לדלג לתוכן

הילה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הילה
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מיכל בת-אדם
הופק בידי מיכל בת אדם
תסריט מיכל בת-אדם
עריכה תומר אבנד
שחקנים ראשיים ג'ייד דייכס וויקס, איילה פלג, פיני טבגר, יעקב זדה דניאל
מוזיקה דניאל מזרחי
צילום יואב קוש
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה יונייטד קינג
הקרנת בכורה 2024
משך הקרנה 105 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

הילה הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2023 שעלה לאקרנים בשנת 2024 שכתבה וביימה מיכל בת-אדם. מופיעים בו ג'ייד דייכס וויקס, אילה פלג, פיני טבגר ויעקב זדה דניאל בתפקידים הראשיים. העלילה עוסקת באם יחידנית שמתקשה להינתק מאבי בתה שנטש אותה. חלק מהסיפור מתואר בפלשבקים ובחלומות הקשים שלה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הילה (ג'ייד דייכס וויקס) היא במאית סרטים תיעודיים. היא מגדלת לבד את בתה נעמי (איילה פלג) בת ה-7. האב הביולוגי של נעמי הוא הסופר שאול דותן (יעקב זדה דניאל), שעמו ניהלה מערכת יחסים אך הוא נטש אותה, התחתן עם אישה בריטית ועבר ללונדון. מגיע שאול לישראל לרגל הוצאת ספרו החדש, הילה עדיין קשורה אליו באהבה כפייתית ומטרידה אותו ואת משפחתו אך הוא מנסה להשתחרר ממנה.

הילה נתונה בסערת רגשות שמשפיעה על עבודתה ועל יחסה לנעמי. היא חוזרת בחלומות לילדותה בה אמרה לה אימה (דנה קבסה) שהיא לא יפה ולא חכמה ועל אביה שמואל (אלי גורנשטיין) שהביא אותה בכוח לשהות במשק של אחיו גדעון (רמי ברוך) וגיסתו שלומית (אסתי קוסוביצקי) שלא הבחינה שבעלה מטריד מינית את הילה הילדה.

נעמי והילה מתיידדות עם איש הביטחון של בית הספר, מיכאל (פיני טבגר). הוא מספר להילה כי בילדותו החל לנגן בפסנתר ונתן קונצרטים (דן מונסטירסקי) אך הפסיק בגלל לחץ נפשי, עבר למחשבים וכעת הוא שומר בבית הספר ומטפל בהוריו.

לבסוף מתקשר שאול להילה והיא בטוחה שהוא רוצה לחזור אליה אבל הוא מבקש ממנו שתעזוב אותו ואת משפחתו ולא חוזר בו גם לאחר שהיא מגלה לו שנעמי היא בתו.

כעת מתקרבת הילה למיכאל אך הוא מרגיש שהיא עדיין קשורה לשאול ומבקש ללכת אך היא מפצירה בו להישאר עד ש"המחלה" הכפייתית שלה כלפי שאול תחלוף.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'ייד דייכס וויקס הילה
איילה פלג נעמי
פיני טבגר מיכאל
יעקב זדה דניאל שאול דותן סופר
אלי גורנשטיין שמואל אבא של הילה
דנה קבסה אמא של הילה
יגאל שדה אח בבי"ח/מלצר
רמי ברוך גדעון דוד של הילה
אסתי קוסוביצקי שלומית אמא של הילה
ניר שטראוס דוד שכן של הילה
יוליה שניידר אשתו של שאול תלמידה
הילי הר-קט הילה בילדותה
יעל פולמן נורית חברה של מיכל
דן מונרסטירסקי מיכאל בילדותו פסנתרן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]