המזלג, המכשפה והתולעת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המזלג, המכשפה והדרקון
The Fork, the Witch, and the Worm
מידע כללי
מאת כריסטופר פאוליני
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
מקום התרחשות אלאגזייה
הוצאה
הוצאה פינגווין רנדום האוס עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור קנופף
תאריך הוצאה 2018
הוצאה בעברית
הוצאה כתר - כנרת
תאריך פברואר 21
תרגום יעל ענבר
מספר עמודים 158
סדרה
סדרת ספרים הירושה
ספר קודם הירושה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המזלג, המכשפה והדרקון (באנגלית: The Fork, the Witch, and the Worm - המזלג, המכשפה והתולעת) הוא הספר הראשון בסדרת סיפורי מאלאגזיה מאת כריסטופר פאוליני. הוא פורסם ב-31 בדצמבר 2018. מתרחש בעולם של מחזור הירושה שנה לאחר אירועי הירושה, הוא מורכב משלושה סיפורים קצרים, את השני כתבה אחותו של פאוליני, אנג'לה פאוליני[1][2].

הספר כולל הן דמויות חדשות והן דמויות ישנות אשר כבר הוזכרו בסדרה המקורית, ומספר על האתגרים הרבים שעומדים בפני אראגון וספירה כשהם מקימים מחדש את מסדר רוכבי הדרקונים בביתם החדש הרחק ממזרח לאלגזייה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המזלג[עריכת קוד מקור | עריכה]

אראגון מתקשה לעמוד בקצב העבודה הניהולית המשמימה הנדרשת מתפקידו החדש כמנהיג רוכבי הדרקון. ספירה משכנעת אותו לקחת הפסקה והוא מבקר את האלדונארי בהיכל הצבעים, שמראים לו חזון של מרטאג בסיונון. בחזיון, מרטאג מחופש נפגש בעיירה עם קבוצת שכירי חרב, שאותם שכר כדי לחפש שדה קרב חרוך אגדי של דרקונים. שכירי החרב מראים עדות לכך שמצאו אותו, אך מסרבים לספר לו את המיקום, בניסיון לסחוט אותו תמורת כסף נוסף. מתפתח קרב, ומרטאג אינו מסוגל להכניע אותם ישירות בקסם, אפילו באמצעות שם השפה העתיקה, בשל קמיעות שניתנה להם על ידי מכשפה בשם באצ'ל. אף על פי כן, מרטאג גובר על ההגנות שלהם על ידי כישוף מזלג כנשק. לאחר שניצח, מרטאג עוזב כדי להצטרף לעוקץ ולהמשיך בחיפושיו.

המכשפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכשפה אנג'לה, אשר נוסעת עם אלווה, מגיעה במפתיע להר הרוכבים. היא קראה לאראגון מספר פרקים לא מסודרים של ספר זיכרונות אוטוביוגרפי שהיא כותבת, שתכניו המוזרים מרמזים שיש לה את היכולת לנסוע לעולמות שמעבר לאלגאזייה. כשאראגון שואלת אם ספר הזיכרונות נכון, היא עונה בצורה מעורפלת.

התולעת/הדרקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אראגון מאוכזב כשהוא לא מצליח להציל שני גמדים ממערה חצובה. האורגל בארד מספר לו את הסיפור הקדום על וירמונד, הדרקון מקולקארס, דרקון פראי שחוגג על שבט אורגלי ובעלי החיים שלו ואז מתיישב בהר סמוך. כשהלוחמים הטובים ביותר שלו לא מצליחים להרוג את וירמונד, השבט לומד להסתגל, מסתתר במנהרות ומשאיר משק חי עבור הדרקון הרדום כשהוא מתעורר. אילגרה, ילדה שאביה נהרג על ידי וירמונד, מתמלאת בתשוקת נקמה ולומדת קסמים כשוליית שמאן. היא מתכננת מלכודת להרוג את הדרקון עם שיטפון מים, מתוך אמונה שהמים יכולים לכבות את הלהבה שלו.

כאשר זוג לתרבלאקה תוקפים את השבט ומאיימים לחסל אותו לחלוטין, אילגרה מעירה את וירמונד כדי להילחם בהם. הלתרבלאקה מתחמקים מהאש שלו ומחוררים את קשקשיו במקורם, ומשיגים את היתרון. אילגרה מפתה את שלושת הלוחמים למלכודת שלה ומשחררת עליהם שיטפון באמצעות שבירת סכר, אבל זה רק מביא לניצחון של וירמונד, שחוזר להר שלו כדי להתאושש ולהתרפא. אילגרה מקבלת אז את חוסר יכולתה להרוג את הדרקון ומתכננת לחיות חיים רגילים יותר בקרב השבט שלה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Fork, the Witch, and the Worm by Christopher Paolini, PenguinRandomhouse (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Christopher Paolini, Angela Paolini, The fork, the witch, and the worm, First edition, New York: Alfred A. Knopf, 2018, Tales from Alagaësia ; Eragon, ISBN 978-1-9848-9486-1