פז פרל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פז פרל
פרל ביולי 2013
פרל ביולי 2013
לידה 15 בינואר 1985 (בן 39)
גבעת שמואל, ישראל
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-2007
עיסוק זמר, פזמונאי, מלחין, שחקן ומדבב
סוגה R&Bסול (סגנון מוזיקלי)פופרוק קלשאנסון
סוג קול טנור, קונטרה-טנור
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר וגיטרה
www.pazpearl.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פז פרל (נולד ב-15 בינואר 1985) הוא זמר, פזמונאי, מלחין, שחקן ומדבב ישראלי, זוכה פרס קרן אקו"ם לעידוד היצירה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פז פרל נולד וגדל בגבעת שמואל. מגיל 7 החל לשיר במקהלת בית הספר, למד נגינה בפסנתר ובאורגן בקונסרבטוריון. בהמשך הצטרף למקהלת הילדים "שובבי הגבעה" בניהולו של עוזי אסנר, להקת צעירי הגבעה בניהולו של עזרא מוריאל, ולהקת תנועת הנוער קריית אלון בניהולן של נעה אסנר וסיוון ברונשטיין.

הוא למד בתיכון "אהל שם" ברמת גן. בתקופת התיכון שר והופיע בלהקת "צעירי רמת גן" בניהולו המוזיקלי של אהרלה סייקס, ובלהקת תיכון אהל שם בניהולו המוזיקלי של עזרא מוריאל. בגיל 16 החל לנגן בגיטרה, לכתוב ולהלחין, ואף זכה בשנים 2002–2003 במקום הראשון ובמקום השלישי בתחרות "אהל שיר" לביצוע ויצירת שירים מקוריים.

בצה"ל שירת כמאבחן ביטחוני בעזה ובטולכרם, כמ"כ טירונים, וכמש"ק פיתוח הדרכה בתחום המעברים בקו התפר בבית הספר למשטרה צבאית. במהלך שירותו הצבאי זכה ב"חייל מצטיין" והופיע כזמר בטקסים יחידתיים ובעצרת חילית מרכזית בלטרון בבימויו של שוקי וגנר.

בתום שירותו הצבאי, עבד כמלצר-מזמר, למד הלחנת שירים אצל יהושע לימוני ולאחר מכן טס לארצות הברית כדי ללמד מוזיקה במחנה הקיץ היהודי "רמה פוקנוס". לאחר שובו לישראל, החל ללמוד בבית הספר "רימון" במגמת הלחנת שירים וביצוע קולי וסיים את השנה בהצטיינות.

ב-2010 החל פרל את לימודי המשחק ב"בית צבי". לאחר כשנה, המשיך את לימודיו במשך שלוש שנים נוספות באקדמיה לאמנויות המופע וסיים בהצלחה את לימודי המשחק בשנת 2013.[1]

בד בבד, למד פרל לתואר ראשון באמנויות בהדגשת קולנוע ותיאטרון של האוניברסיטה הפתוחה, אותו סיים בהצטיינות יתרה בשנת 2016. במהלך לימודיו זכה בהצטיינות דיקאן, הצטיינות נשיא ובמלגה מטעם קרן המלגות לחקר השואה ולמורשת יהודי פולין וקרן המלגות של קק"ל במוזיאון לוחמי הגטאות, עבור עבודה אקדמית שכתב בנושא ייצוג ניצולי השואה בקולנוע הישראלי, תחת הדרכתה של ד"ר ליאת שטייר לבני.[2]

פז הוא בוגר קורס מחזות הזמר של משה קפטן ודוקי עצמון, קורס הדיבוב של שרון כהן, לימודי משחק פרטיים אצל זיו מאיר ואילנה קיוויתי, לימודי משחק מול מצלמה אצל שרון אלכסנדר ועינת ויצמן, סדנאות משחק מול מצלמה עם המלהקות מרב נחום, אסתר קלינג, אמירה בוזגלו, ענבר דוד, חמוטל זרם ולימור שמילה ועם הבמאים אמיל בן שמעון, אופיר לובל, רמה בורשטיין, ולימודי פיתוח קול, היגוי, דיבור ו-Speech therapy באופן פרטי אצל נירה גל ובנוסף אצל דלית כהנא, עליזה חן ונועם טלמון.

