ויליאם סמואל שוורץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם סמואל שוורץ
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 בפברואר 1896
סמרגון, בלארוס עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 10 בפברואר 1977 (בגיל 80)
שיקגו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר לאמנות של מכון שיקגו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם סמואל שוורץאנגלית: William Samuel Schwartz; ‏ 23 בפברואר 1896 - 10 בפברואר 1977) היה אמן יהודי - אמריקאי שחי ופעל בשיקגו.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמריקאנה, ציור לעבודות הציבוריות, 1934

שוורץ נולד בסמורגון שבבלארוס למשפחה יהודית של סמואל שוורץ וטאובה רזניקוף. בגיל שלוש עשרה עבר לעיר הסמוכה וילנה כדי ללמוד בבית ספר לאמנות. ארבע שנים מאוחר יותר, הוא היגר לארצות הברית ולבסוף נרשם לבית הספר לאמנות של שיקגו. לאחר שסיים את לימודיו, הוא הפסיק את קריירת האמנות שלו כדי להתרכז בקריירה כזמר אופרה.

כאשר חזר שוורץ לצייר, הוא התמקד בעבודות בנושאי פנטזיה, סמליות והפשטות שנטו לבלבל את הצופים. הוא גם אתגר את הקהל השמרני עם ליטוגרפיות רבות של נשים עירומות. במהלך השפל הגדול, שוורץ הפך לאמן במשכורת של פרויקט האמנות הפדרלי. כשהוא עבד בשיקגו, וצייר יצירות אזוריות המציגות את החיים הכפריים והעיר הקטנה האמריקאית. רק בתחילת שנות ה-40 חזר שוורץ לצייר את הדימויים שבזכותם נודע. הוא הושפע מאוד מהסוריאליזם האירופי, שוורץ צייר צורות ביומורפיות מוזרות וסצנות אפוקליפטיות ברבות מיצירותיו.[2]

מכרה, סקיצה לציור קיר, 1934

הוא הפך לדמות ידועה בשיקגו, בעיקר בזכות השפם הגדול והדמות האקסצנטרית שלו. הוא גם היה אחד מקבוצת אמנים בולטים בשיקגו - כולל איבן אולברייט, מלווין אולברייט ואהרון בוהרוד - שהסתובבו במסעדה ובגלריה של ריקרדו במהלך שנות ה-40 וה-50. בשנותיו האחרונות חזר שוורץ אך ורק לצייר רישומים; הציורים הללו נחשבים בין יצירותיו הטובות ביותר.[3] שוורץ החל לסבול ממחלת אלצהיימר בסביבות 1970 ומת בשיקגו ב-10 בפברואר 1977.

למכון האמנות של שיקגו ולמוזיאון האמנות ג'וסלין באומהה יש כמה מיצירותיו של שוורץ באוספים הקבועים שלהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויליאם סמואל שוורץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Chapman, Manuel. William S. Schwartz: A Study. Chicago: L.M. Stein, 1930.
  2. ^ Dreishpoon, Douglas. The Paintings, Drawings, and Lithographs of William S. Schwartz (1896-1977). Exh. cat. New York: Hirschl and Adler Galleries, 1984.
  3. ^ Cornacchia, Alex. William S. Schwartz: Color and Coloratura. Chicago: Madron Press, 2020.