ויקיפדיה:ביכורים/גארפילד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת הילולים

יש סיפור מפורסם (אולי מיתוס אם תרצו) על בינימין נתניהו שבמהלך ראיון עיתונאי נשאל "האם זה לא קשה להיות ראש ממשלת ישראל עם כל האיומים, הבעיות, הלחצים וכיוצא בזה" על כך ענה נתניהו "תשמע, זה אכן קשה - אבל לפחות הפרגון". ובאמת אין הרבה פרגון ביום יום שלנו בוויקיפדיה. על הכל חייבים להגיב מיידית, ובאופן חד משמעי. לעתים תוך דריסה או פגיעה באחרים. לפעמים בכוונה גמורה, ולפעמים בטעות תמימה. לכן כאשר אופק הציעה לי להשתתף במדור, החלטתי לנצל את ההזדמנות לומר תודה ולפרגן לאנשים שמלווים אותי מתחילת דרכי:
חנה וגילגמש - "חבורת ההיסטוריה". העורכים איתם אני מתייעץ על נושאים הקשורים לדיוק היסטורי, מקורות, ניסוחים וכיוצא בזה (יחד עם איש שלום ושמחה). סייעו לי רבות בתחילת דרכי עם הרבה הסברים וסבלנות ומאמץ בזמנם הפנוי כדי שהערכים הראשונים שכתבתי יקבלו צורה נכונה של ערך בוויקיפדיה. מבלי שאשים לב, הם הפכו במרוצת הזמן ממנטורים לקולגות. תמיד אהיה אסיר תודה להם על קבלת הפנים המלבבת (היא לא באמת הייתה מלבבת, אבל נחליק את זה קריצה). במשך הזמן התחלנו לעבוד ולפעול במסגרות נוספות יחדיו (עם גילגמש במסגרת עבודתנו המשותפת במדור הערכים המומלצים, עם חנה בכל הקשור לחניכה והכנסה של עורכים חדשים לוויקיפדיה) ואני לא יכול לדמיין את ויקיפדיה בלעדיהם.
עד היום אני לומד המון מההתנהלות המקסימה של ערן ואריאל, שמצליחים לשלב למרות תפקידיהם כפויי הטובה, אורח רוח ואנושיות רבה בהתייחסותם לעורכים אחרים ולפתרון קונפליקטים. ישר כוח לכם בעבודתכם הברוכה. זו ההזדמנות לפרגן קצת ולהודות לכם על הכל.
אילי, דני, קרלוס הגדול ואלדד הם אולי הוויקיפדים הכי נחמדים שיש בנמצא. תמיד מוכנים לסייע, תמיד מחייכים, ומשקיעים את כל הזמן הפנוי שלהם כדי לשפר את המיזם ופעילות החברים בו. תודה רבה! לכם.
נרו ואביר המתמטיקה הם ברי הפלוגתא הקבועים שלי. במקרים רבים אנו מוצאים זה את זה משני צדי המתרס בדיונים שונים (בעיקר בנושאים אקטואליים). תמיד באופן מכבד, מנומס, ותוך ניסיון כנה לדיאלוג. לפעמים יש מחלוקות שבהם העצבים עולים בוודאי, אבל ברור לשני הצדדים שיש תמיד לחתור למשותף ולבסיס העובדתי המוסכם, ולא לנסות להתנצח בכל מחיר. על כך אני מעריך אותם מאד.
קיפודנחש תמיד נכון לעזור, תמיד מבין בכל נושא אפשרי (איך אתה באמת עושה את זה ידידי??), בעל חודש צדק מפותח וחוש הומור מפותח לא פחות.
כמובן, אי אפשר לכתוב הילולים בוויקיפדיה מבלי להזכיר את האיש החשוב והמשמעותי הזה - דוד שי. אמנם, מדי פעם יצא לי להיות בצד אחר של המתרס מדעתו, אבל אי אפשר להתעלם מתרומתו האדירה והעקבית להתפתחות ויקיפדיה העברית על כל המשתמע מכך וקידומו את תהליך הכתיבה, הכוונת עורכים, גיבוש נהלים וכתיבת ערכים. אשריך דוד.
אין מספיק מילים כדי לתאר את ההערכה שיש לי לאנשים הרבים שסייעו, מסייעים ולוקחים על עצמם את המשימה הכבירה הזו שנקראת "ויקיפדיה העברית". רוית, שלימדה ומלמדת אותי איך אפשר להעביר ביקורת, להתנגד ולשלול דברים של אחר, בצורה הכי נחמדה שאפשר לדמיין. ביקורת - המשקיען, המקסים ואולי המשתמש ששמו הוויקיפדי הכי פחות הולם אותו ואת אישיותו וכמובן יגאל - האדם שלא ברור לי כיצד הסתדרה ויקיפדיה כל כך הרבה זמן בלעדיו. זה נראה כאילו אין אפשרות שלא תהיה פה יגאל . כל האנשים שציינתי, וישנם עוד רבים שבוודאי קצרה היריעה מלהכיל, הם רק חלק קטן מקהילת ויקיפדיה העברית. בלעדיהם, ובלעדי כל שאר החברים והתורמים, כל הדבר הזה לא היה אפשרי. אני רוצה לנצל את הרגע הזה כדי להודות לכולכם על עבודתכם הקשה והמאומצת. אני שמח להיות חלק מהקהילה הזו, ולהחזיר ולו במעט, מכל מה שקיבלתי ממנה .