באוקטובר 2017 השתלם בטיפול במיתרי הקול ובעיות קול ובליעה, באמצעות אבחון הגרון, אצל האוסטאופט פסיכותרפיסט יעקב ליברמן.

בנוסף למד ריקוד בסגנונות שונים ב"סטודיו בי" ובסטודיו של עוז מורג ושיעורי סטפס באופן פרטי אצל אורית הירש.

החל משנת 2015 מלמד פז פיתוח קול, משחק ומוזיקה ב-תיאטרון אורנה פורת ובמסגרות רבות אחרות.[3] כמו כן, ניהל מוזיקלית את להקת הנוער של בית פרנקפורט בתל אביב בשנים 2016–2017.

בשנת 2018 סיים את קורס "משחק מול מצלמה" אצל רות דייכס.

בשנת 2021 סיים לימודי כתיבת תסריט אצל מרב נחום.

קריירת שירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פז פרל מתוך הופעה בתיאטרון תמונע
מתוך צילומים לאלבום הבכורה
עטיפת הסינגל "רק עוד דקה"

בשנת 2006 במהלך שירותו הצבאי, שיתף פעולה עם הראפר שי360 ושימש כווקאליסט בשיר ״Home״, שנכתב במיוחד עבור פרויקט תגלית ושימש כהמנון הפרויקט.

בשנים 2006–2007, פז פרל היה הסולן המקורי של להקת "FLOW" אשר זכתה בתואר "הדבר הגדול הבא במוזיקה הישראלית" מטעם סלקום וערוץ ביפ ונבחרו על ידי משרד החוץ (מבין שלל מועמדים כמיספלאג, אטליז, אסף אבידן והמוג'וס ועוד) כמובילי קמפיין הסברתי בעולם בעזרת מוזיקה ישראלית. לאחר טיסתו לארצות הברית הוחלף פרל על ידי זמר הרוק רן ירושלמי. [4] פרל היה שותף מרכזי בהלחנת השירים, ביניהם הסינגלים "You", "Soul colored clay" ו-"Perfect view".

בשנת 2009 קיים את הופעת הבכורה שלו ב"צוותא" בליווי נגנים, מול קהל רוכש כרטיסים.

בשנת 2011 קיים הופעה אינטימית ב"סלונה יפו" בליווי פסנתר כנף, צ'לו וגיטרה. המופע התבסס על עיבודי הפסנתר של הפסנתרן תמיר ליבוביץ׳ שלימים הפך לשותפו המוזיקלי המשמעותי של פרל ואף לקח חלק משמעותי בהקלטות אלבום הבכורה.

במהלך לימודיו, השתתף כזמר-ליווי בקדם-אירוויזיון 2011, שם ליווה את הזמרת עידית הלוי, בשיר "It's my time". הביצוע לשיר הגיע למקום השני בתחרות הקדם לאחר דנה אינטרנשיונל וקיבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר מהצופים בבית. בשנת 2013 הופיע שוב בתחרות בליווי הזמרת מורן מזוז, בשיר "תן לי סימן".

בשנים 2012–2013 הופיע בישראל ומחוצה לה במסגרות שונות: במופע מחווה לסלין דיון, מופע מחווה לויטני יוסטון, הופעה ביום ההולדת של הנשיא שמעון פרס בטקס 70 שנה לניצחון על הנאצים בלטרון ובטקסים ממלכתיים נוספים בבנייני האומה ובהיכל התרבות.

בשנת 2012 הופיע במונקו ובדרום צרפת לצד שארל אזנבור וליונל ריצ׳י.

בחודש מרץ 2014 שר את ההמנון הלאומי בחצי גמר גביע המדינה בכדורסל.

בשנים 2014–2015 הופיע בתיאטרון "תמונע" במופעי להקה מלאים בהם אירח את הזמרים דניאל יפה (זוכת העונה השנייה של אקס פקטור ישראל), עידו פרמון ומור אפרת ביטון.

בשנת 2015 החל פז פרל להקליט את אלבום הבכורה פרי עטו, בהפקה, עיבודים מוזיקליים ותזמורי כלי מיתר של רמי אוסרווסר.

בפברואר 2017 זכה פז במענק להפקת אלבומו מטעם קרן קידום היצירה של אקו"ם.

