הרפתקאותיו המדהימות של קפטן תחתונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרפתקאותיו המדהימות של קפטן תחתונים
The Epic Tales of Captain Underpants
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
מבוסס על קפטן תחתונים מאת דאב פילקי
סוגה הנפשה, הרפתקאות, קומדיה, פעולה
יוצרים דאב פילקי
פיטר האסטינגס
מארק בנקר
מדבבים נט פקסון
סידני פארק
ראמון המילטון
ג'יי גראנני
ג'ורג' דיאז
פיטר האסטינגס
מדבבים בעברית דדי זהר
יולי סקר
פז פרל
נדב לאור
מיה אלון
ספיר דרמון
מייה קדוש
דוריאל זוהר
יהונתן מגון
גילן שחף
דניאל מגון
רונה בקרמן
גדי לוי
שרית סרי
עמי מנדלמן
ניר ברק
דן שצברג
צביקה פורמן
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 (כולל קפטן תחתונים בחלל)
מספר פרקים 45 (+3 ספיישלים)
הפקה
מפיק טוד גרימס
מפיקים בפועל פיטר האסטינגס
חברת הפקה דרימוורקס הנפשה
Scholastic Entertainment
Titmouse, Inc.
הפצה NBCUniversal הפקות, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'רד פייבר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 24 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
רשת שידור בישראל נטפליקס, ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 13 ביולי 20184 בדצמבר 2020
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרפתקאותיו המדהימות של קפטן תחתוניםאנגלית: The Epic Tales Of Captain Underpants) היא סדרת טלוויזיה מונפשת לילדים מבית היוצר של דרימוורקס הנפשה, ששודרה באתר נטפליקס, המבוססת על סדרת ספרי ילדים בעלת אותו שם שכתב דאב פילקי.

לסדרה המקורית ישנן 3 עונות, סדרת ספין-אוף בעלת עונה אחת, 2 ספיישלים של חגים נוצריים (ליל כל הקדושים וחג המולד) וסרט אינטראקטיבי קצר שאורכו כ־45 דקות, ששם הצופים הם אלו שבוחרים איך הסיפור ייכתב.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר הרפתקאותיהם של המתחנים וציירי הקומיקס ג'ורג' בירד והרולד הצ'ינס, והמנהל שלהם מר פיפיש, אשר הופנט בידי ג'ורג' והרולד והופך ליצירה שלהם: קפטן תחתונים.

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ורג' בירד (George Beard) - ילד בן 9 ושלושת רבעי שלומד בכיתה ד' יחד עם חברו הטוב ביותר, הרולד הצ'ינס, בבית הספר היסודי על שם ג'רום חרבנוביץ'. מתואר בתור "הילד עם העניבה והשיער הקצר". ג'ורג' נולד ב־10 ביולי 2008, במישיגן, ארצות הברית. כשהיה בן 5 עבר דירה לפיקווה, אוהיו, בית צמוד לביתו של הרולד. ג'ורג' אוהב לספר את הסיפורים בספרי הקומיקס שהוא והרולד כותבים. המאכל האהוב עליו הוא עוגיות שוקולד צ'יפס. הוא בן יחיד, גר עם אמא ואבא שלו ושני חתולים, בשם חזרזיר וכוסמת. הוא, יחד עם הרולד וקפטן תחתונים, הם הדמויות היחידות שהופיעו בכל פרק. הוא אפרו - אמריקאי, הולך עם תספורת צבאית ועניבה. גם לו וגם ולהרולד יש הפרעות קשב וריכוז. ג'ורג' דובב על ידי רמון המילטון באנגלית ופז פרל בעברית.
