לדלג לתוכן

המנצחת (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המנצחת
Divertimento
בימוי מארי-קסטי מנסיון-שאר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מארי-קסטי מנסיון-שאר, Clara Bourreau עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Oulaya Amamra
זינדין סואלם
לינה אל ערבי
נילס ארסטרופ
נאדיה קאסי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Naomi Amarger עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 באוגוסט 2022 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 110 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט ביוגרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המנצחתצרפתית: Divertimento) הוא סרט ביוגרפי צרפתי משנת 2022. את הסרט ביימה מארי-קסטי מנסיון-שאר והוא מתאר את חייה של המנצחת זאהאיה זיואני (צר'). את זיואני מגלמת אולאיה אמארה (אנ') ואת סרג'יו צ'ליבידאקה מגלם נילס ארסטרופ.

זאהאיה זיואני נולדה בצרפת למשפחת מהגרים מאלג'יריה והתמודדה עם דעות קדומות לגבי מוצאה ודעותיה, מעמדה החברתי, היותה אישה, ורצונה הנחוש להיות מנצחת תזמורת מקצועית. בגיל 20 העיזה להקים את התזמורת הסימפונית "דיברטימנטו" המאגדת נגנים מסיין-סן-דני ופריז.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאהאיה ופטומה, אחיות תאומות בנות 17 ממוצא אלג'יראי המתגוררות בסיין סן-דני, חלמו לעסוק במוזיקה קלאסית בצורה מקצועית; זאהיה חלמה להיות מנצחת, ופטומה - צ'לנית. שתי האחיות מתקבלות לשנה האחרונה של התיכון היוקרתי רסין, שם הן מתוודעות לתלמידים מרקע חברתי מיוחס ונתקלות בבוז עקב הרקע החברתי שממנו הן באות.[1]

בכיתה הוקמה תזמורת שנועדה לאפשר לתלמידים השואפים להיות מנצחים להתאמן בניצוח. זאהיה ותלמיד נוסף מתאמנים, אלא שמנהל בית הספר הרחיק את זאהיה מניצוח, והעדיף תלמיד אחר, בעל סיכויים גבוהים יותר לזכות בתחרות.

כשהמנצח סרג'יו צ'יליבידאקה מגיע לבית הספר הוא מתרשם מזאהיה. הוא אומר לה שניצוח הוא איננו עיסוק לאישה אך מסכים לקבל אותה כתלמידתו.

זאהאיה מחליטה להקים תזמורת משלה, ולקרוא לה דיברטימנטו.[2] היא נאבקת לשכנע את ראש העיר לתמוך בה, וכדי שחבריה מהשכונות החזקות של פריז יסכימו לצאת לחזרות בסיין סן-דני, היא שמה לה למטרה להשתתף עם התזמורת שלה בתחרות בפולין.

התלמיד שבו תמך מנהל בית הספר אכן הצליח להעפיל לתחרות בעוד שזהאיה נכשלת. הכישלון מכניס אותה לדיכאון. אחותה פטומה לא מצליחה לעודד אותה, אך חבריה מהתזמורת מגיעים לנגן מתחת לחלונה והיא משתכנעת לנצח עליהם.

מעבר לניצחון המוזיקה, הסרט מראה שניתן ליצור שינוי חברתי כנגד כל הסיכויים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ZAHIA ZIOUANI – Divertimento (ב־)
  2. ^ Zahia Ziouani : podcasts et actualités, Radio France, ‏1970-01-01 (בצרפתית)