ב-21 ביוני 2017 פרסם פז את סינגל הבכורה "רק עוד דקה" אותו כתב והלחין. השיר לווה בקליפ בבימוי ולדי סקוריק ולירן קנטרוביץ ושודר במדיות השונות לרבות ערוץ 2, ערוץ 24, ערוץ הספורט וחדשות הבידור.[5] ב-17 בספטמבר 2017, הסינגל "רק עוד דקה" הוכתר לשיר השנה ופרל זכה בתואר תגלית השנה של תוכנית הרדיו "פעמיים כי טוב" בהנחיית תומר פישר.

ב-15 בנובמבר 2017, פורסם הקליפ לסינגל השני, "נוגע לא נוגע".[6] השיר לווה בקליפ שצולם בבית נטוש ובספינה נטושה ביער. בקליפ רוקדים האמנים טל סיקסיק ונטעלי חכם בבימוי ולדי סקוריק. הקליפ שודר בערוץ 10, ערוץ 2 וערוץ 24 ונכנס לפלייליסט של רדיו ירושלים.

ב-15 בינואר 2018 נפתח סיבוב ההופעות של פרל בתיאטרון תמונע בליווי 5 נגנים, ובמהלכו אירח את דניאל יפה, זוכת העונה הראשונה של "אקס פקטור ישראל".

ב-27 בפברואר 2018, הוציא פז את הסינגל השלישי "דיזנגוף"- שנסון ישראלי מלווה בקליפ שצולם בנסיעה אל ההרים המושלגים בשווייץ. השיר "דיזנגוף" נבחר לשיר השבוע ברדיו חוף אילת, שודר בערוץ 24 והיה מועמד לשיר השנה לשנת 2018 ברדיו קול הנגב.[7]

ביולי 2018 הצטרף פז כזמר בהרכב הסול "Soul Republic" - הרכב המונה 7 נגנים ו-4 זמרים המבצע שירים של גדולי זמרי הסול כגון דיאנה רוס וסטיבי וונדר.

ב-6 באוגוסט 2018 הוציא פרל לרדיו את הסינגל הרביעי מתוך אלבום הבכורה "יום אחד אולי", השיר נכנס מיידית לפלייליסט להיטי הפופ של ספוטיפיי, הושמע ברדיוס 100FM ובתחנות הרדיו השונות וקיבל ביקורות מצוינות במעריב, דה-מרקר, ופנאי פלוס, ועוד.[8][9][10]

החל מדצמבר 2019 משתתף פז במופע "הלהקה חוזרת" בבימויו של עופר שפריר משירי הלהקות הצבאיות בהופעה חיה בליווי נגנים וזמרים המתארחים לעיתים קרובות כגון מירי אלוני וחנן יובל.

ב-23 בפברואר 2019 הוציא פז פרל את הסינגל "יובל". השיר הגיע לעשרות אלפי צפיות ביוטיוב וזכה לביקורות מצוינות בעיתונות.

ב-15 בינואר 2020 הוציא את הסינגל "שמשהו יקרה הלילה" בשלוש גרסאות: יוונית, עברית וגרסה משולבת של שתי השפות. השיר יצא בשלושה קליפים שצולמו בחווה גדולה בהרי צפון יוון בחבל תסאליה בבימוי עדינה חיימיס ובצילום של דני צחורי. השיר הגיע למעל 300,000 צפיות ביוטיוב ושודר בטלוויזיה וברדיו.[11]

במסגרת ליהוקו של פז לעונה השלישית של התוכנית ״נינג׳ה ישראל״ בתור זמר הבית של התוכנית, ניתנה לו משימה ע״י אסי עזר[12] לכתוב ולהלחין שיר למתמודדת סבטה חורין ולהגיע לשיר לה אותו במסלול הנינג׳ה בנמל חיפה. עקב שהייתו של פז בחו״ל בזמן ימי הצילומים במסלול, הוקרן למתמודדת השיר המקורי כקליפ. האייטם שודר במלואו ב-4 בנובמבר 2020 בפרק 11 של העונה השלישית של התוכנית. בעקבות שידור זה פרץ פז פרל לתודעה הציבורית. עקב בקשות צופים לשיר המלא, פרל הקליט את השיר בגרסה מלאה ופרסם אותו כסינגל בשם "סבטה" בנובמבר 2020, בליווי קליפ שערך אופיר חדד המשולב בקטעי התוכנית.[13] השיר סבטה שודר ב"כאן ב'", ערוץ 12 וערוץ המוזיקה הישראלי וחצה את רף 100 אלף הצפיות ביוטיוב.