  • הרולד הצ'ינס (Harold Hutchins) - ילד בן 10 שלומד בכיתה ד' יחד עם חברו הטוב ביותר, ג'ורג' בירד, בבית הספר היסודי על שם ג'רום חרבנוביץ'. מתואר בתור "הילד עם החולצה הקצרה והתספורת הגרועה". הרולד נולד ב־6 במרץ 2008, אבל כפי שאמר בעונה 3, הוא נולד באיחור של 3 שבועות, ועדיין, מבוגר מחברו הטוב ביותר ב-3 חודשים. הרולד הוא דמות יותר ביישנית מג'ורג', ולמרות זאת, הוא מרגיש ביטחון בקרבת ג'ורג'. הוריו של הרולד גרושים, והוא גר עם אמא שלו בלבד. הוא אוהב לצייר, לגלוש בסקייטבורד וללעוס מסטיקים. הרולד הוא מאוד רגיש וביישן, ובאותו זמן מאוד חכם ויצירתי. הוא גר ברחוב הגפן 1,570 בפיקווה, אוהיו. הרולד תמיד הולך עם חולצת טריקו בעלת פסים ירוקים ונעלי סניקרס שחורות. שיערו של הרולד הוא בלונדיני ועורו מאוד בהיר. בסדרה נחשף שלהרולד יש הטרוכרונומיה (כלומר, עיניים בשני צבעים שונים), עין שמאל כחולה ועין ימין ירוקה. הרולד הוא הומו, אף על פי שלא נחשף בסדרה, אלא רק בספרים. בעונות החדשות קולו של הרולד נעשה עמוק יותר, וזאת משום שהמדבב שלו נכנס לגיל ההתבגרות. הרולד דובב על ידי ג'יי גרגנני באנגלית ויולי סקר בעברית.
  • מר בנימין פיפיש (Mr. Benjamin Krupp) - המנהל הרגזן והאכזרי של ג'ורג' והרולד, שונא ילדים וכיף. כל המטרה שלו בחיים היא לאמלל ילדים ולהתעלל בהם. בסופו של דבר ג'ורג' והרולד החליטו להפנט אותו ולהפוך אותו לגיבור העל שהם המציאו (קפטן תחתונים). הוא נולד ב-1 באפריל 1967. פיפיש הוא קצת טיפש, בדומה לקפטן תחתונים. הוא קירח, אבל תמיד מסתובב עם פאה מגוחכת שאותה הוא מכנה "שַׂעַר" (באנגלית: "Hairy"). הוא דובב על ידי נאט פוקסמן באנגלית ודדי זהר בעברית.
  • אריקה וונג (Erica Wang) - חברתם הכי טובה של ג'ורג' והרולד ולומדת איתם באותה הכיתה. אריקה (ככל הנראה) נולדה באוקטובר 2006. היא חצי אפריקנית וחצי אסייתית. בניגוד להרבה מהדמויות האחרות, אריקה לא הופיעה בספר או בסרט. בעונה השנייה היא הפכה לגיבורת על בשם פומפזית (באנגלית: Plungerina), אך פרשה מאוד מהר בשל לחץ. היא עוזרת לג'ורג' והרולד הרבה בכתיבת סיפורים חדשים. אריקה היא דמות מעט מפחידה, היא יודעת הכל וטובה בהכל. המון צופים חושדים שאריקה היא לסבית או פאנסקסואלית, ולמרות זאת, זה מעולם לא אושר. אריקה היא כהת-עור, שיער האפרו שלה תמיד אסוף, היא הולכת עם ווסט או עליונית בצבע טורקיז על החולצה הירוקה שלה, מכנסיים סגולים ארוכים ומגפי גשם צהובים. משתמשת לעיתים קרובות בפצצות עשן. אריקה דובבה על ידי אריקה לוטרל באנגלית וספיר דרמון בעברית.
  • מלווין ריצ'רד מלשנוב (Melvin Sneedly) - אויבם המושבע של ג'ורג' והרולד. מלווין הוא ילד בלתי רגיל. הוא חכם בצורה מדאיגה-מאז שהיה תינוק, כבר ידע ליצור מכונות והמצאות שהן למעשה מעבר למדע המודרני. מלווין לובש עניבת פפיון ומשקפים עגולים. הוא ג'ינג'י מנומש וחיוור מאוד. מדובב על ידי ג'ורדן פיל באנגלית ונדב לאור בעברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]