הים השחור (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הים השחור
Sen Anlat Karadeniz
סוגה דרמה
כותבים אייסה פרדה ארילמאז
בימוי אמרה קבאקוסאק
שחקנים אולס טונה אסטפה
אירם הלוואציוגלו
מהמט עלי נורוגלו
סינאן טוזקו
אויקו גורמן
ארץ מקור טורקיה
שפות טורקית
מספר עונות 3
מספר פרקים 207
הפקה
מפיק קרם צ'טאיי
חברת הפקה סינגרף
אתר צילומים איסטנבול, טורקיה
סורמן, טורקיה
אורך פרק 43 דקות
שידור
רשת שידור ATV
רשת שידור בישראל ויוה פלוס
פורמט (קול) סטריאו
תקופת שידור מקורית 24 בינואר 2018 – 13 בנובמבר 2019
קישורים חיצוניים
https://www.dubaione.ae/content/dubaione/en-ae/programs/4/Lifeline.html האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb

הים השחורטורקית: Sen Anlat Karadeniz) היא סדרת דרמה טורקית, בכיכובם של אירם הלוואציוגלו (אנ') ואולס טונה אסטפה.

בשל הסצנות האלימות שלה, נשלחו מספר תלונות ל-RTÜK כדי להפסיק את שידור הסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נפס הייתה רק בת 16 כשנמכרה לאיש מתעלל עשיר, בשם "ודאט", אשר כולא אותה במשך 8 שנים באחוזתו שבאיסטנבול. בניסיון ה-25 שלה, מצליחה נפס להימלט מ"הגיהנום החי" עם בנה בן ה-7, יהייט, שנולד כתוצאה מאונס. נפס ובנה מוצאים הזדמנות לברוח במהלך ביקורם של משפחת קלילי מאזור הים השחור, והם מסתתרים בתא המטען של מכוניתו של תאהיר, אחד מבני משפחת קלילי שהגיעו לביקור. כאשר הוא מגיע לארץ הולדתו, טרבזון, שנמצאת במרחק של 562 מיילים מאיסטנבול, תאהיר מגלה את נפס ובנה במכוניתו וכאדם שנולד וגדל באזור הים השחור, תאהיר מוכן לתת את חייו למען כל אדם שמטופל בחוסר צדק. תאהיר מקריב את עצמו כדי להציל את נפס ובנה. תוך כדי כך, הוא מתמודד עם אתגרים רבים, כולל חשיפת עצמו ומשפחתו לאיום החוטף של נפס, שהיה ידוע גם בתור המתעלל שלה, ודאט, וכן דחיית משפחתו וארצו לנפס; כמו הגנה על אישה "נשואה" עם ילד הנחשב "נגד המסורת" בעיר הולדתו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טאהיר קאללי (אולס טונה אסטפה): טאהיר הוא בעלה של נפס ואביו של יהייט ומאסל. אימץ את ייהיט בנו הביולוגי של נפס וודאט כבנו. אוהב את הים השחור ומרגיש מחובר אליו, מסוגל לשרוד מתחת למים בכל מקרה שהוא. בנו של טאהיר המשוגע, האדם שחשב שהוא דודו כל החיים ונקרא על שמו עד שמגלה כי הוא בעצם אביו הביולוגי, הוריו נרצחו בגלל אמו המאמצת אשר אמרה לאבא של אמו כי בתו ברחה עם גבר, ואביו הביולוגי של ודאט אשר היה מאוהב באימו של טאהיר רצח את הוריו. טאהיר הוא בן הדוד של מוסטפא, פאטיח ומוראט, אף על פי שחשב כי הם אחים.
  • נפס קאללי / נפס זורלו (אירם הלוואציוגלו): אשתו של טאהיר, הקורבן לשעבר של ודאט ואמה של יהייט ומאסל. איבדה את בתה כאשר נפטרה בלידה מוקדמת, ונפס מחשיבה זאת כנס לא ללדת לואדט עוד ילד בכלא שהוא יצר. נפס הייתה כלואה בביתו של ודאט במשך 8 שנים שבמהלך שנים אלו הציג אותה כאשתו והמשיך להתעלל בה ולאנוס אותה. בפרק האחרון לסדרה, נפס התקבלה ללימודי משפטים באוניבסיטת איסטנבול ולשם כך עוזבת את ביתה עם בעלה וילדיה.