במהלך שידורי העונה השלישית של נינג׳ה ישראל ביצע בליווי גיטרה את השירים: אני חוזר הבייתה, הבייתה (שירה של ירדנה ארזי), זה היה ביתי, הזמן הוא כמו גלגל ענק, Love is in the air של ג׳ון פול יאנג ו- Love is all you need של הביטלס.

בדצמבר 2020 פורסם השיר "אני גיטרה" - גרסה מחודשת לשירה של נעמי שמר כדואט במסגרת פרויקט הדואטים של הזמר ושדרן הרדיו דב גרינר.

ב-18 בדצמבר 2020 שובץ שיר של פז פרל בשם ״רצה רצה״ בעונה השלישית של הסדרה ״אחותי ג׳קי״ בשידורי הוט. השיר שודר בגרסתו האינסרומנטלית (פסנתר ורביעיית כלי קשת) על רקע סצינות של ג׳קי אזולאי ובעלה המתייעצים עם בני המשפחה לגבי רצונם להתגרש.

החל מאוגוסט 2021 משתתף פז במופע "תמיד עולה המנגינה" בבימויו של עופר שפריר משירי יאיר רוזנבלום בהופעה חיה בליווי נגנים וזמרים ובהנחייתו של יורם רותם. בנוסף משתתף במופעים ״שירים עד כאן״ משירי נתן יונתן ו״אגדת דשא״- ערב שירי ההתיישבות העובדת בבימוי עופר שפריר ובניהול מוזיקלי של אייל גלבוע.

באוקטובר 2021 הופיע לראשונה בפסטיבל הפסנתר בהופעה מיוחדת בה אירח את אייל שחר, זאת במקביל להוצאת סינגל חדש בשם "סליחה".

ב-4 במרץ 2022 הוציא פרל את אלבום הבכורה ״שמשהו יקרה הלילה״ עליו עבד במשך 8 שנים. [14]

באפריל 2023 נכנס השיר ״דיזנגוף״ לפסקול העונה העשירית של סדרת הריאליטי ״מחוברים״ הגרסה האינסטרומנטלית של השיר מלווה את נסיעתה של קרן פלס לקנדה בעקבות המחזמר שכתבה.

פרל אינו מגדיר את סגנונו המוזיקלי ומתאר אותו כתערובת של סגנונות שונים והשפעות שונות עליהן גדל כמו: מוזיקת נשמה, פופ, מוזיקה לטינית, מוזיקה שחורה, ג'אז, מוזיקה מרוקאית, בלדות רוק, מחזמר ושאנסון.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פז פרל בתפקיד הכומר הייל בהצגה "ציד מכשפות"
מתוך "מיס סייגון"

במהלך לימודיו שיחק בתפקידים ראשיים בהצגות: "מסך מפוצל" בבימוי מוניר בכרי וטל עומר, "ציד מכשפות" בבימוי עמית גזית בתפקיד הכומר הייל, בתפקיד הסוהר וזמר בטריו ווקאלי בעיבוד לשני מחזות של הרולד פינטר - "שפת ההר" ו"עפר ואפר" בבימוי פרופסור אברהם עוז. בנוסף, שיחק בהצגה "קרום" בבימוי עמית גזית בתפקיד תכטיך, הפקה זו עלתה בשנת 2013 בתיאטרון הקאמרי במסגרת פסטיבל חנוך לוין הבינלאומי.

בשנת 2013 השתתף במופע מחווה לעמוס קינן בתיאטרון הקאמרי בבימוי אבי גז.

במסגרת לימודיו ב"בית צבי" שיחק במחזמר "הבית שלנו" משירי להקת "מאדנס" בבימוי אילן שטורם בתיאטרון רמת גן והעפיל לגמר תחרות המלגות "אלי לאון" על ביצוע שיר ישראלי ולגמר תחרות המלגות על שם ג'ורג' וואל בשני קטעי מחזמר.

