דרקון לבן (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרקון לבן
Strangers
סוגה דרמת פשע
יוצרים מארק דנטון
ג'וני סטוקווד
בימוי פול אנדרו ויליאמס
שחקנים ג'ון סים
אנתוני וונג
אמיליה פוקס
קייטי לאונג
אנתוני הייז
טום וו
דרוולה קירוואן
טים מקינרני
ראקל קסידי
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
מפיק מתיור בירד
מפיקים בפועל הארי ויליאמס
ג'ק ויליאמס
פול אנדרו ויליאמס
חברת הפקה Two Brothers Pictures
הפצה All3Media
צלמים אבן בולטר
מוזיקה רפרטי
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור ITV
רשת שידור בישראל yes הטלוויזיה בלוויין
תקופת שידור מקורית 10 בספטמבר 2018 – 29 באוקטובר 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

דרקון לבןאנגלית: Strangers) היא סדרת טלוויזיה בריטית מסוגת דרמת פשע שנוצרה ונכתבה על ידי מארק דנטון וג'וני סטוקווד. הסדרה שודרה לראשונה ברשת ITV ב-10 בספטמבר 2018.[1] השם המקורי של הסדרה היה "White Dragon", והיא צולמה בעיקר בהונג קונג. בסדרה מופיע השחקן זוכה הפרסים אנתוני וונג בתפקידו הראשון בשפה האנגלית. הארח וג'ק ויליאמס הידועים מסדרת הדרמה "הנעדר" היו מפיקים בפועל של הסדרה, והשתתפו בכתיבת התסריט. פול אנדרו ויליאמס היה הבמאי של כל שמונת הפרקים.[1]

בנוסף לוונג מככב בסדרה ג'ון סים בתפקיד פרופסור ג'ונה מולריי, לצדם של דרוולה קירוואן בתפקיד אשתו מייגן, אמיליה פוקס בדמות סאלי פורטר נציגה בקונסוליה הבריטית, קייטי לאונג בתפקיד לאו צ'ן בתם של דייוויד ומייגן; וטום וו בתפקיד דניאל טסוי בלש בכיר במשטרת הונג קונג.[2] לפני שידור הבכורה בטלוויזיה הוצג הפרק הראשון במשך ארבעה ימים בשירותי וידאו על פי דרישה ITV Hub ו-STV Player.[3][4] הסדרה במלואה יצאה על גבי DVD ב-19 בנובמבר 2018 בהפצת Dazzler Media.[5]

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עולמו של פרופסור ג'ונה מולריי מתהפך כאשר אשתו, מייגן (דרוולה קירוואן) נהרגת בתאונת דרכים בהונג קונג. אף על פי שהיא חייתה ועבדה שם כמחצית חייה, ג'ונה לא ביקר שם מעולם. הפחד שלו מטיסות וחייו המוגנים משאירים אותו בלונדון. אבל כעת אין לו ברירה אלא לטוס לצד השני של העולם כדי לזהות את גופתה של האישה שאהב.

