האחות הטובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחות הטובה
The Good Nurse
מבוסס על The Good Nurse: A True Story of Medicine, Madness, and Murder עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טוביאס לינדהולם עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דארן ארונופסקי, סקוט פרנקלין עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קירסי וילסון-קיירנס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'סיקה צ'סטיין
נואה אמריך
Nnamdi Asomugha
אדי רדמיין
קים דיקנס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Biosphere עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ודי לי ליפס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Protozoa Pictures, FilmNation Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2022 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מותחן, סרט ביוגרפי, סרט שמבוסס על ספרים עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האחות הטובהאנגלית: The Good Nurse) הוא סרט דרמה ופשע אמריקאי משנת 2022 בבימויו של הבמאי הדני טוביאס לינדהולם ובכיכובם של אדי רדמיין וג'סיקה צ'סטיין.

הסרט שוחרר לצפייה בשירות הזרמת המדיה "נטפליקס" ב-26 באוקטובר 2022.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

התסריט לסרט נכתב על ידי קריסטי וילסון-קיירנס והוא מבוסס על ספר באותו שם שיצא בשנת 2013.[1] התסריט והספר מבוססים על סיפור אמיתי במרכזו צ'ארלס קאלן, אח לשעבר שהורשע ברצח מטופלים רבים. קאלן הוא רוצח סדרתי שעבד בתור אח בבתי חולים שונים ברחבי ארצות הברית, שהם ביצע את הרציחות. בסרט מככבים בנוסף לצ'סטיין ורדמיין גם ננאדי אסומוגה, קים דיקנס ונואה אמריך.

הקרנת הבכורה העולמית של הסרט הייתה במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו ב-11 בספטמבר 2022, ולאחר מכן הוא יצא בבתי קולנוע נבחרים בלבד במסגרת הפצה מוגבלת ב-19 באוקטובר 2022, לפני שפורסם ב-26 באוקטובר 2022 לצפייה ביתית בנטפליקס[2]. הסרט זכה לתשבחות המבקרים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי לורן היא אחות טיפול נמרץ עמוסה ושחוקה הנעזרת בקולגה חדש ומתחשב הן בעבודה והן בבית – אבל מותה הבלתי צפוי של חולה מעורר בה חשדות.

לורן היא אם חד הורית שעובדת ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים Parkfield Memorial בניו ג'רזי. היא הסובלת מקרדיומיופתיה, אותה היא מסתירה מחשש לפיטורין. בשנת 2003 בית החולים מגייס את האח המנוסה צ'ארלס קאלן לעבודה והוא מתחיל לעבוד בעיקר במשמרות לילה ביחד עם לורן. השניים במהרה הופכים לחברים טובים.

בעקבות מוות פתאומי של קשישה בשם אנה מרטינז, שטופלה במחלקה, מועצת המנהלים של בית החולים פונה למשטרה. למרות שהמועצה יזמה את הפניה, הם מנסים לטייח את העניין, בטענה שהמוות היה לא מכוון ושהסיבה לדיווח הייתה ציות לפרוטוקול הבריאות. אחד הבלשים החוקרים מטעם המשטרה מוטרד מהמקרה ובחקירה מתמקד באח החדש צ'רלי. בחקירה מתגלה שהוא הורשע באישומים קלים ב-1995. הם שואלים את איימי האם שמה לב שהינתן לכך שלחולה הקשישה שנפטרה הוזרק אינסולין.

החוקרים מנסים ליצור קשר עם בתי החולים שבהם צ'ארלי עבד בעבר, אך איש אינו מוכן לשתף פעולה. בנוסף בית החולים פארקפילד משתף לאחר זמן רב את תוצאות החקירה הפנימית עם המשטרה, וגם הן נראות מטויחות. בינתיים, מקרי המוות ממשיכים ואיימי נפגשת עם חברה ותיקה שמאשרת לה חשדות לגבי צ'ארלס.