בשנת 2011 גילם את דמותו של עודד במחזמר "מסביב לעולם ב-80 שירים" בבימויו של עודד מנסטר. ובשנת 2012 את דמותו של חיים במחזמר "מערת החכמולוגים" בבימויו של קלוד דדיה.

לאחר סיום לימודיו, בשנת 2013, שיחק את הגמד שפריץ בהצגה "שלגיה והצייד" בבימויו של צדי צרפתי לצד יעל בר זוהר, גיא זו-ארץ, טל מוסרי וחנה לסלאו.

בשנת 2014 שיחק את תפקיד הפיל בהצגה "מי אפרוח של אמא" בבימוי אורי אומנותי בתיאטרון אורנה פורת.

בחנוכה 2014–2015 שיחק בהצגה "101 כלבים דלמטים" לצד דנה אינטרנשיונל, מיקי קם, חני נחמיאס, אורנה ומשה דץ, ירון ברלד וקובי מימון.

החל משנת 2015 משחק פז בתיאטרון גושן [15] את דמותו של צפי בהצגה "נרקיס מלך הביצה" בבימוי רענן פררה ומשה בן שושן ואת מיק העכבר (בעבר גולם על ידי לירון לב) בהצגה "חגיגת השירים של דתיה בן דור" בבימוי עידן עמית.

בנוסף שיחק במספר הצגות בתיאטרון הדב הירוק המציג מגוון הצגות בנושא שמירה על איכות הסביבה- "ילד ירוק", "שומרי היער" ועוד.

בשנת 2016 גילם בוס אשר מטריד מינית את מזכירתו בהצגה "דפי" בבימוי אירית ראב שהועלתה באולם ירושלמי בסוזן דלל.

בחנוכה 2016–2017 שיחק בתפקיד "ג׳וקו" בהצגה "אופס הילדים התכווצו" לצד יובל המבולבל, ציפי שביט, מיכל הקטנה, מני ממטרה, ושולה חן בבימויו של רני מגר. בעקבות מפגשו המוצלח של פרל עם מני ממטרה ויובל המבולבל במהלך החזרות וההצגות של "אופס הילדים התכווצו" הצטרף פרל כשחקן למופע של "מני ממטרה" תחת NMC-young.

בדצמבר 2017 שיחק פרל את פרופסור גאורג רינצלר ותפקידים נוספים במחזמר "טראסק"- מחזמר מקורי מאת בועז אפלבאום וקובי אשרת בבימוי רוני ניניו אשר הוצג בהיכל התרבות בת ים במסגרת חג המחזמר בניהולו האמנותי של אורי פסטר.

בדצמבר 2017 שיחק פז בהצגה "ממלכת הצעצועים" בבימוי עדינה חיימיס והצטרף כשחקן להצגה של משה דץ והכבשה שושנה.

החל ממרץ 2018 משתתף פרל במופע "עוף-ברודוואי"- מופע שירי מחזות הזמר הגדולים מכל הזמנים בהשתתפות 16 שחקנים וזמרים.

ב-2018 גילם את דמותו של "יויו" בהצגות והמופעים של רינת גבאי.

ביולי 2018 גילם פז את דמותו של תווי בהצגה "ילדים שרים 70" בבימויו של עופר שפריר.

ב-2019 החל לגלם את דמותו של רובי במחזמר חבורת תריג בבימוי קלוד דדיה בבנייני האומה בירושלים.[16]

החל מספטמבר 2019 שר ומשחק במופע "פסטידודי" - מופע מוזיקלי משירי פסטיבלי הילדים מאת קרן פרישר ששון ובבימויה של מיטל סגל.

בינואר 2020 שיחק בתוכנית הטלוויזיה "קומדי סטאר" (בהובלתו של צביקה הדר) עבור רשת 13, בתפקיד קומי לצד הסטנדאפיסטית נגה ד'אנג'לי.

פז פרל הופיע בתוכנית הטלוויזיה נינג'ה ישראל 2020 כזמר, נגן גיטרה ושחקן בחדר הראיונות לצד אסי עזר ורותם סלע. תפקיד זה הוא קונספט חדש בעונת הנינג'ה כאשר מתמודדים חוזרים נכנסים לראיון בליווי זמר. [17]

ביולי 2021 שיחק במחזמר "חבורת תרי"ג 2" בתפקיד רובי, בבימוי קלוד דדיה שהוצג בבנייני האומה בפני 30 אלף איש.[18]

בדצמבר 2021 גילם את יאיר- זמר תיאטרון היתוש ולוחם המחתרת, במחזמר המקורי "אהובת הקצין הבריטי" מאת ענת ברזילי וקובי לוריא שהוצג בתיאטרון הבימה בבימוי נויה לנצט במסגרת חג המחזמר בניהולו של אורי פסטר.

