ויקיפדיה:ביכורים/RK2017

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

היי לכולם,

תודה ל-BlueHorizon על הזמנתה להשתתף במיזם.

אציג את עצמי בקצרה: אני תלמיד תיכון שבימים אלו מסיים את כיתה יב' באחד התיכונים הממלכתיים באזור ירושלים. אני מרחיב תנ"ך, קולנוע ומחשבת ישראל (עבודת גמר בהיקף 5 יח"ל). אפשר בקלות להבין מכך שהנושאים הקשורים למדעי החברה והרוח מאוד מעניינים אותי באופן אישי.

בשנה הבאה אעשה שנת שירות, ולכן יש לי עוד חודש וחצי לעבוד בצורה אינטנסיבית באתר.

ההצטרפות לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

עוד מגיל קטן קראתי בויקיפדיה לא מעט, ופה צברתי את הבסיס לידע שיש לי היום. הצטרפתי לויקיפדיה לפני קצת פחות מארבעה חודשים. פעם נהגתי לערוך בויקיפדיה לא מעט, אך באנונימיות. בזמנו יצרתי לא מעט ערכים חדשים, וביצעתי כמה עריכות משמעותיות. חלק מהעריכות והערכים החדשים שכתבתי בזמנו עמדו בהצלחה בסטנדרטים, וחלק לא. התנסויות קודמות אלו נתנו לי את הניסיון ואת היכולת לכתוב היום דברים בצורה יותר מוצלחת.

יש שני דברים שמניעים אותי בעשייה באתר:

  • קודם כל, אני נהנה מההרגשה שאני יוצר משהו. לפעמים זה כתיבת ערך חדש, ולפעמים זו עריכה משמעותית. זו הרגשת משמעות מסוימת.
  • אני אדם שאוהב ללמוד. אני חושב שכל אדם שצובר חכמה צריך לשתף ממנה עם שאר העולם. בלי שיתוף ויצירה, אני לא חושב שלידע יש משמעות.

העריכות שלי[עריכת קוד מקור]

כמו שכתבתי, אני נוהג לערוך בעיקר בדברים שקשורים למדעי החברה הרוח. אני מקפיד לעבוד הרבה על קצרמרים, שלפעמים אורכם הקצר מביש את ויקיפדיה ואת נושא הערך. כמו שהזכרתי, אין לו עוד המון זמן לעבוד באתר בויקיפדיה, לכן אני מנסה להציב לעצמי רף עבודה- אני מנסה לעבוד בתחילה על ערכים חשובים יותר, ולבצע עריכות משמעותיות מאוד (לדוגמה- הרפובליקה הסוציאליסטית רומניה או הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה). אני מעדיף לכתוב 5 ערכים שידברו עליהם, מאשר ליצור 30 ערכים אף אחד לא יקרא. אני חושב שזו הגישה שצריכה להנחות את האתר- צריך למצוא את הנושאים החשובים והרלוונטיים לחברה ולעבוד עליהם, לפני במתעסקים בערכים שוליים.

את המידע אני נוהג לתרגם מהויקי האנגלית, תוך סינון מוקפד- אני לא אתרגם ערך עם הערות על חוסר אמינות.

ערכים שיצרתי- אני נוהג לכתוב לא מעט ערכים של מפלגות ברחבי העולם, אבל יש ערך שונה שאני גאה ביצירתו- דבר ראשון (אתר אינטרנט). אני תמיד שמח לדעת שנוהגים לצטט מהאתר הזה לא מעט. גם אם הערך יחסית קצר, הוא רלוונטי- לכן אני גאה בו.

ערכים שאני גאה בעריכתם- הרפובליקה הסוציאליסטית רומניה, הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה, האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות, ג'קסון (מיסיסיפי)