התזמורת הנשיאותית של רוסיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נעימת הנושא הנשיאותית המנוגנת בכל עת שנשיא רוסיה נכנס.

התזמורת הנשיאותית של שירות פיקוד הקרמלין של מוסקבה של שירות האבטחה הפדרלי של הפדרציה הרוסיתרוסית: Президентский оркестр Службы коменданта Московского Кремля Федеральной службы охраны Российской Федерации) היא הלהקה המוזיקלית העיקרית במהלך אירועים רשמיים בעלי חשיבות לאומית, כולל בטקס השבעתו של נשיא הפדרציה הרוסית. התזמורת כוללת 140 נגנים מקצועיים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התזמורת הנשיאותית נוצרה לראשונה ב-8 באוגוסט 1918 כתזמורת רשמית של הקרמלין. במשך השנים הוא נקרא תזמורת משרד מפקד הקרמלין של מוסקבה, תזמורת המופת של משרד מפקד הקרמלין ותזמורת הקרמלין. ב-1938 התזמורת אורגנה מחדש ופועלת מאז ברציפות.

ב-11 בינואר 1993 שונה שמו לתזמורת הנשיאותית של מפקד משרד הקרמלין של מוסקבה של מינהל האבטחה הראשי של הפדרציה הרוסית. מאוחר יותר שונה שמה לתזמורת הנשיאותית של שירות מפקד הקרמלין של מוסקבה של שירות האבטחה הפדרלי של הפדרציה הרוסית. התזמורת משתתפת בטקסים ממלכתיים בכירים, בפרט היא מלווה את ביקוריהם של ראשי מדינות וממשלה ברוסיה. הסולנים מכירים את ההמנונים של רוב מדינות העולם. בנוסף, התזמורת משתתפת בקבלות פנים המוקדשות לחגים, תאריכים חשובים ואירועים בהשתתפות ראש המדינה. מספר חברי התזמורת והרכבה תלוי בסוג האירועים. כך למשל התזמורת הסימפונית מלווה קבלות פנים, טקסי פרסים, ארוחות צהריים והתזמורת הנשיאותית הרוסית היא אחת התזמורות הצבאיות הבודדות בעולם שיש להן מערך סימפוני.

התזמורת הופיעה עם נגנים מפורסמים, שהרפרטואר שלהם רחוק מלהיות קלאסי כמו קן הנסלי, אוריה היפ, סקורפיונז ולהקת הרוק אריה (עמה התזמורת שיתפה פעולה בהקלטת הסינגל Paradise Lost וקליפ בשם זהה). התזמורת הקליטה מוזיקה ל-40 סרטים, מופעי דרמה, אירועי ספורט, כולל המשחקים האולימפיים במוסקבה. התזמורת ממוקמת במגדל טרויצקאיה בקרמלין, שם ממוקמים אולפני ההקלטות, המשרדים וחדרי התזמורת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]