במאי 2022 החל לגלם את אפרים במחזמר ״איה פלוטו״ בבימוי שיראל אשרוב.

באוגוסט 2022 גילם בפעם השלישית את רובי בהפקת הענק ״חבורת תרי״ג 3״ שהוצגה בבנייני האומה בפני 30 אלף איש בבימוי קלוד דדיה.

בדצמבר 2022 גילם את קפטן דארק בהצגה ״המסע אל האי האבוד״ בבימוי דניאל בוצר.

בינואר 2023 גילם את התפקיד הראשי של המפקד שון צ׳ו בהצגה ״מולאן״ של תיאטרון אורנה פורת לצד דון לני גבאי ושלום שמואלוב בבימוי צביה הוברמן.

החל מפברואר 2023 מגלם את פיליני בהצגה ״בנצי״ של התיאטרון שלנו בבימוי רונן גולדפרב ומוזיקה של יהודית רביץ.

החל מאפריל 2023 מגלם את עכברובן בהצגה ״עכבר העיר ועכבר הכפר״ של התיאטרון שלנו בבימוי רונן גולדפרב.

באוגוסט 2023 גילם בפעם הרביעית את רובי במופע הענק השנתי של חבורת תריג בבנייני האומה.

החל מאוקטובר 2023 מגלם את הרשל׳ה במחזמר הרשל׳ה (לשעבר-״האתרוג״) מאת רועי שגב שירילי דשא ובבימויה.

החל מאפריל 2024 מגלם את דמותם של חיליק והאבא בהצגה ״גלי״ של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער בבימוי עופר שפריר.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2013 דיבב בסרטי הקולנוע "מטוסים" של דיסני ו"להציל נסיכה".
  • בשנת 2016 דיבב דמויות שונות בסרט הקולנוע "בלינג בלינג" ודיבב את דמותו של פאדל הפאן בעונה הראשונה של הסדרה "מיה ואני", אשר משודרת בערוץ ג'וניור. בהמשך אותה שנה דיבב את קריק, הדמות המרכזית בסרט "טרולים" של דרימוורקס.
  • בשנת 2017 דיבב את דמותו של בר-מוח בסרט "הדרדסים: הכפר האבוד" של אולפני ההנפשה של סוני.
  • ביוני 2017 המשיך לדבב את פאדל הפאן בעונה השנייה של הסדרה "מיה ואני" וכן דיבב את בר-מוח וביש גדא מהדרדסים במסגרת הפקת מופע "כפר הדרדסים" בבימוי עדינה חיימיס ובניהול מוזיקלי של גור מורד.
  • בשנים 2019- 2017 דיבב את הדמות הראשית ג׳ורג׳ בירד בשלוש עונות של סדרת הטלוויזיה המפורסמת "קפטן תחתונים" ברשת נטפליקס.
  • בינואר 2018 דיבב את הבובות השונות בסדרת הרשת "מועדון הדב הירוק"
  • בפברואר 2018 דיבב דמויות שונות בסרט "עולמם הסודי של גמדי הגינה" (באנגלית: Sherlock Gnomes)- סרט ההמשך ל"נומיאו ויוליה"
  • במרץ 2018 דיבב את דמויותיהם של ז׳נג רוי והאח ג׳ין בסרט הסיני "Who is my lord".
  • באפריל 2018 דיבב את מעצב האופנה בפרק מהסדרה "עבודת החלומות" המשודרת בערוץ לוגי.
  • בספטמבר 2018 דיבב את פאדל הפאן בעונה השלישית של הסדרה "מיה ואני" המשודרת בערוץ ג׳וניור.
  • בפברואר 2019 דיבב את דמותו של אורם בסרט הקולנוע "מלכת השלג 4"
  • בינואר 2020 דיבב את רוח הרפאים ואת "טיטי וו" בסדרה "עמק המומינים" שהיא גרסה מחודשת של סדרת המומינים הוותיקה באנימציה תלת־ממדית.
  • במאי 2022 דיבב מלח צעיר בסרט ״המפלצת מהים״ של נטפליקס
  • ביוני 2022 דיבב את דמותו של דאונג בסרט ״המטרה: כדורגל״- סרט מצויר של רשת נטפליקס על שחקן הכדורגל זלאטאן.
  • ביולי 2022 דיבב את דמותו של פאדל בסרט הקולנוע ״הגיבורים של סנטופיה״
  • באוגוסט 2022 דיבב את צ׳אד,אג׳יט ודמויות נוספות בעונה הרביעית של סדרת הטלוויזיה ״בקוגן״
  • בספטמבר 2022 דיבב את ג׳רום וצ׳אד בגרסה העברית לסדרה “Recess”
  • בינואר 2023 דיבב את דמותו של בראדלי בורוז ודמויות נוספות בסרט הקולנוע ״גיבורה בהפתעה״ (באנגלית: Combat Wombat).
  • באפריל 2023 דיבב דמויות שונות בסרט הקולנוע ״דייזי קוואקה״ ובהמשך אתה שנה דיבב דמויות שונות בסרט ״רובי נגד הזרם״ של אולפני דרים וורקס.
  • באוקטובר 2023 דיבב את פינוקיו בסרט הקולנוע ״פינוקיו שמי״
  • בדצמבר 2023 דיבב את ״דארק סקיי״- דמות הנבל בעונה השלישית של הסדרה דרגון פורס ודמויות שונות בסדרת ״אימאגו״
  • בינואר 2024 דיבב את הדמות הראשית- “קאטאק״ בסרט הקולנוע ״לויתן על הגל״ (באנגלית: Katak the brave beluga)

