. בסבר פנים יפות, לאונרד מסביר לוון שהוא זקוק לעזרת הוריה כדי להציל את העולם. בזמן שוון מזהירה את הוריה שאינם חוששים, ביחד עם לאונרד נוספים עוד שלושה אנשים עם כלי נשק מאולתרים. הארבעה פורצים לבקתה, וקושרים אותם בזמן שאריק סובל מזעזוע מוח לאחר המאבק.

לאונרד וחבריו, סברינה, אדריאן ורדמונד, טוענים שהם מעולם לא נפגשו לפני היום הזה, ואין להם שום כוונה "לפגוע" במשפחה. עם זאת, בשבוע האחרון הם הונעו על ידי חזיונות וכוח לא ידוע למציאת המשפחה. הקבוצה טוענת שאפוקליפסה מתקרבת, ולאונרד מצהיר שמגפה תתפשט, שיגיע תרחיש צונאמי, השמיים יפלו והחושך יעטוף את כדור הארץ. הדרך היחידה למנוע זאת היא שהמשפחה תקריב אחד משלהם (וון, אריק ואנדרו). אם הם לא יבחרו, הם יהיו האנשים האחרונים בחיים. אריק ואנדרו חושדים שהפולשים משקרים ושהמתקפה מונעת משנאה ואשליה. המשפחה מסרבת להקריב, והפולשים מוציאים להורג את רמונד, ואריק רואה דמות-אור בזמן שרמונד מת. בטלוויזיה, דיווחים בתקשורת מראים צונאמי הרסני, ולאונרד מכריז שזוהי תחילתה של האפוקליפסה. אנדרו מגלה רדמונד בתור רורי אובאנון, אדם שנעצר לאחר שתקף את אנדרו בבר שנים קודם לכן. אנדרו חושב שרורי איתר אותו למען נקמה ותמרן את האחרים ללכת עם תחבולתו, לאונרד, סברינה ואדריאן מפקפים זאת, הם מצהירים שמותו של רדמונד שחרר את השיפוט הראשון של האנושות. למחרת בבוקר, הקבוצה מקריבה את אדריאן מכיוון שהמשפחה נותרה חסרת החלטיות. האסונות ממשיכות, בכך שנגיף השפעת מתפשט ברחבי העולם.

אנדרו מכביד את לבו בכך שטוען שהפולשים ציפו לשידור חדשות מתוכנן. אנדרו בורח אל מכוניתו ושולף משם את אקדחו ויורה בסברינה בזמן שבורחת, ומוצא את ארנקו של רמונד ומוכיח על כך שזהו רורי. כשהצמיגים ברכב נקובות, אנדרו מאמין שהפולשים הגיעו במשאית בקרבת מקום. לאונרד מוחזק באיומי אקדח, וסברינה פורצת לבית ונורה אנושות על ידי אנדרו, ולאונרד מקריב את סברינה, ועורף את ראשה. לאחר העימות, לאונרד מכניע את אנדרו, ולוקח את אקדחו, ושידור הטלוויזיה חושף כי מאות תאונות מטוסים ספונטניות התרחשו ברחבי העולם.

כשלאונרד מבין שזמנם תם, לוקח את המשפחה למחוץ-הבית, ומודיע להם שאחרי מותו, יהיו להם דקות בודדות לקבל החלטה, לפני מותו. לאחר שסירבו זאת שוב, לאונרד משסף את גרונו, וברק גורם לשריפות ולמטוסים נוספים להתרסק. אריק מאמין שהאירועים אמיתיים, וכי הפולשים מייצגים את ארבעת פרשי האפוקליפסה. אריק אינו רוצה שוון תגדל בעולם הרוס, ומקריב את עצמו כקורבן. הוא רואה בעיני רוחו את אנדרו מבוגר ואת וון כנערה ממשיכים בחייהם. אריק סובר שמשפחתם נבחרה להקריב קורבן כי אהבתם הייתה כה טהורה. באי רצון, אנדרו יורה באריק, לפני שברק מכה ומצית את הבקתה.

וון ואנדרו מוצאים את המשאית של המבקרים עם חפציהם. הם נוסעים למסעדה צפופה בקרבת מקום, שם הם צופים בדיווחי חדשות המאשרים שהאסונות שככו. כשהם חוזרים למשאית, הרדיו נדלק ומשמיע את "בוגי נעליים (אנ')" של KC & Sunshine Band, במקרה השיר שאריק ניגן להם בנסיעה לבקתה. הם נוסעים, וחוזרים לעולם.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה תוצאה
פרס סאטורן[6] סרט המתח הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]