דרמופתיה סוכרתית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרמופתיה סוכרתיתאנגלית: Diabetic dermopathy) היא סוג של מחלת עור הנראית בדרך כלל אצל אנשים עם סוכרת. הוא מאופיין בפאפולות אדומות עמומות שהופכות לנגעי עור מוקפים היטב, קטנים, עגולים ואטרופיים, בדרך כלל על השוקיים. זה הנפוץ ביותר.[1][2]  במספר מצבי עור סוכרתיים (דרמדרום סוכרתי), שנמצאו עד 30% מחולי הסוכרת. נגעים דומים יכולים להימצא מדי פעם אצל אנשים שאינם חולי סוכרת בדרך כלל בעקבות טראומה או פציעה באזור. עם זאת, יותר מ-4 נגעים על העור מרמזים מאוד על סוכרת.

הגורם למחלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיבה אינה ידועה אך נחשבת קשורה לנוירופתיה סוכרתית וסיבוכים של כלי דם. מכיוון שהנגעים שכיחים יותר על השוקיים, יש הטוענים שהדבר מייצג תגובה שונה לפציעה. זה נראה בשכיחות גבוהה יותר בחולים עם סוכרת ארוכת שנים ושליטה לקויה בגלוקוז.

טיפול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לשלוט במחלה בעזרת טיפול ברמת הגלוקוז בדם ובעזרת קרמים מקומיים המכילים חומצה פוסידית או שילוב של חומצה פוסידית עם קורטיקוסטרואיד כמו בטמתזון או הידרוקורטיזון 1%.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דרמופתיה סוכרתית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ James, William D.; Berger, Timothy G.; et al. (2006). Andrews' Diseases of the Skin: Clinical Dermatology. Saunders Elsevier. ISBN 978-0-7216-2921-6.
  2. ^ Rapini, Ronald P.; Bolognia, Jean L.; Jorizzo, Joseph L. (2007). Dermatology: 2-Volume Set. St. Louis: Mosby. ISBN 978-1-4160-2999-1.

הבהרה: המידע בוויקיפדיה נועד להעשרה בלבד ואינו מהווה ייעוץ רפואי.