הלחנה לתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2016, פרל הלחין ויצר את המוזיקה למחזה "סוניה מושקט" מאת סביון ליברכט אשר הועלה על ידי קבוצת התיאטרון של דור פלס ובבימויו. הצגה זו הועלתה במסגרת פסטיבל "כל הארץ במה" ע"ש נצר באולם צוותא וברחבי הארץ.

  • ביוני 2016, הקליט וערך מוזיקלית את קטעי הסאונד להצגה "BFF", בבימוי אירית ראב, אשר הוצגה במרכז סוזן דלל.
  • ב-2019 הלחין ועיבד מוזיקה מקורית להצגה "דרסו ומנדפרו אחים בדם" מאת בירו טשלה.
  • ב-2023 יצר את המוזיקה להצגה ״מכאן- אנחנו נמשיך״ של פרויקט ״שמש אתיופית״ בבימוי רענן לוי.

פזמונאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרל חבר באקו"ם משנת 2010.

  • בשנת 2007 כתב והלחין את השיר "אל תוותרי" עבור הזמר הים-תיכוני גולן אברהם, השיר זכה להצלחה כאשר נכלל באוסף "שניים סוכר 4"- אלבום רב מכר ובו להיטים רבים כגון הוזה אותך מולי של הזמר אייל גולן. [19]
  • בשנת 2010 כתב והלחין יחד עם אסף אברבוך את השיר "אוויר" של הזמר עידו פרמון. השיר זכה להשמעות רבות, נבחר לשיר השבוע של רדיו ירושלים והקליפ לשיר שודר בערוצי הטלוויזיה השונים[20]
  • בשנת 2011 פרל כתב והלחין את השיר "אסור לי לעזוב" של הזמר עידו פרמון. השיר זכה להשמעות רבות, נבחר ל"שיר השבוע" ברדיו ירושלים והושמע לדיירים ב"בית האח הגדול" בחצאי הגמר בעונות שונות
  • בשנת 2015, הלחין יחד עם עידו פרמון את השיר "מה שריק" - סינגל רביעי מתוך אלבום הבכורה של עידו פרמון.
  • בין השנים 2015–2017 הלחין שירים עבור הזמרים נדב סגרון, יוסף סויסה ועוד.
  • בשנת 2019 הלחין את השיר "מעכשיו" מאת יהודה גברה ובביצועו, השיר מייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית "Kenga Magjike 2019" המתקיימת באלבניה והיא המשדר הנצפה ביותר בארצות הבלקן. השיר עלה לתחרות לאחר שגרף "כן" פה אחד מחמשת השופטים בשלב המקדים לתחרות ששודר בפריים טיים ב-24 בנובמבר 2019. השיר השתתף בשלב חצי הגמר של התחרות ב-5 בדצמבר 2019 והעפיל לגמר התחרות ששודר ב-8 בדצמבר בשידור חי. כמו כן השיר היה מועמד לפרס האמן הבינלאומי החדש.[21][22][23]
  • בשנת 2022 הלחין יחד עם יהודה גברה את השיר ״Dreamer" שיצא בתפוצה בינלאומית.[24]
