הסוס בעל פרסת הזהב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסוס בעל פרסת הזהב
The Horse in the Gray Flannel Suit
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של אריק האץ'
בימוי נורמן טוקר
הופק בידי וינסטון היבלר
תסריט גורדון ומילדרד גורדון, ביל וולש
עריכה רוברט סטאפורד
שחקנים ראשיים דין ג'ונס
דיאן בייקר
מוזיקה ג'ורג' ברנס
צילום ויליאם סניידר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה חברת וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 3 בדצמבר 1968
משך הקרנה 116 דקות
שפת הסרט אנגלית
הכנסות 3,300,000 דולר
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הסוס בעל פרסת הזהבאנגלית: The Horse in the Gray Flannel Suit) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת קומדיה רומנטית משנת 1968 בבימויו של נורמן טוקר, עם דין ג'ונס ודיאן בייקר בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הספר "The Year of the Horse" של אריק האץ' (אנ') משנת 1965.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרד בולטון (דין ג'ונס) הוא אלמן המגדל לבד את בתו הלן (אלן ג'אנוב) בעזרת הדודה מרתה (לורן טאטל). פרד הוא פרסומאי בכיר בחברת פרסומת גדולה בשדרת מדיסון בניו יורק. הבוס שלו מר דוגן (פרד קלארק בתפקידו האחרון), הטיל עליו ליזום מסע פרסומת לתרופה נגד צרבת בשם "אספרסל". כל הצעותיו של פרד נדחות ודוגן נותן לו 24 שעות להביא רעיונות חדשים למסע הפרסומת, אחרת יפוטר.

פרד מיואש, בתו הלן חובבת הרכיבה עולה לו הון והוא עומד לאבד את מקום עבודתו. הלן רוצה שיהיה לה סוס משלה אבל פרד אינו מסוגל לשלם עבור זה. לאחר לילה מרוט עצבים וחסר שינה, הוא מגבש רעיון חדש ומצליח לאחר מאמץ לשכנע את דוגן. החברה תרכוש סוס במחיר 5,000 דולר שייקרא בשם "אספרסל". הלן תרכב עליו ותזכה במדליות וזה יזניק את מכירות ה"אספרסל". דוגן מבטיח לפרד שאם מסע הפרסום יצליח, הוא יעלה את משכורתו וימנה אותו לסגן נשיא החברה.

פרד נפגש עם המאמנת ובעל בית הספר לרכיבה, סוזי קלמנס (דיאן בייקר) והיא מוצאת חן בעיניו. "אספרסל" הוא סוס בגוון אפור (מכאן שם הסרט) והלן מתחילה להתאמן עליו, זוכה בשלוש מדליות ושמו של "אספרסל" מתפרסם ביחד עם שם התרופה.

רוני (קורט ראסל) הוא ידיד של הלן ומנסה להתחבב עליה אך היא כל הזמן עסוקה בסוסים. דוגן מגיע ומודיע שמכירות התרופה אינן מספיקות ודורש שהסוס ישתתף בתחרות הארצית בשיקגו אחרת עתידו בחברה אינו מובטח. הלן מקשיבה לשיחה ומרגישה שאינה יכולה להשתתף בתחרות.

באחת הפעמים בהן לוקח פרד את "אספרסל" לרכיבה, מתחיל הסוס לדהור ושוטרים עוצרים אותו בחשד לגניבת הסוס. פרד לא יכול להוכיח שהוא בעל הסוס ולכן נעצר ומשוחרר למחרת.

פרד אומר לסוזי כי בעת הדהירה הסוס קפץ מעל גבר בגובה 2.1 מטר. היא בטוחה שלסוס יש פוטנציאל ומסכימה לרכב על הסוס בתחרות לאחר תקופת אימון בעזרת המאמן ארצ'ר מדיסון (לויד בוצ'נר) שהיה בעבר חבר קרוב שלה. פרד מסכים מחוסר ברירה.

התחרות היא קשה וארוכה אולם בסופה זוכה סוזי והסוס האפור "אספרסל" במקום ראשון.

הכל בא על מקומו בשלום, הסוס "אספרסל" ביחד עם התרופה "אספרסל", פרד מקבל העלאה במשכורת וקידום בתפקיד וסוזי מקבלת בשמחה את הצעת הנישואין שלו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
דין ג'ונס פרד בולטון פרסומאי
דיאן בייקר סוזי קלמנס מאמנת רכיבה
אלן ג'אנוב הלן בולטון
קורט ראסל רוני גרדנר חבר של הלן
פרד קלארק תום דוגן הבוס של פרד
לורן טאטל דודה מרתה
לויד בוצ'נר ארצ'ר מדיסון מאמן רכיבה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]