המורה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
המורה
Der Lehrer
סוגה קומדיית מצבים עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים Peter Freiberg עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 9
מספר פרקים 98
הפקה
מפיק Christiane Ruff עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-24 דקות
שידור
רשת שידור RTL Television
תקופת שידור מקורית 10 באוגוסט 2009 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המורה היא סדרת טלוויזיה גרמנית. הסדרה עוקבת אחר המורה סטפאן וולמר המלמד גרמנית ומדעים החוזר לעסוק בהוראה לאחר עשר שנים. בית ספרו החדש הוא בעייתי ובעל תלמידים לא ממושמעים, הוא נהפך למומחה עבור "G-Kurs", הכיתה הבעייתית והכאוטית ביותר בבית הספר, בשיטותיו החדשות והבלתי קונבנציונליות הוא מצליח לחדור לתלמידיו לשנות את יחסם כלפי בית הספר.

אויגן באודר, מקס פלדר, דייוויד שוטר וז'אן גורסו היו בין השחקנים המשתתפים בסדרה.

הפרקים הראשונים צולמו בשנת 2007, אך הקרנת הסדרה החלה רק בשנת 2009 והופסקה לאחר עונה בודדת. בשנת 2013 הוקרנה העונה השנייה ומאז היא מוקרנת כל שנה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוסקת בסטפן וולמר, מורה לגרמנית, מדעי הטבע וספורט. לאחר עשר שנות היעדרות הוא חוזר לשירותי בית הספר. עבודתו החדשה, בית ספר מקיף ג'ורג' שוורטהוף, יתגלה במהרה אזור בעייתי. יש אנומיה במסדרונות וסטפן וולמר יוקצה בקרוב כמומחה לקורס G, שהוא הכיתה הכי כאוטית בכל בית הספר. עם שיטות אלטרנטיביות, לא שגרתיות, בגישה אחרת, עם זאת, הוא מביא את התלמידים מאחוריו במהרה ומצליח בהדרגה לשנות את עמדתם כלפי בית הספר.[1]

כשהמורה קארין נוסקה מגיעה לבית הספר בתחילת העונה השנייה, לאט לאט מתהווה רומנטיקה בינה לבין וולמר. בסוף העונה היא רוצה לעבור לבוסטון עם בן זוגה בארצות הברית, אך ברגע האחרון מחליטה להישאר בגרמניה. עם זאת, סטפן וולמר לא שם לב, שגם - ברגע האחרון - קונה כרטיס למטוס כדי להתוודות בפניה על אהבתו. בעונה זו וולמר גם לומד שיש לו בן גיי לא לגיטימי.

בתחילת העונה השלישית, בית הספר התיכון השכן נשרף, כך שתלמידי בית ספר זה נלמדים כעת גם בבית הספר המקיף. הרומנטיקה בין סטפן וולמר לקארין נוסקה חווה עליות וירידות ממושכות עד שהם מתנשקים ומתכנסים בסוף. העליות והירידות נמשכות בעונה הרביעית.

במהלך העונה הרביעית אתה גם לומד שלבמאי גינטר רוז יש בת, שלא היה לה קשר במשך שנים רבות בגלל בעיית האלכוהול שלו. יתר על כן, קורס G של וולמר מסתיים עם סיום לימודיה המוצלח ואחרי חופשת הקיץ מתחילה שנת לימודים חדשה בכיתה חדשה, קורס בית הספר העל.

קארין נוסקה נוקטת בתפקיד רקטור בלמגו ולוקחת אותה בתחילת העונה החמישית. היא בהריון אבל לא יודעת אם זה מוולמר או מידידו הטוב ביותר מייקל, מכיוון שקיימה יחסי מין עם וולמר פעם אחת במהלך מערכת היחסים שלה עם מייקל. היא חוזרת יחד עם וולמר וחוזרת לבית הספר בקלן, שם אמה פתחה מאז בקשר עם רוז. העונה החמישית מסתיימת בלידת התינוק בבית הספר ושני האבות שאמורים לחתוך את חבל הטבור.

בתחילת העונה השישית מבהירים את האבהות, האב הוא מיכאל. פטריק פצולד (אוגן באודר) מגיע כעמית חדש בבית הספר המקיף ג'ורג' שוורטהוף. הוא נלקח עם קארין, אך אינו יכול להראות את רגשותיו כלפיה בגלל היחסים עם סטפן. בינתיים הוא מאשר את ההנחה של נוסקה שהוא הומוסקסואל. סטפן רואה דרכו ודורש ממנו להתוודות בפני קארין בעצמו. בסופו של דבר, הוא יכול להוכיח לה רק את ההטרוסקסואליות שלו בנשיקה. בסוף העונה, סטפן וקארין רוצים להתחתן. עם זאת, דליפת גז מתרחשת באוהל החתונה, מה שמוביל לפיצוץ. תלוי בצוק, הוא נשאר פתוח אם כולם שרדו את האסון הזה.[2]

בתחילת העונה השביעית מתברר שקארין לא יכולה לזכור את שלוש השנים האחרונות בגלל הפיצוץ. ניסיונותיו של סטפן להחיות את זיכרונה על ידי ביקור במקומות מרשימים נכשלים. קארין יכולה לזכור רק מתי היא נמצאת בנשף סיום התיכון שלה כשהיא מבינה שהיא מכירה טנגו ואוהבת את סטפן. במהלך העונה הנוספת, סטפן מתפייס עם אמו לאחר שהוא מבין שהוא דחף אותה שלא בצדק לאחר מות אביו, אליו היה לו קשר הדוק מאוד. בניסוי בבית ספר בו נקבעים סוגי הדם של מייקל ופרידה, מתברר שמייקל אינו יכול להיות אביה של פרידה. בדיקה נוספת מאשרת אז שסטפן הוא האב. מתברר גם שקארין סובלת מצורה חשוכת מרפא של סרטן בלוטת התריס. בסוף העונה השביעית קארין מתה ממנה סוף סוף. קפיצה בזמן מתרחשת כעבור חמש שנים. ג'ונאס, בנו של סטפן, הפך בינתיים למורה ומתגורר עם סטפן ופרידה בבית. במקרה, סטפן מוצא מקל USB עם הודעה מקארין, שם היא מודה לו על הכל.

עונה 8 מתחילה 5 שנים לאחר מותה של קארין וולמר בעונה 7: פרידה, בתם של סטפן וולמר וקארין, היא כיום בת שש והיא הולכת לבית ספר יסודי. בפרק הראשון פוגש סטפן צעירה בשם שרה שאיתה יש לו דוכן לילה אחד. מאוחר יותר וולמר לומד ששרה חולקת גורל דומה לזה. בסוף הפרק השלישי בנו של סטפן ג'ונאס בורמייסטר עובר מבית וולמר ועוזב לעת עתה את הסדרה. כרגיל, דואג סטפן לצורכי תלמידיו, כולל נושאים כמו הגנת הסביבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ KG, imfernsehen GmbH & Co, Der Lehrer (בגרמנית), נבדק ב-2020-12-06
  2. ^ TEXT-BAUER, Der Lehrer: Hendrik Duryn steigt aus, www.hitchecker.de (ב־)