המפלגה הנוצרית השמרנית — BNF

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המפלגה הנוצרית השמרנית — BNF
Кансерватыўна-Хрысціянская Партыя — БНФ
מדינה בלארוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מנהיגים Zianon Pazniak עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1999 – 20 ביולי 2023 (כ־24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
אידאולוגיות לאומנות, שמרנות
מטה מינסק עריכת הנתון בוויקינתונים
www.narodnaja-partyja.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המפלגה הנוצרית השמרנית — BNFבלארוסית: Kanservatyўna-Hrystsіyanskaya Partyya — BNF) היא מפלגה פוליטית בבלארוס, אשר מתנגדת לנשיא אלכסנדר לוקשנקו.[1]

המפלגה הוקמה לאחר פיצול אחת ממפלגות האופוזיציה העיקריות של בלארוס - החזית העממית לשתי מפלגות בקיץ 1999. בדומה למפלגת BNF, גם המפלגה הנוצרית השמרנית מצהירה על עצמה כיורש למפלגת BNF ה"ישנה".

ממנהיגי המפלגה יורי בלנקי.

למפלגה אידאולוגיה דמוקרטית לאומנית.[2][3] המפלגה בעד הרחבת היקף השפה הבלארוסית, להתפתחות התרבות הלאומית, להחזרת הדגל הלבן-אדום-לבן וסמל הפהוניה כסמלי מדינה. המפלגה דוגלת בהגדלת תפקיד הדת בחברה תוך שמירה על חופש המצפון והדת, וכן הקמת כנסיות בלארוסיות. המפלגה שואפת לבנות רפובליקה פרלמנטרית דמוקרטית עם בחירת הנשיא על ידי הפרלמנט.

פעילויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי המפלגה, המשימה החשובה ביותר של ביטחון המדינה בבלארוס צריכה להיות כניסתה של בלארוס לנאט"ו ו"נורמליזציה" של הגבול בין רוסיה לבלארוס (כלומר הכנסת בקרת גבולות ומכס).

לאורך כל קיומה התנגדה המפלגה לממשל בבלארוס. המפלגה טוענת כי היא היורשת היחידה האמיתית של התנועה הפופולרית של החזית העממית בסוף שנות ה-80 ואינה מכירה במפלגת BNF "האחרת". היא מתרחקת משאר האופוזיציה בבלארוס ומכנה אותם "שותפים למשטר".

כל הבחירות לפרלמנט (2000, 2004, 2008, 2012, 2016, 2019) מאז הקמת משטרו של הנשיא לוקשנקו, הוחרמו על ידי המפלגה.

על פי אתר המפלגה, כעת היא פועלת כארגון של תנועת השחרור בבלארוס תחת "דיקטטורה והשפעה רוסית", ונלחמת ב"משטר הכיבוש הפרו-מוסקבאי האנטי-בלארוסי".

המפלגה מקדמת את רעיון האיחוד עם בלארוס, ליטא ואוקראינה. אחת המשימות של מדיניות החוץ היא גם המאבק לשמירה על זכויות התרבות של המיעוט האתני הבלארוסי ברחבי העולם.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]