ויקיפדיה:ביכורים/Amitayzl

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

שלום לכולם , אני Amitayzl

תמיד הייתי סקרן, אהבתי לקרוא ערכים בווקיפדיה להעשרה, ומהר מאוד גיליתי את העמוד הראשי ואת פינת "הידעת". עוד כילד צעיר הייתי מודע לעובדה שכל אחד יכול לערוך בוויקיפדיה, ועם גבור התעניינותי במרחב הערכים, התעניינתי יותר ויותר גם במה שקורה "מאחורי הקלעים": זה התחיל בפרסומים עיתונאיים על ויקיפדיה, ועבר מאוחר יותר לדפי משתמש, ולדפי שיחה. למרות זאת, לא ביצעתי בעצמי כמעט אף עריכה.

במסגרת לימודי באוניברסיטה, שמחתי לגלות כי האוניברסיטה מציעה קורס כלים שלובים שמוקדש כולו לוויקיפדיה ולנושאים קרובים. (למי שלא מכיר, "כלים שלובים" היא תוכנית לימודים חדשה יחסית שבמסגרתה חייבים כל הסטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטת ת"א ללמוד קורסי העשרה מפקולטות אחרות לשם הרחבת אופקים, והם יותר כלליים ופחות אינטנסיביים מקורסים רגילים. תוכנית דומה קיימת באוניברסיטה העברית, ושמה שם הוא "אבני פינה"). במסגרת הקורס, בניצוחה של שני אבנשטיין, עסקנו על קצה המזלג בנושאים רבים הקשורים לוויקיפדיה, כגון קוד-ויקי, זכויות יוצרים, חשיבות אנציקלופדית, אמינות, קהילה ונקודת מבט נייטרלית, ואף נגענו קצת גם במיזמים נוספים כמו ויקינתונים. כמו כן, כל סטודנט כתב שני ערכים (אחד מאפס, והשני מקצרמר). בסוף הקורס, החלטתי להמשיך לכתוב בוויקיפדיה, ועסקתי גם לא מעט בניטור השינויים האחרונים.

בנוסף, אני פעיל גם בוויקימסע העברי, ומזמין את כל חברי לתרום אף הם למיזמים רבים ככל האפשר.

למה נשארתי אחרי הקורס?[עריכת קוד מקור]

כפי שכתבתי להלן, העניין שלי בוויקיפדיה החל מזמן, ואני מניח שבשלב כלשהו הייתי נרשם בכל מקרה. מעבר לזה, קסמה לי ההזדמנות לתרום מהידע שלי לאנשים אחרים, וגם מאוד התלהבתי מהאפשרות לנטר, שאליה נחשפתי לראשונה במהלך הקורס. גם הגישה המאוד חיובית של שני תרמה מאוד להחלטה להמשיך לתרום, כמו גם היחס האדיב והחברותי שקיבלתי ממשתמשים רבים בתחילת הדרך.

אני חושב שאם רוצים לגרום לעוד סטודנטים להמשיך לתרום אחרי הקורס, חשוב מאוד לעודד אותם במהלך הקורס לתרום מחוץ לערך/ים שהם נדרשים לכתוב כחלק מהדרישות הפורמליות. אפשר אפילו לשקול לרמוז שלתרומות כאלה עשויה להיות השפעה חיובית וסמלית על הציון. בנוסף, אני מציע שבקורסים רחבים העוסקים בוויקיפדיה עצמה (כמו זה שאני לקחתי, להבדיל מעבודות ויקימדיות במסגרת קורס רגיל), ידרשו הסטודנטים כמטלת בית לשחזר לפחות השחתה מובהקת אחת בשבועות שאחרי השיעור העוסק בנושא. אפשר גם לעודד את הסטודנטים ליצור אינטראקציה עם משתמשים ותיקים, למשל להשתמש בדפים כמו הכה את המומחה.

הדבר הכי חשוב בעיני הוא שקהילת ויקיפדיה תקבל את הסטודנטים בזרועות פתוחות: בהודעות תודה על עריכות, בדגש על עריכות שאינן בערכים עם תבנית {{בעבודה אקדמית}}, בהנחת כוונות טובות וביחס אדיב.