ויליאם טרנר דנאט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם טרנר דנאט
William Turner Dannat
לידה 9 ביולי 1853
המפסטד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 12 במרץ 1929 (בגיל 75)
מונטה קרלו, מונקו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם טרנר דנאטאנגלית: William Turner Dannat‏; 9 ביולי 185312 במרץ 1929) היה אמן אמריקאי, הידוע במיוחד בציור נושאים ספרדיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאם טרנר דנאט נולד בשנת 1853 בהמפסטד, ניו יורק הצעיר מבין שני בנים שגידלו ויליאם ה' וסוזן (לבית ג'ונס) דנאט. אביו היה סוחר עצים מצליח, שהקים יחד עם צ'ארלס א' פל את חברת דנאט ופל. מאוחר יותר אחיו הבכור של ויליאם, דייוויד, היה יורש את אביהם כשותף בעסק.[1]

כשהיה דנאט היה בסביבות גיל שתים עשרה הוריו החליטו לשלוח אותו לגרמניה כדי להמשיך בהשכלתו.[2] מאוחר יותר הוא למד אדריכלות בהנובר ושטוטגרט לפני שבחר במקום אלה להיות אמן. דנאט השתתף בשיעורי אמנות באקדמיה המלכותית לאמנויות במינכן ומאוחר יותר בפריז. דנאט הפך לצייר מוכשר ודמות מכובדת וצייר פורטרטים. הוא משך מוקדם תשומת לב עם רישומים ותמונות שנעשו בספרד. קומפוזיציה גדולה, ה"קוואטור אספנול", שהוצגה במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, הייתה אחת ההצלחות של בשנת 1884.[3] בהמשך התיישב דנאט בפריז, שם לימד באקדמיה ז'וליאן.

אף על פי שזמן מה שמו הוזכר לצד ציירים אמריקאים גדולים אחרים כמו סרג'נט ויסלר, הפופולריות של דנאט הייתה יותר באירופה מאשר במולדתו. כשהתקרב לגיל העמידה, האמן שהיה יציב מבחינה כלכלית, החל להקדיש יותר ויותר מזמנו לעניינים אחרים: סיף, איגרוף ומאוחר יותר מרוצי מכוניות. במשך כמעט עשרים שנה דנאט חדל מהציור וכשהתחדש בסביבות 1913 אומנותו אימצה סגנון סוריאליסטי יותר עם נופי פנטזיה ונושאים מוזרים. במהלך ההפסקה שלו מהציור, בילה דנאט חלק ניכר מזמנו בסיורים אירופה בחקר הטכניקות של הציירים הגדולים, בעודו פעיל במעגלים אמנותיים בפריז, שם שימש עונה אחת כנשיא אגודת הציירים האמריקאיים.

ויליאם טרנר דנאט נפטר בשנת 1929, בן 75, במונטה קרלו.[4]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויליאם טרנר דנאט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The New York Times November 2, 1889
  2. ^ The National Cyclopaedia of American Biography, Volume 12 1904
  3. ^ Chisholm, Hugh, ed. (1911). "Dannat, William T.". Encyclopædia Britannica. 7 (11th ed.). Cambridge University Press. pp. 809–810.
  4. ^ The New York Times April 5, 1929