ויקיפדיה:ביכורים/דרדק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לכולם, אני דרדק (בדוי, בדוי קריצה, האמת שאני כבר לא זוכר איזה רוח נחה עלי כשקראתי כך לעצמי), לומד בישיבה גבוהה ופעיל בויקיפדיה כחודשיים וחצי בעיקר בנושאי יהדות (וקצת פוליטיקה).

מקווה שהגיגי יעניינו מישהו😓.

כשנרשמתי[עריכת קוד מקור]

כבר כמה שנים שאני קורא דפים בויקיפדיה במגוון נושאים שעניינו אותי, כשצמחו פצעי בגרות על פני וחיפשתי בחיפוש גוגל הגעתי לערך אקנה ונעזרתי בו רבות, נדהמתי כשראיתי בערך תבנית הדורשת שכתוב ששולחת לערך פוטותרפיה (טיפול רפואי) הדורש מקורות, לא הבנתי מה כל כך בעיה לעשות את זה, בהמשך ראיתי שיש חסר גדול בויקיפדיה בנושאי תנ"ך ויהדות והחלטתי לתרום מזמני לטובת המיזם האדיר הזה המאפשר לאדם לקבל מיגע בנושאים שהוא לא מבין בהם (וגם כשמבין).

התחלת פעילותי[עריכת קוד מקור]

לאחר שנרשמתי התחלתי 👣 עם כמה פעולות קטנות בנושאי פוליטיקה, המשכתי קצת בנושאי יהדות ומגפת קורונה, ופתאום מצאתי את תבנית:ספר בראשית שהייתה באותו זמן עם המון קישורים אדומים.

התחלתי למלאות את התבנית, ופתאום היידן העביר ערך שכתבתי (תולדות ישמעאל) לטיוטה. האמת שדי נעלבתי ולא הבנתי מה הוא רוצה ממני, הוא גם דרש שאפנה לויקיפדיה:חממה/חונכים כדי שמישהו מהם יוכל להנחות אותי, בהמשך הוא העביר עוד שלוש ערכים שלי לטיוטה וכל פעם שהחזרתי למרחב הערכים הוא החזיר חזרה, היה שם גם ויכוח אם צריך בכלל לכתוב ערך על תולדות ישמעאל, כולם התנפלו עלי שם הרגשתי בין שבעים זאבים, פניתי לקובץ על יד כדי שיועיל בטובו לעזור לי קצת, אבל גם הוא תמך בהשארת הערכים בטיוטה, הוא הציע לסייע לי, אבל ככל הנראה לא היה לו זמן, כי הוא לא סייע לי. נאלצתי להתמודד בעצמי עם זה. האמת שבמבט לאחור היידן סייע לי לשפר את ערכי מאוד .

דברים בויקיפדיה שלדעתי דורשים שיפור[עריכת קוד מקור]

  • (אני יודע שתגידו שזה אנציקלופדיה שיתופית, אבל) אני לא מבין למה נותנים לאנונימיים לערוך, הרי לרוב מדובר בהשחתות, וגם כשלא ממילא מבטלים את מה שהם עורכים כמעט בלי בדיקה.
  • נתקלתי בהרבה כוחנות בויקיפדיה, זה דבר שצריך למגר. (עורך מסוים שחזר עשרות פעמים (לא נראה לי שהגזמתי😡) עריכה שמשום מה (ברור למה!) נערכה על ידי עורכים רבים בטענה שזה פשרה שהגיעו אליה בדף השיחה, כשזה לא נכון כי הנוסח הזה לא יכול להיות פשרה, רק אחרי דיון שאלמוני דן בדף השיחה הנושא נפטר).

כמובן מאליו בסוף צריך להגיע לשלב התודות:

  • בראש ובראשונה להמלך הכחול שבזכותו אני פה.
  • להיידן שבזכותו ערכיי יותר טובים.
  • לקובץ על יד שלא מצא זמן לעזור לי (אני עדיין מחכה קריצה, למרות שבזכותו למדתי לעזור לעצמי).
  • לCumputer guy שבזכות זה שגילה שהסנן שלי מוחק פסקאות מהערכים התחלתי לכתוב בקוד מקור שאחרי הרבה נסיונות גיליתי שהוא הרבה יותר נוח.
  • לShlomo9080 שריכז ערכים חסרים בנושאים תורניים במיזם.
  • לבן עדריאל שבהערותיו והארותיו עוזר לשפר את ערכי.
  • לכל מי שלא זכרתי אותו 😚