  • בשנת 2023 הלחין יחד עם יהודה גברה את השיר ״Happier Alone” שיצא בתפוצה בינלאומית. [25]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פז פרל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בוגרי האקדמיה לאמנויות המופע- מחזור א׳, באתר האקדמיה לאמנויות המופע- האתר הרשמי (ארכיון)
  2. ^ טקס הענקת מלגות 2016, באתר מוזיאון בית לוחמי הגטאות
  3. ^ צוות הסדנאות, באתר תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
  4. ^ qube, Flow- ביוגרפיה, באתר qube, ‏2006
  5. ^ nrg תרבות, זמר נשמה: סינגל בכורה ליוצר פז פרל, באתר nrg, ‏21.6.17
  6. ^ שחר אמאנו, פז פרל- נוגע לא נוגע, באתר הכותל המערבי, ‏7.12.17
  7. ^ יובל אראל‏, פז פרל- דיזינגוף, בבלוג של יובל אראל, מגזין מוזיקה ותרבות, 27 בפברואר 2018
  8. ^ יוסי חרסונסקי, עיון ביקורת, פז פרל, יום אחד אולי (מילים ולחן: פז פרל עיבוד והפקה מוזיקלית: רמי אוסרווסר, אוגוסט 2018), באתר חרסונסקי מיוסיק, ‏7.8.18
  9. ^ דורון אורסיאנו ויטנר, המבקר המוזיקלי- דורון אורסיאנו ויטנר, באתר מעריב, ‏26.8.18
  10. ^ דורון אורסיאנו ויטנר, פז פרל-יום אחד אולי, באתר מעריב, ‏29.8.18
  11. ^ יוסי חרסונסקי, פז פרל-שמשהו יקרה הלילה, באתר חרסונסקי מיוזיק
  12. ^ מערכת ישראלה, האתגר שהציב אסי עזר לפז פרל, באתר ישראלה, ‏13.12.20
  13. ^ פז פרל - סבטה, באתר ‏מאקו‏, 25 בנובמבר 2020
  14. ^ מערכת ישראל היום, מ"נינג'ה ישראל" לצד אסי ורותם לאלבום בכורה: קבלו את פז פרל, באתר ישראל היום- תרבות- מוזיקה, ‏31.3.22
  15. ^ שחקני התיאטרון, פז פרל, באתר תיאטרון גושן
  16. ^ עפר גדנקן, עשרת אלפים איש ביום הראשון של מופע 'חבורת תריג', באתר קול חי, ‏19.8.19
  17. ^ מערכת ישראלה, האתגר שהציב אסי עזר לפז פרל, באתר ישראלה, ‏13/12/2020
  18. ^ מופע "בין הזמנים" של חבורת תרי"ג: "חוויה נדירה", באתר ערוץ 7, 26 ביולי 2021
  19. ^ Mooma, שניים סוכר 4, באתר Mooma, ‏2008
  20. ^ צפו: לעידו פרמון חסר קצת "אוויר", באתר נענע 10, ‏4.7.12
  21. ^ הכוכב הבא בדרך לאלבניה, באתר ‏מאקו‏, 5 בדצמבר 2019
  22. ^ אבי זייקנר, יהודה גברה מתמודד בפסטיבל הגדול ביותר באלבניה, באתר EUROMIX, ‏2.12.19
  23. ^ ערן סויסה, הכוכב הישראלי שמשתתף בתחרות בינלאומית, באתר ישראל היום, 5 בדצמבר 2019
  24. ^ Nathan stella, Judah Gavra Is Always A ‘Dreamer’!, ESC Bubble, ‏06.02.22
  25. ^ Stelios Alex, Judah Gavra Released New Single “Happier Alone”!, My EuroFreaks, ‏19.09.22