זמן קצר אחרי הגעתו להונג קונג, ג'ונה מגלה תגלית מזעזעת על אשתו. הוא נשאב עמוק יותר ויותר לתוך רשת של קנוניות, כשהוא מסתגל לסביבה זרה ולא מוכרת, והוא נאבק לחשוף את האמת על מותה של אשתו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 פרק 1 פול אנדרו ויליאמס מרק דנטון וג'וני סטוקווד 10 בספטמבר 2018
ג'ונה מולריי, מרצה באוניברסיטה, מקבל הודעה קורעת לב מהמשטרה שאשתו, מייגן, נהרגה בתאונת דרכים בהונג קונג. כשהוא נחוש בדעתו לגלות מה קרה בשעותיה האחרונות, ג'ונה טס להונג קונג, ולתדהמתו הוא מגלה שמייגן הייתה נשואה שם לדייוויד צ'ן, שוטר לשעבר.
2 2 פרק 2 פול אנדרו ויליאמס מרק דנטון וג'וני סטוקווד 17 בספטמבר 2018
ג'ונה מתעמת עם המשטרה כשהוא מציג ראייה שמייגן נרצחה. בהודעה קולית שקיבל ממנה שומעים בבירור קול של ירי. אבל אחרי שהטלפון שלו נלקח ממנו לבדיקה, הוא מגלה שההודעה נערכה וקול הירי נמחק ממנה. אחר כך גופתה של מייגן נעלמת מחדר המתים, וג'ונה חושש שהוא נקלע לתוך קונספירציה.
3 3 פרק 3 פול אנדרו ויליאמס מרק דנטון וג'וני סטוקווד 24 בספטמבר 2018
דייוויד מודה שהוא יודע שמייגן נרצחה, כי הוא ראה פצע של ירי בגופתה. ג'ון מוצא במחשב של מייגן תמונות שמובילות אותו ואת דייוויד למרכז מיחזור, שם הם רואים את המשאית שפגעה בה. ג'ון גונב מהמרכז דיסק קשיח שעליו הוא מוצא תמונה של נהג המשאית. בנוסף הוא מוצא דרכונים מזויפים על שם מייגן ובתה.
4 4 פרק 4 פול אנדרו ויליאמס מרסטון בלום 1 באוקטובר 2018
ג'ונה חושד בדייוויד שמתחמק ממנו, ומתמרן את לאו לגלות לו היכן הוא נמצא. הוא מוצא את דייוויד בקזינו במקאו, שם הוא רואה אותו מעביר את הדיסק לנהג המשאית שהרג את מייגן, קיי היואנג, בן למשפחת פשע ידועה, שנאמר שדייוויד היה מקבל מהם שוחד.
5 5 פרק 5 פול אנדרו ויליאמס פרד ארמסטו ואדם גינגל 12 באוקטובר 2018
ג'ונה נעצר בחשד לרצח פאראז רזה. דייוויד מודה שהוא היה מעורב ברצח ומוסר את האקדח, ומאפשר לג'ונה להשתחרר. ג'ונה מחפש את קאי ומוצא אותו בחתונתו של אחיו, שם הוא מנסה לגלות מה באמת קרה למייגן. סאלי וארתור דנים כיצד מותו של רזה ישפיע על תוכניותיהם.
6 6 פרק 6 פול אנדרו ויליאמס פרד ארמסטו ואדם גינגל 15 באוקטובר 2018
ג'ונה מבין לבסוף את התעלומה על מותה של מייגן. שולם לה חמישה מיליון דולר הונג קונג על עסקת נדל"ן לפני מותה. אבל יום אחרי העסקה היא נרצחה על ידי קאי. קאי עצמו נדקר בכלא. אדם זר חוטף את לאו.
7 7 פרק 7 פול אנדרו ויליאמס פרד ארמסטו ואדם גינגל 22 באוקטובר 2018
מתברר שלאו נחטפה על ידי אדם שעובד בשירותו של זיאדונג זו, פוליטיקאי מקומי חשוב, שאנס את מייגן לפני עשרים שנה, ומתברר שהוא אביה האמיתי של לאו, והוא זה ששילם את 5 מיליון הדולר למייגן. ג'ונה מגלה שסאלי וארתור ניצלו את מייגן, במטרה לסחוט את זיאדונג זו כשיעלה לשלטון. ג'ונה ודייוויד יוצאים לעזרתה של לאו, אבל כשהם מנסים לברוח דייוויד נורה למוות בידי החוטף.
8 8 פרק 8 פול אנדרו ויליאמס הארי ויליאמס וג'ק ויליאמס 29 באוקטובר 2018
ג'ונה ולאו מבקשים מקלט בקונסוליה הבריטית. ג'ונה משכנע את העיתונאי מייקל כהן לפרסם את הסיפור המקשר את רציחתה של מייגן לזיאדונג זו, אשר בינתיים מתאבד. ג'ונה ומייקל מגלים שזה לא היה האיש עצמו, אלא אדם מקורב אליו שעמד מאחורי רצח מייגן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Mellon, Rory (23 באוגוסט 2018). "Strangers ITV air date, cast, plot and trailer: John Simm stars in new TV thriller". Radio Times. נבדק ב-29 באוגוסט 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Donaldson, Laura (7 בספטמבר 2018). "Strangers on ITV: When does it start, who's in the cast with John Simm and Emilia Fox and what's it about? All the details as start date is FINALLY revealed". OK!. נבדק ב-9 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "STV on Twitter". Twitter (באנגלית). נבדק ב-8 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Strangers | STV Player". STV Player (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-2019-09-03. נבדק ב-8 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Strangers". amazon.co.uk. Spirit Entertainment Ltd. 19 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)