  • ודאט סאייאר (מהמט עלי נורוגלו): החוטף / המתעלל של נפס, בעלה והמתעלל לשעבר של נזאר ואביו של ייה'יט וג'יילאן. אמו עזבה אותו כשהיה קטן ואביו היה פושע ואנס. אביו הביולוגי התעלל בו. ודאט רצח אותו בתור נער. אביו הביולוגי של ודאט מנסה להגן על תאהיר מכיוון שרצח את הוריו ורוצה לכפר על זה, כשודאט מנסה להרוג את טאהיר אביו יורה בו והורג אותו.
  • מוסטפא קאללי (סינאן טוזקו): בנו הבכור של סאנייה, בעלה של אסייה ואביו של באלים ומהמט ארן (מהמט על שם אביו של מוסטפא שנפטר, ומהמט ארן על שם נער מהעיירה שנפטר).
  • פרהט (עלי ארסן דורו).
  • סאנייה קאללי: אמם של מוסטפא, טאהיר והתאומים. לא מרוצה מכלותיה אייסה ונפס אך בשעת הצורך מגנה עליהן מפני שכניה. ידועה בכך שהורסת לבנה מוסטפא ולאשתו אסייה את רגעיהם הרומנטיים ותמיד רבה עם אסייה. סאנייה מרגישה אשמה על מות הוריהם של טאהיר מכיוון שבזכותה הרוצח שלהם ידע היכן הם נמצאים. סאנייה גידלה את טאהיר כבנה. כאשר סוד זה מתגלה כולם לא סולחים לה על מעשיה. לאחר מות ודאט, אביו ממליץ לה לחיות כל רגע ולכפר על חטאיה לאחר שרצח את בנו. סאנייה מקשיבה לו ומקבלת בברכה את כלותיה ומצליחה להשלים בין ילדיה.
  • עיסן סייר (גוזדה קאנסו): בן דודו של ודאט.
  • אסמה: עורכת דין, בת דודתה של אסייה. אשתו של עלי, שוטר וחברו של טאהיר מהצבא.
  • מוראט קאללי: בנו של אסנייה, אחד מהתאומים אשר חולקים את הכינוי הברדקיסטיים. מוראט מאוהב בנזאר. למרות התנגדותו של אביה, מוראט ונזאר מתחתנים אך היא בורחת ביום חתונתם בגלל אביה, עוזבת לאינסטנבול ומשאירה את מוראט שבור לב.
  • פאטיח קאללי: בנו של אסנייה, אחד מהתאומים אשר חולקים את הכינוי הברדקיסטיים. פאטיח מאוהב בבראק.
  • אסייה קאללי (אויקו גורמן): אשתו של מוסטפא ואמו של באלים ומהמט.
  • בראק: בתו של אחד מעובדיו (נאג'יפ) של ודאט, מאוהבת בפאטיח. הייתה בטוחה שודאט בן אדם טוב עד שהרביץ לה והכריח אותה להיכנס לביתה של נפס כמסווה של אישה מוכה. בראק עשתה זאת כי ודאט איים עלייה בחיי אימה וחיי אחותה ג'יילאן. בראק סיממה את נפס בכדי לערר את נפשה. לאחר שאביה נהרג היא מוצאת מחסה עם אחותה בבית קאללי למרות התנגדות של אם המשפחה סאניה. לאחר זמן מה מתברר כי אחותה אינה אחותה הביולוגית, לאחר שודאט איבד את בתו בלידה הוא אימץ ילדה שננטשה מכיוון שגם היא כמו בתו נולדה בלידה מוקדמת והיא חירשת. ודאט פוקד על אביו של בראק (עובד שלו) לגדל אותה כבתו, ילדה זאת היא היחידה שאוהבת את ודאט ללא תנאי. לזמן קצר ודאט שיקר לנפס כי ילדה זאת היא בתם הביולוגית. אביו הביולוגי של ודאט מצא את אימה לאחר מותו של ודאט. בראק נפרדת מכולם ועוברת לגור איתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]