האולימפיאדה הווירטואלית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האולימפיאדה הווירטואלית היא תחרות בתחומים מגוונים הנערכת באמצעות רשת האינטרנט (ומכאן "וירטואלית") בין בני נוער.

מטרתה של האולימפיאדה הווירטואלית לעודד את תלמידי חטיבות הביניים מאשכולות הפיס לקחת חלק בפעילות מדעית, תוך שימוש באינטרנט לקישור ביניהם. שמה המקורי של האולימפיאדה הווירטואלית הוא "עכבר הזהב".

האולימפיאדה מתקיימת ביוזמת המינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך והמחלקות הבאות בו:

את המודל לתחרות פיתחו יעל שיין וד"ר אושי (אשר) קראוס מהיחידה לנוער שוחר מדע באוניברסיטת תל אביב ביחד עם ד"ר רונית אשכנזי ממשרד החינוך.

מהלך התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות משתתפות 56 נבחרות של כל אשכולות ותפוחי הפיס בישראל, וכל נבחרת מונה כ־30 תלמידים בעלי ידע מגוון. בשלב הראשון, משתתפות כל 56 הנבחרות מתוך אשכול הפיס של הנבחרת, וכולן עונות על כ־35 שאלות שנשלחו מהמחלקה לנוער שוחר מדע של אוניברסיטת תל אביב. השאלות קשורות לתחומי המדע מגוונים, כמו גנטיקה, פילוסופיה, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, רפואה, מתמטיקה ועוד[1].

20 הנבחרות שצברו את מרב הנקודות בשלב הראשון עולות לשלב השני, ומתוכן עולות לשלב השלישי רק 5 נבחרות שצברו את מרב הנקודות בשלב השני.

השלב השלישי בתחרות, נערך באוניברסיטת תל אביב, והוא מלווה בחקר ובהרצאות המוצגות ל־5 הנבחרות המשתתפות בשלב השלישי. התלמידים של כל נבחרת מופרדים מכל מבוגר אחראי ומקבלים שאלות העוסקות בנושאי ההרצאות שנערכו קודם לכן. בסוף שלב זה, מוכרזות שלוש הנבחרות הזוכות בתחרות עכבר הזהב והתלמידים המשתתפים מקבלים תעודות השתתפות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]