לאחר שאישה צעירה מתה בבית החולים, בעלה מסכים לנתיחה שלאחר המוות. תוצאות הנתיחה חושפות שילוב כפול של אינסולין ודיגוקסין שהוביל למותה. בינתיים, בית החולים מפטר את צ'רלי באמתלה של אי התאמות קלות שנמצאו בקורות החיים שלו. בניסיון לפתות את צ'רלי לחשוף את מעשיו, בולדווין ובראון מזמינים את איימי לארגן איתו פגישה, אך הוא מגיב באגרסיביות כשהיא שואלת על פיטוריו.

בכתוביות הרצות על המסך בסוף הסרט נכתב כי צ'רלי נידון ל-18 מאסרי עולם רצופים על רציחות של 29 חולים, אך המספר האמיתי יכול להגיע לכ־400. איימי עברה את ניתוח הלב לה הייתה זקוקה, וכעת חיה בפלורידה עם בנותיה ונכדיה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'סיקה צ'סטיין משחקת את איימי לורן, אם חד הורית ואחות בבית החולים פארקפילד ממוריאל
  • אדי רדמיין משחק את צ'ארלס קאלן, אח מנוסה ורוצח סדרתי בסתר
  • נהמדי אסומגויה משחק את דני בולדווין, בלש במשטרת המדינה שהוקצה לחקור את מקרה המוות המסתורי בפארקפילד.
  • נואה אמריך משחק את טים בראון, בלש נוסף במשטרת המדינה ושותפו של בולדווין
  • קים דיקנס משחקת את לינדה גארן, מנהלת הסיכונים של פארקפילד ואחות לשעבר, המבקשת לשמור על השם הטוב של בית החולים למרות מקרי המוות
  • מאליק יובה משחק את סם ג'ונסון, מפקד המשטרה המקומית והקצין הבכיר של בראון ובולדווין.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2016 הוכרז שטוביאס לינדהולם יביים את הסרט על בסיס תסריט שכתבה קריסטי ווילסון-קיירנס בהתבסס על ספר מאת צ'ארלס גרייבר בשם "האחות הטובה: סיפור אמיתי של רפואה, טירוף ורצח". חברת Lionsgate אמורה הייתה להפיץ את הסרט[3] ובאוגוסט 2018, ג'סיקה צ'סטיין ואדי רדמיין החלו במשא ומתן בנוגע להשתתפות בסרט כשחקנים.[4] לאחר מכן נטפליקס נכנסה למשא ומתן לרכישת זכויות ההפצה העולמית של הסרט תמורת 25 מיליון דולר.[5]

הצילומים החלו ב-12 באפריל 2021 בסטמפורד (קונטיקט).[6]

האחות הטובה היה הסרט הנצפה ביותר בנטפליקס ב-27 באוקטובר 2022, יום לאחר יציאתו לאקרנים. בשבוע הראשון להקרנתו בנטפליקס הוא הגיע למקום הראשון ב-Top 10 של נטפליקס עם 68.31 מיליון שעות צפייה ונכלל בעשרת הסרטים המובילים בקרב 93 מדינות.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האחות הטובה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Watch The Good Nurse | Netflix Official Site, www.netflix.com (באנגלית)
  2. ^ D'Alessandro, Anthony (30 באוגוסט 2022). "Netflix Fall & Holiday Film Slate Includes Release Dates For 'Bardo', 'The Pale Blue Eye' 'Roald Dahl's Matilda The Musical' & More - Full List". Deadline Hollywood. נבדק ב-30 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Fleming, Mike Jr. (4 בנובמבר 2016). "Tobias Lindholm To Helm Lionsgate Serial Killer Tale 'The Good Nurse'". {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Wiseman, Andreas; Fleming, Mike Jr. (7 באוגוסט 2018). "Jessica Chastain, Eddie Redmayne Nearing Deals For Serial Killer Thriller 'The Good Nurse'". {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Wiseman, Andreas (23 בפברואר 2020). "EFM Biggie: Netflix Nears Deal In $25M Range For Eddie Redmayne-Jessica Chastain Thriller 'The Good Nurse'". {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "'The Good Nurse'".
  7. ^ Theodore-Vachon, Rebecca (1 בנובמבר 2022). "From Scratch Takes the Netflix Top 10, Week of Oct. 24". Adweek. נבדק ב-2 בנובמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)